Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

::

 

Πότε παρασύρονται οι θεατές σε βίαια επεισόδια

- Οι θεατές επηρεάζονται από την επιθετικότητα που βλέπουν μέσα στο γήπεδο. - Οι θεατές και οι αθλητές γίνονται βίαιοι, όταν θεωρούν ότι αδικούνται και όταν γίνεται λάθος εφαρμογή κανονισμών. - Οι θεατές που παρακολουθούν βίαιες σκηνές σε φίλμ ή στα γήπεδα ή άλλους θεατές στις κερκίδες παρασύρονται και μιμούνται τις πράξεις αυτές. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, γιατί στις κερκίδες όλοι καλύπτονται πίσω από την ανωνυμία. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, όταν στις κερκίδες επικρατεί φανατισμός. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, γιατί στις κερκίδες επικρατεί το στρίμωγμα. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, γιατί στις κερκίδες προβάλλονται τα άτομα με βίαιη συμπεριφορά. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, όταν στις κερκίδες ή έξω από τον αγωνιστικό χώρο δεν υπάρχει διαχωρισμός των θεατών των δύο ομάδων. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, όταν μεταξύ των θεατών γίνεται χρήση αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, όταν η διαιτησία είναι κακή. - Η βία στα γήπεδα ενισχύεται, όταν μερικές φορές υπάρχει καθυστέρηση έναρξης του παιγνιδιού.

Οι προπονητές μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη της βίας; ΝΑΙ, ΟΤΑΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΧΕΣ: - Η κακή συμπεριφορά των παικτών πρέπει να αποθαρρύνεται. - Η επιθετικότητα δε βοηθάει αλλά εμποδίζει τις ευκαιρίες μιας ομάδας για τη νίκη. Η επιθετικότητα μειώνει την απόδοση των παικτών. Έτσι, όταν ένας αθλητής απογοητεύεται και θυμώνει, ο προπονητής θα πρέπει να τον βγάζει αμέσως από το παιχνίδι, για να του δώσει λίγα λεπτά μέχρι να ηρεμήσει. - Οι αθλητές πρέπει να διδάσκονται ότι η επιθετικότητα κατά τη διάρκεια ενός αθλητικού αγώνα είναι λάθος, όπως άλλωστε λάθος είναι και στην καθημερινή ζωή. - Οι προπονητές που πιέζουν έντονα τους αθλητές ή διαμαρτύρονται οι ίδιοι στους διαιτητές κάνουν κακό στην απόδοση των αθλητών τους, γιατί τους δημιουργούν άγχος και τους κάνουν να μην προσέχουν το παιγνίδι τους. Τέλος μπορεί να πυροδοτήσουν βίαια επεισόδια. - Είναι γνωστό σε όλους ότι στα παρασκήνια αρκετών ομάδων υπάρχουν μηχανισμοί που συντηρούν και ενθαρρύνουν οπαδούς, οι οποίοι ανεξέλεγκτα δημιουργούν επεισόδια. Οι παράγοντες που "συντηρούν" κερκίδες πρέπει να καταλάβουν ότι μόνο κακό κάνουν στις ομάδες τους. Τι πρέπει να γνωρίζουν οι αθλητές και οι αθλήτριες: - Έρευνες δείχνουν ότι τα επιθετικά άτομα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν σοβαρά. Η επιθετικότητα είναι επικίνδυνη για την υγεία. - Οι αθλητές πρέπει να διδάσκονται τεχνικές χαλάρωσης, για να ελέγχουν το θυμό τους και να αποδίδουν καλύτερα. - Όταν ο στόχος είναι νίκη με κάθε τρόπο, κάποιοι αθλητές δε διστάζουν να τραυματίσουν, να ντοπαριστούν, να ξεγελάσουν το διαιτητή, να αθετήσουν τους κανόνες και τις αρχές της αθλητικής δεοντολογίας. - Η επιθετικότητα πάντα μειώνει την απόδοση των αθλητών. - Οι αθλητές που είναι επιθετικοί και νευριάζουν εύκολα, κινδυνεύουν περισσότερο από τραυματισμούς.

Άσκηση 5.4 Τι συμβαίνει στα σχολικά πρωταθλήματα; Πολλοί ισχυρίζονται ότι …δυστυχώς παρόμοια αρνητικά φαινόμενα και συμπεριφορές βλέπουμε πλέον και στα σχολικά πρωταθλήματα. Τι πρέπει να γίνει; Γράψτε την άποψή σας.

Τι πρέπει να μάθουν οι γονείς στα παιδιά τους που αθλούνται - Επιτυχία είναι η προσωπική βελτίωση κι όχι το ξεπέρασμα των άλλων. - Μεγαλύτερη σημασία έχει η προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα. - Η άθληση είναι πάνω απ' όλα διασκέδαση. - Ανεξάρτητα από το τι κάνουν οι αντίπαλοί μας, ποτέ δε συμπεριφερόμαστε αντιαθλητικά, γιατί σεβόμαστε πρώτα τον εαυτό μας. - Οι αντίπαλοι είναι πρόκληση για νέες γνωριμίες. - Σεβόμαστε τους κανόνες, γιατί αυτό μας βοηθάει να συγκεντρωθούμε και να αποδώσουμε καλύτερα. - Σεβόμαστε τους κανόνες, γιατί σεβόμαστε τον εαυτό μας. - Η άθληση είναι υγεία, η επιθετικότητα είναι καταστροφή της υγείας.

Δυστυχώς υπάρχουν μέσα μαζικής ενημέρωσης που προβάλλουν τη βία στα σπορ Από ορισμένα ΜΜΕ, όπως τεκμηριώνουν ερευνητές, υπάρχει συστηματική προβολή και προαγωγή της βίας και της επιθετικότητας στα σπορ. Αυτό γίνεται: - με κάλυψη και επανειλημμένη προβολή σκηνών επιθετικότητας. - με πορτρέτα αθλητών οι οποίοι διακρίνονται για την επιθετικότητά τους. - με προβολή βίαιων σκηνών και "πολεμικών φράσεων" σε διαφημιστικά σποτ αγώνων. - με την προβολή "πολεμικού κλίματος" πριν από σημαντικούς αγώνες. Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι δημοσιογράφοι και τα ΜΜΕ - Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν πρέπει να δίνουν έμφαση στα βίαια επεισόδια γιατί με αυτό τον τρόπο ενθαρρύνουν και ηρωοποιούν αυτές τις ενέργειες. - Δεν πρέπει να παρουσιάζουν προστριβή ή έχθρα ανάμεσα σε δύο ομάδες πριν τον αγώνα. - Να αποφεύγουν δηλώσεις προπονητών, παραγόντων ή αθλητών με υβριστικό περιεχόμενο. - Να προβάλουν σκηνές που τονίζουν τη συναδελφικότητα μεταξύ αντιπάλων ομάδων. - Να προβάλουν αθλητές - πρότυπα. - Να μην προβάλουν τη φανατισμένη κερκίδα και τους αρχηγούς της. - Να υπάρξει αυστηρή νομοθεσία που θα απαγορεύει την προβολή από τα ΜΜΕ επικίνδυνων δηλώσεων και συμπεριφορών αθλητών, παραγόντων ή οπαδών.

Άσκηση 5.5 Τι συναισθήματα σας προκαλούν τα δύο σκίτσα; Γράψτε την απάντησή σας.

Άσκηση 5.6 Πώς η τάξη σας θα μπορούσε να μεταφέρει το παρακάτω μήνυμα στους φιλάθλους συμμαθητές σας; ΦΙΛΑΘΛΟΙ Αν θέλετε η ομάδα σας να νικάει, μείνετε ήρεμοι. Αν θέλετε την υγεία σας, μείνετε ήρεμοι. Αν θέλετε να μην σας εκμεταλλεύονται "κάποιοι", μείνετε ήρεμοι. Αν αγαπάτε αληθινά τον αθλητισμό, γυμναστείτε οι ίδιοι.

Άσκηση 5.7 Πώς η τάξη σας θα μπορούσε να οργανώσει μια συζήτηση για τα παρακάτω θέματα: - Σκηνές από την καθημερινή ζωή της πόλης, στις οποίες οι μαθητές παρατήρησαν τσακωμούς ή επιθετικότητα μεταξύ γειτόνων, μεταξύ οδηγών, μεταξύ μαθητών, μεταξύ αθλητών, μεταξύ φιλάθλων. - Να σχολιαστεί η παρουσίαση των γεγονότων αυτών από τα ΜΜΕ. Τι νιώθουμε όταν τα βλέπουμε; - Πώς αντιδρούμε; Γιατί δεν πρέπει να εμπλεκόμαστε σ'αυτά; - Πώς πρέπει να τα αποφεύγουμε;

Η φανατισμένη κερκίδα είναι επικίνδυνη για αυτούς που συμμετέχουν και για τον αθλητισμό. Τα ΜΜΕ πρέπει να αποφεύγουν να προβάλλουν σκηνές επεισοδίων.

Ο αθλητισμός είναι χαρά και γιορτή