Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Τις λέξεις που σας δίνονται στη δραστηριότητα 1 του Ακούω και μιλώ γράψτε τες με διαφορετική ορθογραφία, όπου χρειάζεται. Στη συνέχεια διαλέξτε τρεις από τις λέξεις αυτές και φτιάξτε δικές σας προτάσεις, στις οποίες να φαίνονται οι διαφορετικές σημασίες τους. Εργαστείτε ανά ζεύγη.

2. Στις φράσεις που ακολουθούν, συμπληρώστε τα κενά διαλέγοντας μία από τις ομόηχες ή ομώνυμες λέξεις που βρίσκονται στην πλαϊνή στήλη:

ΣΤΗΛΗ Α

- Ξέχασα ……….. έχω βάλει το βιβλίο ……….. δανείστηκα από τη βιβλιοθήκη.

- ……….. είναι το ……….. ψηλό βουνό της Ελλάδας;

- Μια ……….. γυναίκα.

- Μια ……….. κλωστή.

- Είναι ο καιρός να κλαδέψω το …………

- Η Ελλάδα έχει εύκρατο …………

- ……….. το παράθυρο

- 0 Γιώργος ……….. προς τα θεωρητικά μαθήματα

- Τα ……….. της πορτοκαλιάς

- Η ισότητα ανάμεσα στα δύο ……….. - ……….. μαλλιά

- ……….. φαγητά

ΣΤΗΛΗ Β - που - πού - πιο - ποιο - ψιλή - ψηλή - κλίμα - κλήμα - κλείνει - κλίνει - φύλλα - φύλα - λιτά -λυτά

3. Κάντε το ίδιο με τα παρώνυμα που ακολουθούν. Πείτε ποια από αυτά είναι τονικά παρώνυμα.

ΣΤΗΛΗ Α

- 0 Γιάννης ……….. και με ……….. κάθε πρωί για το σχολείο

- Μόλις αντίκρισα το τοπίο ……….. από την ομορφιά του.

- Τα βουνά της Ηπείρου είναι στ' αλήθεια …………

- Θα γίνει ……….. ψηφοφορία για να εκλεγεί ο νέος πρόεδρος.

- Στη γραμματική μιλήσαμε για την ……….. φράση.

- Είναι μικρός ακόμα και δεν πάει ………….

- Δεν έκαναν κανένα ……….. για τα αποτελέσματα των εκλογών.

- Τα ……….. ήταν οι αγώνες που γίνονταν στην ………….

- Ακόμη ψάχνουν να βρουν σε ποιο ……….. μπορούν να κάνουν τον ετήσιο ……….. της τάξης τους. ΣΤΗΛΗ Β - περνά - παίρνει - μαγεύτηκα - μαγευτικά - ονοματική - ονομαστική - σχόλιο - σχολείο - Ολυμπία - Ολύμπια - χώρο -χορό

4. Σκεφτείτε για τις λέξεις πόλεμος και ειρήνη παράγωγες και σύνθετες λέξεις και κατατάξτε τες σε έναν πίνακα σαν τον παρακάτω:

Πόλεμος - Ειρήνη Α. Παράγωγα, π.χ. πολεμικός, Β. Σύνθετα, π.χ. φιλοπόλεμος - Α. Παράγωγα, π.χ. ειρηνιστής, Β.Σύνθετα, π.χ. ειρηνοποιός