"Institute of Educational Policy" Books
Χρήσιμες πληροφορίες:
Η συζήτηση "στρογγυλής τραπέζης" περιλαμβάνει εισηγήσεις για διάφορες πλευρές ή μέρη ενός κεντρικού θέματος. Ορισμένες φορές μπορεί να περιλαμβάνει εισηγήσεις για το ίδιο αντικείμενο από εισηγητές με διαφορετικές ειδικότητες. Ένα θέμα π.χ. μπορεί να παρουσιαστεί από ιστορική, κοινωνιολογική, ψυχολογική και παιδαγωγική πλευρά. Η διαδικασία της συζήτησης είναι συνήθως η εξής: α) Ο πρόεδρος ή συντονιστής της συζήτησης: - Εισάγει το θέμα και εκθέτει τους στόχους. - Παρουσιάζει τους εισηγητές - συζητητές. - Εκθέτει τους όρους της συζήτησης, το χρονικό πλαίσιο και άλλα διαδικαστικά σημεία. β) Οι εισηγητές παρουσιάζουν το θέμα. γ) Το ακροατήριο υποβάλλει ερωτήσεις: - διασάφησης, επεξήγησης - κριτικής, ελέγχου, διαφωνίας, συμφωνίας, επέκτασης. δ) Ο πρόεδρος συνοψίζει, διατυπώνει τα αποτελέσματα - πορίσματα της συζήτησης.
Τα στοιχεία για την παραπάνω άσκηση αντλήθηκαν από το βιβλίο: "Μαθήματα Νεοελληνικής γλώσσας. Για την τρίτη τάξη του Γυμνασίου", έκδ. Μέσης Εκπαίδευσης Λευκωσία, 1985.