Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( έρχονται ατμ που... μιλάνε :: 11-02-2003) 

Έρχονται ΑΤΜ που… μιλάνε

Συναλλαγές μαζί με διαφημίσεις κινούμενης εικόνας και μηνύματα

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

Ανάληψη, κατάθεση, ερώτηση υπολοίπου και… διαφήμιση, κοινωνικά μηνύματα, ψυχαγωγία και οδηγίες χρήσης. Όλα αυτά με ήχο και εικόνα στις νέες Αυτόματες Ταμειολογιστικές μηχανές που φέρνουν οι τράπεζες.

Οι ΑΤΜ πολλών τραπεζών ήδη διαφημίζουν καταθετικούς λογαριασμούς, στεγαστικά δάνεια, δημόσιες εγγραφές, αλλά παρουσιάζουν και κοινωνικά μηνύματα (π.χ. για τα άτομα με ειδικές ανάγκες)

Τα πιστωτικά ιδρύματα διαπίστωσαν ότι οι Αυτόματες Ταμειολογιστικές Μηχανές μπορούν να γίνουν ο καλύτερος… τραπεζικός υπάλληλος. Οι νέες ΑΤΜ δεν θα περιορίζονται στις απλές τραπεζικές συναλλαγές, θα διαφημίζουν τα προϊόντα των τραπεζών, θα απευθύνουν κοινωνικά μηνύματα και θα έχουν τη δυνατότητα να μιλάνε στους πελάτες.

Διαφημίσεις

Ήδη, οι πρώτες ΑΤΜ με πολλά χρώματα, κίνηση εικόνας, διαφημίσεις και δυνατότητα λήψης εντολών με πίεση του δακτύλου πάνω στην οθόνη και όχι με κουμπιά, έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους. Οι ΑΤΜ πολλών τραπεζών ήδη διαφημίζουν καταθετικούς λογαριασμούς, στεγαστικά δάνεια, δημόσιες εγγραφές, αλλά παρουσιάζουν και κοινωνικά μηνύματα (π.χ. για τα άτομα με ειδικές ανάγκες). Ακόμη δίνουν χρήσιμες συμβουλές, όπως για παράδειγμα να μη δίνουμε τον προσωπικό μας κωδικό σε κανέναν, για λόγους ασφαλείας.

Εν τω μεταξύ, από τον Απρίλιο αναμένονται οι ΑΤΜ «νέας γενιάς», οι οποίες μάλιστα θα συνοδευτούν από σλόγκαν, στο πλαίσιο προγράμματος αναδιάρθρωσης και προώθησης των τραπεζών. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται ήδη η Εμπορική Τράπεζα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πήγασος» και σύντομα αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες τράπεζες, όπως είναι η Τράπεζα Κύπρου.

Οι διαφημίσεις και τα video «παίζουν» μέχρι να κάνει ο πελάτης τη συναλλαγή. Μόλις αρχίσει τη διαδικασία της ανάληψης, της κατάθεσης ή άλλης συναλλαγής, δίνονται διαδοχικά (βήμα - βήμα) οδηγίες. Πολλές ΑΤΜ παρέχουν ήδη τη δυνατότητα να επιλέγουμε το είδος της συναλλαγής και να πληκτρολογούμε το ποσό της ανάληψης ή της κατάθεσης πιέζοντας την οθόνη με το δάχτυλο, πάνω σε συγκεκριμένο σημείο όπου υπάρχει το αντίστοιχο εικονίδιο (π.χ. ανάληψη ή ο αριθμός 5).

«Ευγενική» μηχανή

Οι τράπεζες διαπίστωσαν ότι ένας από τους βασικότερους παράγοντες προσέλκυσης πελατών είναι, πέραν από το κατάστημα, η ΑΤΜ. Και μάλιστα σημαντικό ρόλο παίζει η αισθητική τής ΑΤΜ. Το ίδιο πιστεύει και η Probank, η οποία εκτιμά ότι η ΑΤΜ αποτελεί ένα από τα μέσα με τα οποία η τράπεζα «μιλά» στον πελάτη, τόσο στον τωρινό όσο και στον μελλοντικό. Για τον λόγο αυτό πρέπει να είναι λειτουργική, εύχρηστη, όμορφη, ευχάριστη και «ευγενική». Αυτό γίνεται με την επιλογή κατάλληλων μηχανημάτων και χρωμάτων.