Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( μονομαχία στο κύμα :: 12-03-2003) 

Μονομαχία στο κύμα

Σκληρή αναμέτρηση στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ

Σκληρή αναμένεται να είναι η «ναυμαχία» που άρχισε στις 3 Μαρτίου ανάμεσα στην Blue Star Ferries (πρώην Γραμμές Στρίντζη) και την ΑΝΕΚ για τα μερίδια αγοράς στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χανιά.

Στο κομμάτι της μεταφοράς επιβατών ο ανταγωνισμός των δύο εταιριών φαίνεται να διεξάγεται επί ίσοις όροις και πάντως με ένα καλό ξεκίνημα για τη θυγατρική εταιρεία των Επιχειρήσεων Αττικής.

Την Καθαρά Δευτέρα, για παράδειγμα, από τα Χανιά προς τον Πειραιά η μεν ΑΝΕΚ μετέφερε περίπου 1.500 επιβάτες, η δε Blue Star Ferries πάνω από 900. Ωστόσο, ανοικτό παραμένει το θέμα για το κομμάτι της μεταφοράς οχημάτων όπου η κρητική εταιρεία δείχνει, προς το παρόν, να διατηρεί για λογαριασμό της τη «μερίδα του λέοντος».

Οι δύο πλευρές

Εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ υποστηρίζει ότι στο κομμάτι αυτό τα πράγματα θα είναι δύσκολα για την Blue Star Ferries αφού οι περισσότερες μεταφορικές εταιρείες έχουν ήδη συνάψει μακροχρόνια συμβόλαια συνεργασίας με την ΑΝΕΚ, ενώ παράλληλα έχουν συνδεθεί και με άλλους επιχειρηματικούς δεσμούς (μέτοχοι ή τροφοδότες) της κρητικής εταιρείας. Εκπρόσωπος της Blue Star Ferries υποστηρίζει, αντίθετα, ότι μακροπρόθεσμα η εταιρεία θα αποσπάσει «και στο κομμάτι της μεταφοράς οχημάτων τα μερίδια που της ανήκουν».

Ταχύτητα - χρόνος

Πού οφείλεται όμως το «καλό ξεκίνημα» της Blue Star Ferries;

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας κ. Διονύσιος Θεοδωράτος λέει ότι η «κάλυψη της απόστασης Χανιά - Πειραιάς σε 5,45 ώρες σε συνδυασμό και με την ποιότητα των υπηρεσιών δίνουν τη δυνατότητα στο Blue Star 2 να αποσπάσει πελάτες όχι μόνο από την ΑΝΕΚ αλλά και από τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις από και προς τα Χανιά.

Στο στρατόπεδο της ΑΝΕΚ πάντως φαίνεται ότι επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία και όπως υποστηρίζει ο προεδρεύων αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Ιωσήφ Μανουσογιαννάκης:

«Το χρονικό διάστημα που οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται μεταξύ τους είναι μικρό για να γίνουν εκτιμήσεις, αλλά τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν ότι οι δεσμοί των Χανιωτών με την εταιρεία είναι ισχυροί ».

Θερινή κίνηση

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το επιβατηγό κοινό αποτελείται και από μεγάλο αριθμό φοιτητών, στρατιωτικών, αλλά και άλλων επαγγελματιών, και φυσικά από τους εγχώριους και ξένους τουρίστες που επισκέπτονται τα Χανιά κατά τους θερινούς κυρίως μήνες.

Στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς και των τραπεζών εκτιμούν πάντως ότι η γραμμή των Χανίων είναι μικρή για να χωρέσει δύο ανταγωνιστικές μεταξύ τους εταιρείες. Εκτός και αν, όπως υποστηρίζει η πλευρά Στρίντζη, η ακτοπλοΐα συνεχίσει να αποσπά μερίδια από τις αεροπορικές εταιρείες.