"Institute of Educational Policy" Books
Β. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΖΑΡΕΤ
Με την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού το θεϊκό σχέδιο για την κτίση, το οποίο είχε ξεκινήσει με τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου, μπήκε στην τελική και πιο αποφασιστική του καμπή. Ο Χριστός έγινε γνωστός στους ανθρώπους ως ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ. Στο πρόσωπό του έγινε πρόσληψη όλης της ανθρώπινης φύσης (σώματος και ψυχής). Γεννήθηκε ως Ιουδαίος πολίτης, με καταγωγή από τη βασιλική γενιά του Δαβίδ. Υπέστη την περιτομή, ανήκε σε μια οικογένεια, είχε συγγενείς, φίλους και επάγγελμα. Μιλούσε τη γλώσσα που μιλούσαν οι Ιουδαίοι της εποχής του. Βαπτίστηκε από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, όπως έκαναν και πολλοί συμπατριώτες του και για σαράντα μέρες προετοιμάστηκε στην έρημο για το έργο που είχε αναλάβει από τον Πατέρα του. Ήλθε σε σύγκρουση και με τις πολιτικές και με τις θρησκευτικές εξουσίες της εποχής του, που έβλεπαν στο πρόσωπο του έναν επικίνδυνο ανατροπέα του κατεστημένου. Κήρυξε τον καινούριο κόσμο της Βασιλείας του Θεού και καταδικάστηκε σε σταυρικό θάνατο για το κήρυγμά του αυτό. Με όλα αυτά ο Ιησούς αποδέχθηκε την ιστορία με όλες τις ατέλειές της και μπήκε μέσα της, για να την μεταμορφώσει και να ανεβάσει τον άνθρωπο μέχρι τον ουρανό. "Έγινε ο Θεός άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος Θεός", γράφει περιεκτικά ο Μ. Αθανάσιος.
Ο Χριστός ένωσε στο Πρόσωπό του τη θεία και την ανθρώπινη φύση. Ενώ δηλαδή ήταν ο προ πάντων των αιώνων πλήρης και τέλειος Θεός, με την ενανθρώπησή του έγινε ταυτόχρονα και πλήρης και τέλειος άνθρωπος, ίδιος κατά πάντα με εμάς τους ανθρώπους, εκτός του ότι ήταν αναμάρτητος. Αυτή τη διδασκαλία της Εκκλησίας ομολογούμε ψέλνοντας την ημέρα των Χριστουγέννων για το Χριστό "…δι' ημάς γαρ εγεννήθη παιδίον νέον, ο προ αιώνων Θεός".