Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( η εισαγγελία ερευνά λάθη και παραλείψεις :: 11-02-2003) 

Η Εισαγγελία ερευνά λάθη και παραλείψεις

ΜΑΡΙΑ ΝΤΑΛΙΑΝΗ

Λάθος χάραξη, λάθος μελέτες, λάθος μέτρα! Τη σωρεία λαθών που «τσαλάκωσαν» την Εθνική Οδό της Πελοποννήσου και μετέτρεψαν σε άγονη γραμμή την Καλαμάτα, παραδέχθηκε χθες και η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Βάσω Παπανδρέου μιλώντας για καταλογισμό ευθυνών όπου αυτές προκύψουν.

Για το θέμα όμως παρενέβη και ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Ευάγγ. Κρουσταλλάκης, ο οποίος ζήτησε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για τυχόν ευθύνες εργολαβικών εταιρειών ή των αρμοδίων στελεχών του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Και ενώ το μπαλάκι των ευθυνών μοιάζει να «διαχέεται» στο βάθος των προηγούμενων είκοσι ετών από κυβέρνηση σε κυβέρνηση, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Πελοποννήσου θα πρέπει να συμβιβαστούν - άγνωστο μέχρι πότε - με το παλιό εθνικό δίκτυο.

«Ύστερα από δέκα ημέρες θα είμαστε σε θέση να σας ανακοινώσουμε πώς θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στη Νεμέα και την Τσακώνα», είπε η κ. Παπανδρέου επιχειρώντας πολλές φορές να απαντήσει στο βασικό ερώτημα που έρχονταν και επανέρχονταν: αν δηλαδή προκύπτουν συγκεκριμένες ευθύνες, οι οποίες οδήγησαν όχι μόνο στο «τσαλάκωμα» του οδοστρώματος, αλλά σ' ένα γενικότερο «τσαλάκωμα» του συστήματος παραγωγής μεγάλων οδικών έργων.

Η υπουργός δεν απέκλεισε τίποτα. Στο κομμάτι της Νεμέας εξετάζεται αν μπορεί να λειτουργήσει παρακαμπτήρια οδός, ενώ στο τμήμα της Τσακώνας είναι ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα. Μπορεί να γίνει γέφυρα, σήραγγα ή καινούργιο κομμάτι δρόμου σε άλλη χάραξη.

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου η κ. Παπανδρέου μίλησε για ανύπαρκτες γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες των οδικών έργων παλαιότερα, αλλά και την αδυναμία λήψης μέτρων για να αντιμετωπιστούν οι κατολισθήσεις.

Τώρα το Δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει ακριβά την αποκατάσταση των ζημιών από τις νεροποντές, οι οποίες έπληξαν σχεδόν όλη τη χώρα. Περισσότερο επλήγησαν οι περιοχές του Έβρου, της Θεσπρωτίας, της Λάρισας, της Καρδίτσας, της Πιερίας, της Χίου, της Αργολίδας, της Λέσβου, της Ζακύνθου, της Κέρκυρας, της Φθιώτιδας, της Πρέβεζας και της Αρκαδίας. Για να μπαλωθούν οι «κρατήρες» στους δρόμους και να γίνουν τα αναγκαία έργα απαιτούνται με μέτριους υπολογισμούς περί τα 40 εκατ. ευρώ «χωρίς να συνυπολογίζουμε τις ζημιές στον δρόμο Κορίνθου - Καλαμάτας».