Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( οι "τοπ - 20" στις επιχειρήσεις :: 27-02-2003) 

Οι "τοπ - 20" στις επιχειρήσεις

Εκτιμώνται η αξιοπιστία και κοινωνική υπευθυνότητα, σύμφωνα με έρευνα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ

Ο σεβασμός προς τους καταναλωτές, με την προσφορά ποιοτικά καλών προϊόντων και υπηρεσιών, το ενδιαφέρον προς τους εργαζομένους, αλλά και η αξιοπιστία, αποτελούν τα βασικότερα κριτήρια για να κερδίσει μια σύγχρονη επιχείρηση την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού.

Έρευνα που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η εταιρεία Trade Link Reputation Manager και αφορά στο κύρος και τη φήμη των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και των Ελλήνων επιχειρηματιών επιβεβαίωσε ότι εκτιμούν την αξιοπιστία και την κοινωνική υπευθυνότητα. Από τους επιχειρηματίες το ευρύ καταναλωτικό κοινό ζητεί να είναι κοινωνικά υπεύθυνοι, να έχουν ήθος και αξιοπιστία, να έχουν επιχειρηματικές ικανότητες, αλλά να είναι και καλοί εργοδότες.

Επιλογή από 1.000

Με βάση τα κριτήρια αυτά, οι ερωτηθέντες επέλεξαν τις 20 καλύτερες επιχειρήσεις για το 2002, αλλά και 20 επιχειρηματίες οι οποίοι διαθέτουν το μεγαλύτερο κύρος και φήμη στην ελληνική αγορά.

Από την έρευνα, στην οποία πήραν μέρος 1.000 άτομα από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, προκύπτει ακόμη ότι το ελληνικό καταναλωτικό κοινό δεν ζητεί από τις επιχειρήσεις μόνο καλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες, εξυπηρέτηση και άριστο service, αλλά τις θέλει να σέβονται το περιβάλλον, να τηρούν τους νόμους και τους κανόνες της αγοράς (όχι σκάνδαλα και διαπλοκές) και να στηρίζουν κοινωνικούς σκοπούς. Στην αξιολόγηση μιας εταιρείας σημαντικό ρόλο παίζουν ακόμη οι προοπτικές ανάπτυξής της, η οικονομική της ευρωστία αλλά και η καλή φήμη του επιχειρηματία - μάνατζερ που τη διοικεί.

Το προφίλ - τα προϊόντα

Ακόμη πιο αυστηρά φαίνεται να είναι τα κριτήρια που θέτουν οι πολίτες-καταναλωτές προκειμένου να βαθμολογήσουν με άριστα το προφίλ του σύγχρονου επιχειρηματία. Από την έρευνα προκύπτει ότι τον θέλουν να ηγείται επιχείρησης με καλά προϊόντα, να παίρνει σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις, να έχει γνώσεις και κατάρτιση, ηγετικές ικανότητες, να είναι καινοτόμος. Εξάλλου, με αφορμή τη διοργάνωση από την Ελλάδα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν "ποια νομίζουν ότι είναι η γνώμη των ξένων για την Ελλάδα". Το 73% από αυτούς απάντησε ότι η εικόνα των ξένων για την Ελλάδα είναι από πολύ κακή έως μέτρια, ενώ το υπόλοιπο από καλή έως πολύ καλή.

Οι προοπτικές

Για να αλλάξει η εικόνα αυτή πρέπει να παραδοθούν εγκαίρως τα Ολυμπιακά έργα, η Ολυμπιακή φιλοξενία να είναι άριστη, να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των Αγώνων και να προβληθεί η πολιτιστική μας κληρονομιά. Τέλος, στο ερώτημα ποιοι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας παρουσιάζουν τις καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα πέντε χρόνια, τις τρεις πρώτες θέσεις κέρδισαν η πληροφορική και το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι τηλεπικοινωνίες, οι τράπεζες, ο τουρισμός και τα ξενοδοχεία και οι κατασκευαστικές εταιρείες μαζί με αυτές των οικοδομικών υλικών.