Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Ε. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ
Ακούω και μιλώ
1. Υποθέστε ότι μιλάτε για το σχολείο σας: α) σε μαθητές από διπλανό σχολείο, β) σε ένα σχολικό σύμβουλο που έρχεται να ενημερωθεί πώς λειτουργεί το σχολείο σας. - Χρησιμοποιήστε το κατάλληλο ύφος για κάθε περίπτωση.
Κριτήρια αυτοαξιολόγησης
Α' περίπτωση (προς μαθητές): - αυθορμητισμός στη χρήση της γλώσσας, - αμεσότητα-οικειότητα στο ύφος, - επιλογή υλικού από πολλές περιοχές: χώρος του σχολείου, καθηγητές, διεύθυνση, συμμαθητές, μαθήματα, βιβλία κτλ.
Β' περίπτωση (προς σχολικό σύμβουλο): - ύφος επίσημο, - χρήση πιο σύνθετου λεξιλογίου, - επιλογή υλικού από δύο πλευρές: α) θετικές πλευρές της λειτουργίας του σχολείου, β) αρνητικές πλευρές - κριτική στάση στη λειτουργία του σχολείου σας.
2. Οργανώνεται στο σχολείο σας ένας μικρός ρητορικός διαγωνισμός-συζήτηση με θέμα: "Να εκδώσουμε έντυπη ή ηλεκτρονική εφημερίδα". Παρουσιάστε τις απόψεις σας σε οργανωμένο προφορικό λόγο, με βάση το πλαίσιο που θα σας δώσει ο καθηγητής σας.