Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Συμπληρώστε τα κενά με τα ρήματα που βρίσκονται στην παρένθεση: α. Αν πάτε βράδυ καλοκαιριού θερινό σινεμαδάκι και σας αρέσει, μετά… κάθε βράδυ. (πηγαίνω) β. Όταν αρχίσει η παράσταση, εγώ… στη θέση μου. (κάθομαι) 2. Σε ποιους χρόνους βάλατε τα ρήματα στην προηγούμενη άσκηση; - Γιατί επιλέξατε τους χρόνους αυτούς; - Τι θέλατε να δείξετε κάθε φορά; 3. (α) Στέκομαι, στεκόμουν, θα στέκομαι (β) μίλησα, θα μιλήσω (γ) έχω φωνάξει, είχα φωνάξει, θα έχω φωνάξει Σε ποιους χρόνους βρίσκονται τα παραπάνω ρήματα; - Τι κοινό παρατηρείτε ότι έχουν τα ρήματα της ομάδας (α), της (β) και της (γ) μεταξύ τους; 4. Συμβουλευτείτε το σχήμα που ακολουθεί και βγάλτε τα συμπεράσματά σας για το τι εκφράζουν οι μελλοντικοί χρόνοι. Συμπεραίνω ότι χρησιμοποιούμε: - τον εξακολουθητικό μέλλοντα για να …………………………………….. - το συνοπτικό μέλλοντα για να ………………………………………….. - το συντελεσμένο μέλλοντα για να ………………………………………..

ΧΡΟΝΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ - ΠΑΡΟΝ - ΜΕΛΛΟΝ - ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ παρατατικός - ενεστώτας - εξακολουθητικός μέλλοντας- μη συνοπτικό αόριστος - - συνοπτικός μέλλοντας - συνοπτικό υπερσυντέλικος - - συντελεσμένος μέλλοντας - συντελεσμένο παρακείμενος

Ακούω και μιλώ 1. Με ποιους χρόνους εκφράζεται το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον στα παραπάνω σκίτσα; 2. "Περίπου στα 1930… τότε γεννιέται" (κείμ. 4): Τι παρατηρείτε σχετικά με τη χρήση του ενεστώτα; - Τι εκφράζει ο ενεστώτας στο απόσπασμα αυτό; 3. Συζητήστε τι συμπεράσματα βγάζετε για τη χρήση και τη σημασία των χρόνων.