Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( οι κεραίες έγιναν δάσος :: 18-01-2003) 

Στα χαρτιά παραμένουν οι αποφάσεις για την απομάκρυνση των παράνομων κεραιών από τον Υμηττό και τον Χορτιάτη

Οι κεραίες έγιναν δάσος

Πιλότοι καταγγέλουν παρεμβολές στις επικοινωνίες

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

Ακλόνητες στον Υμηττό εξακολουθούν να παραμένουν σχεδόν δύο χρόνια μετά τη λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας οι κεραίες των ραδιοφωνικών σταθμών της Αττικής, παρ' ότι οι αναφορές των πιλότων για παρεμβολές στις επαφές τους με τον Πύργο Ελέγχου τού "Ελευθέριος Βενιζέλος" είναι γεγονός.

Παρά τις αναφορές των πιλότων για παρεμβολές, οι κεραίες των ραδιοφωνικών σταθμών της Αττικής παραμένουν ακλόνητες στον Υμηττό, δύο χρόνια μετά τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου

Την ίδια ώρα, στα χαρτιά παραμένουν οι αποφάσεις για την απομάκρυνση των παράνομων κεραιών και από τον Χορτιάτη, στη Θεσσαλονίκη, παρά το γεγονός ότι από τις παρεμβολές των εγκαταστάσεων δημιουργούνται προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων.

Στις αρχές του 2001 και ενόψει της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου είχε ξεσπάσει ο "πόλεμος των κεραιών", καθώς η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για λόγους ασφαλείας είχε ζητήσει το ξήλωμα όλων των κεραιών από τον Υμηττό. Η κυβέρνηση, τότε, διά των αρμόδιων υπουργείων (Μεταφορών και Τύπου) είχε αποφασίσει τη μεταφορά όλων των κεραιών των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών στο ειδικό πάρκο κεραιών που επρόκειτο να δημιουργηθεί στην περιοχή Αέρας της Πάρνηθας. Όμως, το πάρκο δεν ήταν έτοιμο και καθώς τα χρονικά περιθώρια για τη μεταφορά των κεραιών ήταν περιορισμένα, αποφασίστηκε να παραμείνουν προσωρινά στον Υμηττό - με μικρότερη ισχύ και με ειδικά μέτρα προφύλαξης - οι κεραίες 28 ραδιοφωνικών σταθμών που επρόκειτο να λάβουν άδεια λειτουργίας από το υπουργείο Τύπου. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η ισχύς των κεραιών να μην υπερβαίνει τα 2,5 Watt και να τοποθετηθούν ειδικές κατευθυντικές κεραίες που θα "βλέπουν" (εκπέμπουν σήμα) μόνο προς την πλευρά της Αθήνας και όχι προς το αεροδρόμιο των Σπάτων. Δημιουργία πάρκου. Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών εντός του 2001 άρχισε τις διαδικασίες για τη δημιουργία του πάρκου. Προκήρυξε διαγωνισμό για την ανάδειξη του χρηματοοικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα αναλάμβανε την οργάνωση του πάρκου (χρηματοδότηση, κατασκευή, διαχείριση). Όμως, τον Μάιο του 2002 ο διαγωνισμός αυτός κηρύχθηκε άγονος, ενώ σήμερα ετοιμάζεται η επαναπροκήρυξή του (είναι έτοιμα τα νέα τεύχη δημοπράτησης).

Στο μεταξύ, στο διάστημα των δύο χρόνων οι κεραίες των ραδιοφωνικών σταθμών στην κορυφή του Υμηττού άρχισαν και πάλι να πολλαπλασιάζονται. Σήμερα εκτιμάται ότι περισσότεροι από 45 ραδιοφωνικοί σταθμοί (νόμιμοι και παράνομοι) εκπέμπουν από τον Υμηττό, ενώ ήδη από την πλευρά των ιδιοκτητών τους έχει αρχίσει να προβάλλεται το επιχείρημα της μόνιμης παραμονής των κεραιών τους εκεί.

Προτείνεται να γίνει νέα μελέτη για να διαπιστωθεί εάν οι κεραίες ενοχλούν.

Όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες των ραδιοσταθμών, υπό ορισμένες προϋποθέσεις δεν θα υπάρχει κίνδυνος παρεμβολών στις συχνότητες επικοινωνιών του αεροδρομίου. Η ΥΠΑ. Ωστόσο, η ΥΠΑ έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο αυτό, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "ο Υμηττός θα πρέπει να σιγήσει πλήρως" και να απομακρυνθούν από εκεί ακόμα και οι τέσσερις κεραίες της ΕΡΑ (κρατική ραδιοφωνία) που δεν έχουν μεγάλη ισχύ.

Σημειώνεται ότι ήδη υπάρχουν αναφορές πιλότων για παρεμβολές από ραδιοφωνικούς σταθμούς κατά την προσέγγισή τους στο νέο αεροδρόμιο. Όμως, κανείς δεν γνωρίζει εάν οι παρεμβολές αυτές προέρχονται από τις κεραίες του Υμηττού ή από πειρατικούς ραδιοσταθμούς που εκπέμπουν στην περιοχή των Μεσογείων.