Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( με σύμμαχο τον χειμώνα συνεχίζουν... τις εκπτώσεις :: 05-03-2003) 

Με σύμμαχο τον χειμώνα συνεχίζουν… τις εκπτώσεις

Προσφορές προϊόντων με μειωμένες έως και 50% τιμές

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Σε παράταση εκπτώσεων προχωρούν οι εμπορικές επιχειρήσεις. Όπως λένε οι έμποροι οι κακές αποδόσεις του Φεβρουαρίου αλλά και ο χειμωνιάτικος καιρός ο οποίος συνεχίζεται αποτελούν συμμάχους έστω και για μικρή άτυπη παράταση των εκπτώσεων.

Στις βιτρίνες των καταστημάτων οι αναρτημένες πινακίδες των εκπτώσεων - που συνεχίζουν να υπάρχουν - πληροφορούν τους καταναλωτές για μειωμένες τιμές που ξεπερνούν πλέον το 50 %.

Κλίμα εκπτώσεων προσπαθούν να διατηρήσουν στην αγορά οι έμποροι με την ανοχή της κυβέρνησης που ανησυχεί για τον πληθωρισμό. Ήδη στα μαγαζιά άρχισαν οι προσφορές εμπορευμάτων, αλλά σε αρκετά καταστήματα μένουν… "ξεχασμένες" και οι ταμπέλες από τις εκπτώσεις που τελείωσαν στις 28 Φεβρουαρίου.

Οι χειμερινές εκπτώσεις τελείωσαν όμως η αγορά συνεχίζει να χτυπά στους δικούς τους ρυθμούς. Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων, σε όλους τους εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, συνεχίζει να καλεί τους καταναλωτές για αγορές με μειωμένες τιμές.

Μάλιστα, όπως λένε οι εκπρόσωποι των εμπόρων, έστω και άτυπα θα συνεχιστούν για λίγο ακόμα οι εκπτώσεις καθώς ο μήνας Φεβρουάριος ήταν απογοητευτικός για τις περισσότερες επιχειρήσεις.

"Η αγοραστική κίνηση ήταν σαφώς περιορισμένη για το σύνολο της αγοράς", λέει ο κ. Αριστείδης Αβούρης, α' αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Αττικής Όμορων Νομών και Νήσων του Αιγαίου.

Καλύτερα από πέρσι

Στις βιτρίνες των καταστημάτων οι αναρτημένες πινακίδες των εκπτώσεων - που συνεχίζουν να υπάρχουν - πληροφορούν τους καταναλωτές για μειωμένες τιμές, που ξεπερνούν πλέον το 50%, ενώ στα "σπασμένα νούμερα" οι εκπτώσεις ξεπερνούν ακόμα και το 70%. "Ο Φεβρουάριος ήταν κακός μήνας για τις εκπτώσεις. Παρά το γεγονός ότι οι τρεις πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου ήταν ιδιαίτερα καλές αυτό δεν συνεχίστηκε αν και θα έλεγα ότι στο σύνολο είμαστε καλύτερα από πέρσι", λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, κ. Παναγής Καρέλας.

Σφιγμένες τσέπες

Η απειλή πολέμου, η αύξηση της τιμής του πετρελαίου, οι αυξήσεις που σημειώθηκαν στα οπωροκηπευτικά λόγω των κακών καιρικών συνθηκών αλλά και οι ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντων σούπερ μάρκετ, ανάγκασε μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού να αναθεωρήσει τις δαπάνες του, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιήσει στη διάρκεια των εκπτώσεων την αγορά ειδών που σε περιόδους ανάκαμψης περιλαμβάνονται στα ψώνια των εκπτώσεων.

Δούλεψαν τα είδη σπιτιού

Οι φετινές εκπτώσεις σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου έδειξαν ότι υπάρχει στροφή στις καταναλωτικές προτιμήσεις του κόσμου, καθώς από το σύνολο των επιχειρήσεων θεωρείται ότι δούλεψαν καλύτερα τα εμπορικά καταστήματα ειδών σπιτιού. "Αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι η οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζει μεγάλο μέρος των ελληνικών νοικοκυριών αναγκάζει πολλούς να μένουν στο σπίτι και να περιορίζουν τις δαπάνες για διασκέδαση. Έτσι γίνεται μια προσπάθεια καλυτέρευσης και ανανέωσης των σπιτιών με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των αγορών να αφορά είδη που βοηθούν προς την κατεύθυνση αυτή", προσθέτει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας.