Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

::

 

Η επιθετικότητα "μαθαίνεται και διδάσκεται" με την παρατήρηση και τη μίμηση

Όλες οι παραπάνω αιτίες έχουν κάποια βάση. Σωστότερη όμως είναι η τελευταία, η "Δ". Βασικός τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε και υιοθετούμε συμπεριφορές και συνήθειες είναι η παρατήρηση και η μίμηση. Τα άτομα παρατηρούν και μιμούνται τη συμπεριφορά των άλλων και μαθαίνουν. Η επιθετική συμπεριφορά παρόμοια μαθαίνεται και διδάσκεται μέσα στην κοινωνία. Το ίδιο διδάσκεται και μέσα στους αθλητικούς χώρους. Οι αθλητές παρατηρώντας άλλους αθλητές να επιτίθενται μαθαίνουν και μιμούνται αυτή τη συμπεριφορά. Η επιθετικότητα μεταξύ των αγωνιζομένων μεταφέρεται και πολλαπλασιάζεται μεταξύ των θεατών. Δυστυχώς, υπάρχουν προπονητές που διδάσκουν την επιθετικότητα στους αθλητές τους, γιατί κάνουν το λάθος να πιστεύουν ότι το σκληρό παιχνίδι ή το να επιβληθείς στον αντίπαλο με κάθε τρόπο θα φέρει τη νίκη. Ακόμα και ένα βίαιο φάουλ μπορεί να θεωρηθεί ως λογική ενέργεια, αν αποτρέψει ένα πιθανό γκολ από τον αντίπαλο. Οι εμπρηστικές δηλώσεις προπονητών, αθλητών, ή παραγόντων και ο τρόπος που τα μέσα μαζικής ενημέρωσης παρουσιάζουν πολλά γεγονότα διδάσκουν την επιθετικότητα. Η προβολή της φανατισμένης κερκίδας από τα ΜΜΕ διδάσκει την επιθετικότητα στους θεατές. Οι οπαδοί πολύ συχνά θα χειροκροτήσουν και θα ενθουσιαστούν με το σκληρό παιχνίδι ενός παίκτη της ομάδας τους. Τέλος, διάφορες ομάδες ατόμων με προσωπικά και ευρύτερα κοινωνικά προβλήματα αναζητούν την έκφρασή τους ή την εκτόνωσή τους μέσα στους αθλητικούς χώρους.

Δυο εικόνες, δυο φιλοσοφίες. Πρέπει να αγνοούμε την πρώτη και να προβάλλουμε τη δεύτερη