Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( προσελκύει η ομορφιά :: 04-03-2003) 

Προσελκύει η ομορφιά

Η Πρόκτερ και Γκαμπλ διεκδικεί τη Wella

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

Η ομορφιά δεν προσελκύει μόνο… βλέμματα αλλά και τα κεφάλαια των πολυεθνικών εταιρειών, οι οποίες θέλουν να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα της αγοράς αυτής που αξίζει δισεκατομμύρια δολάρια σε Ευρώπη και Αμερική.

Η εξαγορά της Wella από την Πρόκτερ & Γκαμπλ θα της έδινε το πλεονέκτημα να ανταγωνιστεί τη L' Oreal που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής προϊόντων ομορφιάς

Μία από τις εταιρείες που παραδοσιακά επενδύουν στον χώρο της ομορφιάς, κάνοντας παράλληλα άνοιγμα στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή αγορά, είναι η εταιρεία κολοσσός στον χώρο των καταναλωτικών προϊόντων Πρόκτερ & Γκαμπλ, η οποία, σύμφωνα με την εφημερίδα "Wall Street Journal", πραγματοποιεί συνομιλίες για την εξαγορά της γερμανικής εταιρείας προϊόντων περιποίησης μαλλιών Wella.

Πρόταση εξαγοράς

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ποσό εξαγοράς θα κυμαίνεται από πέντε έως έξι δισ. δολάρια. Πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια της αμερικανικής εταιρείας, που εδρεύει στο Σινσινάτι των ΗΠΑ, να αγοράσει μια μεγάλη γερμανική εταιρεία προϊόντων ομορφιάς, καθώς πριν από λίγο καιρό η Πρόκτερ & Γκαμπλ είχε πλησιάσει την εταιρεία Beiersdirf AG που κατασκευάζει τα προϊόντα Nivea, αλλά τελικά οι συνομιλίες δεν κατέληξαν σε "γάμο". Ο διευθύνων σύμβουλος της Πρόκτερ & Γκαμπλ, Α.G.Lafley, έχει δηλώσει στο παρελθόν πως είναι πρόθυμος να επεκτείνει τις δραστηριότητες της αμερικανικής εταιρείας σε καλλυντικά προϊόντα.

Η δεύτερη μεγαλύτερη

Η Wella είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία παραγωγής και διάθεσης καλλυντικών προϊόντων περιποίησης μαλλιών με μερίδιο αγοράς που φθάνει το 24%. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη για προϊόντα περιποίησης μαλλιών σύμφωνα με εκτιμήσεις του διεθνούς επενδυτικού οίκου Goldman Sachs το έχει η L' Oreal και διαμορφώνεται σε 29%. Η εξαγορά της Wella από την Πρόκτερ & Γκαμπλ θα έδινε το πλεονέκτημα στην αμερικανική εταιρεία, η οποία θέλει να ανταγωνιστεί τη L' Oreal που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής προϊόντων ομορφιάς σε ολόκληρο τον κόσμο.