Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( πόλεμος γεύσεων στο γιαούρτι :: 07-03-2003) 

Πόλεμος γεύσεων στο γιαούρτι

85.000 τόνους καταναλώνουμε κάθε χρόνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Περισσότερους από 85.000 τόνους γιαουρτιού με γεύσεις φρούτων, με κομμάτια σοκολάτας, με μέλι, με δημητριακά, με φρυγανιές, με πολλά ή λίγα λιπαρά, με βιταμίνες και φυσικά "ζωντανά" γιαούρτια καταναλώνουν κάθε χρόνο οι Έλληνες.

Τα τελευταία χρόνια και οι τρεις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες ΦΑΓΕ, ΔΕΛΤΑ και ΜΕΒΓΑΛ έχουν εξαπολύσει "επίθεση" στην αγορά, δημιουργώντας συνεχώς νέα προϊόντα γιαούρτης, τα οποία όπως λένε οι επιχειρηματίες βρίσκουν αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό, που έχει στραφεί στην υγιεινή διατροφή και δείχνει να ζητά από τη βιομηχανία τροφίμων νέες γευστικές προτάσεις.

Εξευρωπαϊσμένα…

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η εγχώρια κατανάλωση θα κινηθεί το 2003 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 1-3% σε ποσότητα ανάλογα με τις επιμέρους κατηγόριες, ενώ περίπου στο 2% θα είναι ο μέσος όρος αύξησης της κατανάλωσης σε αξία. Το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αγοράς εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να κατέχει το γιαούρτι ευρωπαϊκού τύπου, η κατανάλωση του οποίου αναμένεται να ξεπεράσει τους 80.000 τόνους το 2003. Θετικές, επίσης, εκτιμάται ότι είναι οι προοπτικές εξέλιξης και για το παιδικό και το στραγγιστό γιαούρτι, ενώ πιο συγκρατημένη θεωρείται ότι θα είναι η κατανάλωση γιαουρτιού με προσθήκη φρούτων, δημητριακών. Σε αντίθεση με τα επιδόρπια γάλακτος τα οποία, αν και αποτελούν σχετικά τη νεώτερη κατηγορία, κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Τάση για επιδόρπια

Η αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για προϊόντα υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας, όπως τα ειδικά επιδόρπια γάλακτος και το σύνθετο γιαούρτι (με φρούτα, δημητριακά κ.τ.λ.) αποτελεί την κύρια τάση που παρουσιάζει η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων τα τελευταία χρόνια.

Έτσι, οι βιομηχανίες η μία μετά την άλλη παρουσιάζουν συνεχώς νέα προϊόντα σε μια προσπάθεια να καλύψουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο μέρος των διατροφικών αναγκών των πελατών τους. Τα προβιοτικά γιαούρτια, όπως το Actimel της ΔΕΛΤΑ, με τη φυσική γαλακτική μαγιά L. Casei που περιέχει βοηθάει στην ισορροπία της μικροβιακής χλωρίδας του εντέρου. To Αγελαδίτσα Plus με σίδηρο και βιταμίνη C της ΦΑΓΕ, τα οποία προσφέρουν επαρκή ποσότητα για να καλύψουν το 16% της συνιστώμενης ημερήσιας παροχής στον ανθρώπινο οργανισμό σε σίδηρο και το 20% σε βιταμίνη C, αλλά και τα Beautiful Colazione της ΜΕΒΓΑΛ με 2 επιλεγμένες ποικιλίες δημητριακών και κομμάτια ροδάκινου ή φράουλας, 1,5% λιπαρά και επιπρόσθετα μαγνήσιο, το οποίο βοηθά στην αναπαραγωγή των κυττάρων και βιταμίνη Β2 που συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού, είναι μόνο μια μικρή γεύση από τις σειρές των προϊόντων που έχουν σήμερα στη διάθεσή τους οι καταναλωτές.

Υγιεινή διατροφή

Η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς τα προϊόντα υγιεινής διατροφής που έχει πραγματοποιηθεί την τελευταία δεκαετία, αλλά και η εξέλιξη των τεχνολογικών μέσων και οι μεγάλες επενδύσεις, τις οποίες πραγματοποίησαν οι εταιρείες στον τομέα της έρευνας, βοήθησαν στο να παραχθούν νέα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως γιαούρτια για βρέφη, για παιδία, για αθλητές, για εκείνους που κάνουν δίαιτα, για όλους.

Όσο για την εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου της γαλακτοβιομηχανίας και σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται η δυναμική των προϊόντων γιαούρτης, καθώς αντιπροσωπεύουν το 66% της αξίας των συνολικών εξαγωγών της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας.