Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( απο τον κοσμο του αρη :: 19/2/2006 20:04:35) 

Το… χαρακτηριστικό πανό των οπαδών του Άρη.

Φαινόμενα

Προτάσεις Συμπληρώματα (Δευτερεύουσες προτάσεις)

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΑΡΗ

Γιουσουρούμ ονείρων

Βοήθεια

Εντυπωσιακό παρόν και με… μήνυμα

Ποιο όνειρο δημοσιότητας αξίζει άραγε τόσα κοριτσίστικα όνειρα-φλαμπέ που γίνονται θέαμα στο όνομα μιας ποπ καριέρας;

Μερικές προτάσεις έχουν ρόλο να συμπληρώνουν τη σημασία ορισμένων Ονομάτων ή Ρημάτων, π.χ. Ο άνθρωπος, που περπατάει μόνος του στη λεωφόρο…

"Ήλθον, είδον και απήλθον".

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Δεν θα έρθω, γιατί δεν μου αρέσει η ταινία.

Στο φινάλε του αγώνα στη Φυλή οι οπαδοί του Άρη σήκωσαν ένα πανό με περιεχόμενο που παραπέμπει στην… αποστολή τους:

Σαν Κυριακάτικη εμποροπανήγυρις κοριτσίστικων ονείρων είναι αυτή η εκπομπή που υπόσχεται τραγούδια, αλλά μέχρι στιγμής διαπομπεύει πιτσιρίκες

Οι προτάσεις αυτές δίνουν περισσότερες πληροφορίες για το Όνομα ή το Ρήμα στο οποίο αναφέρονται, δηλαδή συμπληρώνουν το Όνομα ή το Ρήμα από άποψη σημασίας.

"Υποστήριξη στην ομάδα για να επιτύχει τον στόχο της επιστροφής". Όλα αυτά τα κορίτσια σαν τα κρύα τα νερά, μερικά χαριτωμένα, άλλα κάπως πιο βαριά, ορισμένα δείχνουν σοβαρά, άλλα τρελούτσικα, όλα όμως ψωνισμένα, με τη διασημότητα, με τη σκηνή, με το όνειρο της "επωνυμίας", μα δεν έχουν άλλη δουλειά να κάνουν, άλλη ελπίδα να κυνηγήσουν από το να στήνονται μπροστά σε τρεις κριτές, που σιγομουρμουρίζουν σαν δικαστές μεταξύ τους και μετά βγάζουν την ετυμηγορία "περάστε και αύριο να σας ξαναδούμε" - γέλια, χαρές - ή "ευχαριστούμε πολύ", έτσι σκέτα - κλάματα, δυστυχία.

Γι' αυτό ονομάζονται Προτάσεις-Συμπληρώματα.

Τουλάχιστον χίλιοι, στην πλειοψηφία τους (δώδεκα πούλμαν και πολλά Ι.Χ.) από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και ομοϊδεάτες τους από Αθήνα και άλλες νότιες περιοχές, έδωσαν και πάλι δυναμικό παρών.

Παρακολουθούμε από Κυριακή σε Κυριακή να εξελίσσεται αυτό το δράμα, που αποκαλείται "Popstars" και δεν μοιάζει για τίποτε άλλο παρά για ένα

Ανάλογα με το ρόλο τους διακρίνονται σε Ονοματικές και Επιρρηματικές.

Αν και ορισμένοι χρειάστηκε να περάσουν αρκετά λεπτά μετά από την έναρξη του αγώνα για να πάρουν θέση στην κερκίδα που τους διατέθηκε, η υποστήριξη ήταν αδιάκοπη, ακόμη και κάτω από τη συνεχή βροχή που έπεφτε στο δεύτερο ημίχρονο.

ανθρώπινο γιουσουρούμ, όλα ανακατωμένα και πρόχειρα, φωνές, κινήσεις, ταλέντα και ατάλαντες.

Οι Ονοματικές έχουν στην Πρόταση ρόλο Ονόματος, ενώ αντίστοιχα οι Επιρρηματικές έχουν ρόλο Επιρρήματος.

Πανηγύρισαν τη νίκη, είδαν τους ποδοσφαιριστές να σπεύδουν ενώπιόν τους για τον χαιρετισμό στο φινάλε και έβαλαν ήδη το επόμενο στοίχημα.

Αυτή είναι η ευκαιρία;

Η διάκριση αυτή βασίζεται στο συντακτικό ρόλο που οι Προτάσεις-Συμπληρώματα έχουν στην Πρόταση.

Το Σάββατο στο Άρης - Πανσερραϊκός να βρεθούν στο Χαριλάου περισσότεροι από όσους παρακολούθησαν το Άρης - Πανηλειακός.

Όλοι ίσοι μπροστά στον φακό, όσοι αντέχουν και όσοι δεν αντέχουν;

Επειδή όμως οι Προτάσεις αυτές εκφράζουν μια ποικιλία σημασιών (επεξήγηση, χρόνο, αιτία, βούληση, σκοπό, υπόθεση…) συνηθίζεται να τις διακρίνουμε και ανάλογα με τη σημασία τους.

Μάλλον αυτό είναι που προσφέρει θέαμα.

'Ετσι, π.χ. ο όρος Αιτιολογική, Υποθετική Πρόταση σημαίνει Πρόταση που συμπληρώνει τη σημασία ενός Ρήματος ή Ονόματος και σημαίνει αιτία/χρόνο κ.λπ.

Το θέαμα της ταπείνωσης των κοριτσίστικων νιάτων μπροστά στην κάμερα.

Διευκρίνηση: Οι Προτάσεις-Συμπληρώματα που σημαίνουν σκοπό λέγονται τελικές (από τη σημασία της λέξης "τέλος" στην Αρχαία Ελληνική: τέλος = σκοπός).

Γιατί τα κορίτσια που στριμώχνονται με την ελπίδα μπροστά στην "κριτική επιτροπή" - πάντα υπάρχει μια κριτική επιτροπή - δεν έχουν την κάμερα να τις παρακολουθεί μόνο τη στιγμή που εκθέτουν τον καημό τους αγωνιζόμενες να αρθρώσουν τις νότες, αλλά και όταν γυρίζουν την πλάτη να κρύψουν την απογοήτευσή τους από την αποτυχία. Τότε είναι εκεί ο φακός να σχολιάσει ειρωνικά την αποτυχία, τις φρούδες ελπίδες των ατάλαντων και διόλου νόστιμων κορασίδων, που έχουν μεγαλύτερη ιδέα για τον εαυτό τους από ό,τι πραγματικά του αξίζει; Και γιατί να μην έχουν, όμως;

Είναι, άραγε, αυτή η σκληρή διαδικασία, αυτό το βασανιστήριο νεανικών ψυχών - αλήθεια, πόσο βαθιά τις έχει ποτίσει αυτό το φρουφρουδο-όνειρο της διασημότητας; - ένα μάθημα ζωής;

Στην πραγματικότητα δεν είναι παρά μια διαδικασία αιμοβόρικη, που απλώς βασίζεται στον αυθορμητισμό και τη μειωμένη αίσθηση του γελοίου που έχουν οι πιτσιρίκες. Όσο για εκείνες που δεν είναι και τόσο μικρούλες σε ηλικία και όμως ελπίζουν, α, ο φακός είναι εκεί να αναδείξει το ψώνιο τους.

Και αν ο θεατής από μόνος του δεν σταθεί με αρκετά ειρωνικό βλέμμα απέναντί τους, θα τον βοηθήσει η φωνή του σχολιαστή, που δεν χρησιμοποιεί χαρακτηρισμούς, αλλά έχει τον κατάλληλο τόνο για να τους εννοήσει κανείς: "η τάδε δεν είναι η μόνη που έμεινε αξέχαστη στην κριτική επιτροπή" και ο φακός δείχνει την "τάδε" που κάνει διάφορες ασυνάρτητες κινήσεις, ενώ νομίζει πως τραγουδάει.

Μια γενιά ακομπλεξάριστη που τα δοκιμάζει για γούστο όλα; Αν δεν ήταν εκείνα τα δάκρυα απόγνωσης των κοριτσιών που απορρίπτονται από την κριτική επιτροπή, αν δεν ήταν εκείνες οι εκφράσεις έχασα-τον-κόσμο ή οι ελπίδες που εκφράζονται με υπερβολή, όπως αν - με - επιλέξουν - να - γίνω - κάτι - θα - είμαι - η - πιο - ευτυχισμένη - του - κόσμου, τότε θα μπορούσαμε να μιλάμε για πλάκα, για μια διαδικασία κεφιού.

Παρακολουθούμε, όμως, ψυχές να ξεφλουδίζονται για μια θέση στο "γκρουπ" και από κοντά γονείς, να σπρώχνουν και αυτοί τα βλαστάρια τους να βγουν μπροστά, μαμάδες που είναι φανερό πως τ' όνειρο το 'χουν δικό τους και ελπίζουν πως το παιδί-συνέχειά τους θα το κάνει πραγματικότητα. Τι βάρος κι αυτό για τις μικρές κυρίες, που θέλουν ό,τι θέλει και η μαμά, που την έχουν κοντά τους να τις εμψυχώνει, στην πραγματικότητα, εμψυχώνοντας τη χαμένη νιότη, που νομίζει - η μαμά - πως την ξαναζεί με την κόρη. Και απέναντι σε όλα αυτά οι τρεις "κριτές", οι υπεράνω όλων, η απόλυτη εξουσία, που έχει ύφος εδώ-κάνουμε-σοβαρή-δουλειά, στο χέρι τους οι ελπίδες, στο χέρι τους και οι ζωές.

Όλα θέαμα στην εποχή μας, γιατί όχι, ακόμη και τα όνειρα που σβήνουν αφού τα φλογίσει για λίγο η κάμερα, νεανικά όνειρα φλαμπέ. Τι ωραίο θέαμα! Ένα ακόμη.