Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( 12 νέες διοικητικές διαδικασίες :: 24/1/2006 17:36:57) 

ΚΕΠ Εγνατία οδός, Αττική οδός, Εθνική οδός Πάτρας - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, στο μικροσκόπιο των συγκοινωνιολόγων

Ανάπτυξη παραγράφου με αναλογία

12 νέες διοικητικές διαδικασίες

Άριστα με τόνο στην Εγνατία

Βοήθεια

Δώδεκα νέες διοικητικές διαδικασίες θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) οι 748.000 ασφαλισμένοι του Ταμείου Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ελλάδας (ΤΕΒΕ) και του Ταμείου Ασφαλίσεως Ξενοδοχοϋπαλλήλων (ΤΑΞΥ).

Τεστ στους τρεις αυτοκινητόδρομους της χώρας

Μερικές φορές στην περιγραφή, για να γίνουν πιο κατανοητά ορισμένα στοιχεία του περιγραφόμενου αντικειμένου, δίνονται κάποια ανάλογα παραδείγματα από άλλους χώρους που είναι πιο οικείοι στον αναγνώστη/δέκτη.

Την ένταξη των νέων διοικητικών διαδικασιών στο δίκτυο των ΚΕΠ προβλέπει κοινή υπουργική απόφαση των υφυπουργών Εσωτερικών Απόστολου Ανδρεουλάκου και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας Νίκου Αγγελόπουλου.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

Με αυτό τον τρόπο προβάλλεται μια λανθάνουσα ομοιότητα ανάμεσα σε δυο αντικείμενα, που φαινομενικά είναι εντελώς διαφορετικά.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, οι 588.000 ασφαλισμένοι του ΤΕΒΕ θα μπορούν να διεκπεραιώνουν μέσω των ΚΕΠ τις ακόλουθες διαδικασίες:

Η Εγνατία κερδίζει στα σημεία. Η Αττική οδός ακολουθεί κατά πόδας. Η Εθνική οδός Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων (ΠΑΘΕ) είναι τρίτη με μεγάλη διαφορά. Οι συγκοινωνιολόγοι κάνουν τεστ στους τρεις αυτοκινητόδρομους της χώρας. Έβαλαν στο μικροσκόπιο τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους καθώς και τις προδιαγραφές όσον αφορά τη σήμανση, τις αποστάσεις των διαγραμμίσεων, τις εισόδους και εξόδους, την κλίση και την ποιότητα του οδοστρώματος. Το αποτέλεσμα της σύγκρισης ήταν αναμενόμενο.

Στη μέθοδο αυτή, που είναι γνωστή με τον όρο αναλογία, υπάρχουν δύο μέρη/σκέλη, το ένα μέρος αναφέρεται στο περιγραφόμενο αντικείμενο, ενώ το άλλο σε ένα αντικείμενο που παρουσιάζει αναλογίες/ομοιότητες προς αυτό.

1. Αναγνώριση στρατιωτικής θητείας.

"Ο ΠΑΘΕ είναι ο παλαιότερος αυτοκινητόδρομος της χώρας.

Η αναλογία, όπως ορίστηκε πιο πάνω, είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους αναπτύσσεται μία παράγραφος.

2. Πρόσληψη θεραπευτών ιατρών.

Πρόκειται για τις παλαιές Εθνικές οδούς Αθηνών - Πατρών και Αθηνών - Θεσσαλονίκης, οι οποίες ανακατασκευάστηκαν" επισημαίνει η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κ. Τέτη Ναθαναήλ.

Να διαβάσετε την παρακάτω παράγραφο και να εντοπίσετε τα μέρη/σκέλη της αναλογίας: Ο οργανισμός καταναλώνει ενέργεια όπως και μία μηχανή.

3. Βεβαίωση καταβολής εισφορών για φορολογική χρήση (μόνο για ασφαλισμένους που έχουν καταβάλει εισφορές μηχανογραφικά).

"Σε πολλά σημεία του ο συγκεκριμένος δρόμος απέχει πολύ από αυτό που λέμε ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος".

Το αυτοκίνητο λ.χ. ή η θεριζοαλωνιστική μηχανή εξασφαλίζουν την αναγκαία για τη λειτουργία τους ενέργεια (κίνηση κ.λπ.) καίγοντας βενζίνη.

4. Βεβαίωση μη οφειλής για συμμετοχή σε διαγωνισμούς (μόνο για ασφαλισμένους που έχουν καταβάλει το σύνολο των εισφορών μηχανογραφικά).

"Η χάραξή του έγινε κατά τμήματα, σε μεγάλο χρονικό διάστημα και από διαφορετικούς κατασκευαστές", εξηγεί ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος.

Το ηλεκτρικό ψυγείο ή ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, δυο άλλες μηχανές, χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια, ηλεκτρικό ρεύμα.

5. Βεβαίωση ταμειακής ενημερότητας του ν. 2084/1992 για θεώρηση βιβλίων και στοιχείων ΔΥΟ (μόνο για ασφαλισμένους που έχουν καταβάλει το σύνολο των εισφορών μηχανογραφικά).

Ρυθμιστικές πινακίδες.

Κι ο οργανισμός βρίσκει την αναγκαία για τις λειτουργίες του ενέργεια με ανάλογο τρόπο, καίγοντας ή διασπώντας χημικές ενώσεις.

6. Διαγραφή από τα μητρώα ασφαλισμένων ΟΑΕΕ - ΤΕΒΕ (μόνο για ασφαλισμένους που έχουν ατομική επιχείρηση ή μετέχουν σε προσωπική εταιρεία -Ο.Ε. ή Ε.Ε.- που λύθηκε κοινή συναινέσει ή τροποποιήθηκε το καταστατικό της, λόγω αποχώρησης εταίρου).

"Στον ΠΑΘΕ οι εναλλαγές ανάμεσα σε πινακίδες που αναφέρουν τα 120 χιλιόμετρα ως ανώτερο όριο ταχύτητας και σε αυτές που αναφέρουν τα 70 χιλιόμετρα, π.χ., είναι εντυπωσιακές.

Ο μηχανισμός αυτός της παραγωγής ενέργειας λέγεται καταβολισμός.

Στους 160.000 ασφαλισμένους του ΤΑΞΥ δίνεται η δυνατότητα να διεκπεραιώνουν μέσω των ΚΕΠ τις ακόλουθες διαδικασίες:

Ο οδηγός σαστίζει".

Είναι φανερό πως ο καταβολισμός είναι φαινόμενο κοινό και για τους οργανισμούς και για ορισμένες μηχανές, αφού και στις δύο περιπτώσεις για τη λειτουργία τους καταναλώνεται ενέργεια που παράγεται από τη διάσπαση χημικών ενώσεων…

1. Έκδοση βεβαίωσης προϋπηρεσίας ασφαλισμένου ξενοδοχοϋπαλλήλου.

Οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν, ότι μειονεκτήματα όσον αφορά τη σήμανση των ορίων ταχύτητας υπάρχουν και στην Εγνατία.

(Κ. Κριμπά, Ι. Καλοπίση, Μαθήματα Γενικής Βιολογίας, Β' Λυκείου, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1984, σ. 8).

2. Αίτηση για χορήγηση εφάπαξ παροχής - επιστροφή ατομικών εισφορών ασφαλισμένου ξενοδοχοϋπαλλήλου.

Στηθαία ασφαλείας.

(από την Έκφραση-Έκθεση Α' Λυκείου)

3. Αιτήσεις για χορήγηση επιστροφής δαπάνης.

Η απόσταση των διαχωριστικών στηθαίων ασφαλείας από την οριογραμμή του δρόμου αποτελεί άλλο ένα μειονέκτημα του ΠΑΘΕ.

4. Αιτήσεις για ενστάσεις.

"Ενώ οι διεθνείς προδιαγραφές κάνουν λόγο για απόσταση μήκους 1 μέτρου και 25 εκατοστών, σε σημεία του δρόμου υπάρχει απόσταση μικρότερη του 1 μέτρου", αναφέρουν οι συγκοινωνιολόγοι.

5. Έκδοση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας (για εφορία, τράπεζες, δημόσιο, εισαγγελία, δικαστήριο, κ.ά.).

Ράμπες εισόδου και εξόδου.

6. Έκδοση βεβαίωσης εργοδοτών ξενοδοχείων περί οφειλών (για δανειοδότηση, αλληλόχρεους λογαριασμούς, προεξόφληση γραμματίων και συναλλαγματικών).

Η ανομοιομορφία στις ράμπες εισόδου και εξόδου χαρακτηρίζει επίσης τον ίδιο δρόμο αλλά και την Αττική οδό. "Τεχνικές δυσκολίες, το φυσικό ανάγλυφο, οι απαλλοτριώσεις εκτάσεων κ.λπ. έχουν ως αποτέλεσμα οι έξοδοι των δρόμων να διαφέρουν ως προς την κατασκευή, ως προς το μήκος των λωρίδων που οδηγούν σε αυτές ακόμα και ως προς τις ταμπέλες ενημέρωσης στην ΠΑΘΕ", λέει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων. Στην Αττική οδό, πάλι, η διαμόρφωση των κόμβων σχεδιάστηκε με βάση τις ανάγκες των απαλλοτριώσεων. "Ο οδηγός έρχεται αντιμέτωπος με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους εισόδου και εξόδου με όλες τις επιπτώσεις που αυτό συνεπάγεται στην άνεση και την ασφάλεια της οδήγησης", επισημαίνουν οι συγκοινωνιολόγοι.

Άσφαλτος. Όσον αφορά, την αντιολισθηρή ικανότητα της ασφάλτου ο ΠΑΘΕ πληροί τις χειρότερες προδιαγραφές. Τα αδρανή υλικά, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της ασφάλτου σε τμήματα του ΠΑΘΕ, είναι ασβεστολιθικά, τα οποία ήδη σε πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν απαγορευθεί ως ακατάλληλα.