Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Έρευνα

( δεν θέλουν να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι :: 14-03-2003) 

Δεν θέλουν να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι

Έρευνα σε μαθητές των τριών τάξεων του Λυκείου

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Απότομα προσγειώνονται στην πραγματικότητα οι Έλληνες μαθητές, από τη στιγμή που φοιτούν στη Γ' Λυκείου. Ενώ μέχρι τη Β' Λυκείου οι απόψεις για το επαγγελματικό τους μέλλον και οι επιλογές τους στα μαθήματα χαρακτηρίζονται από «ιδεαλισμό», μόλις μπουν στην Γ' Λυκείου γίνονται περισσότερο πραγματιστές και προσανατολίζονται στην αγορά εργασίας.

Το συμπέρασμα προκύπτει απο έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε μαθητές των τριών τάξεων του Λυκείου, με υπεύθυνη την οικονομολόγο κ. Θεοχαρούλα Μαγουλά. Από την έρευνα προκύπτουν ενδιαφέροντα στοιχεία και για την ψυχολογία των μαθητών.

Σε ό,τι αφορά τα επαγγέλματα, οι μαθητές προτιμούν Σχολές που εξασφαλίζουν αποκατάσταση και κυρίως τις Οικονομικές και τις Σχολές Πληροφορικής. Τα τρία δημοφιλέστερα επαγγέλματα για τη Γ' Λυκείου είναι οικονομολόγος, εκπαιδευτικός και στρατιωτικός, ενώ για τις Α'-Β' τάξεις είναι στρατιωτικός, οικονομολόγος και ελεύθερος επαγγελματίας (το τελευταίο, με ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από τη Γ' τάξη, που φαίνεται πως δε θέλει την ανασφάλεια του ελεύθερου επαγγελματία).

Οι μαθητές Α'-Β' τάξης επιλέγουν την κατεύθυνση σπουδών ανάλογα με τις επαγγελματικές φιλοδοξίες τους σε ποσοστό 40,9%, το οποίο στη Γ' τάξη αυξάνεται σε 51,3%. Ενώ οι «μικρές» τάξεις επιλέγουν κατ' αρχήν Θεωρητική Κατεύθυνση και κατόπιν Τεχνολογική, στη Γ' Λυκείου η εικόνα ανατρέπεται, με τους περισσότερους να επιλέγουν Τεχνολογική. Το επικρατέστερο μάθημα επιλογής για τη Β' τάξη είναι η Πληροφορική, ακολουθούν όμως μαθήματα όπως Β' ξένη γλώσσα, Αισθητική, Ψυχολογία. Στη Γ' τάξη επικρατέστερο μάθημα σε όλες τις κατευθύνσεις είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Εξάλλου στις «μικρές» τάξεις το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής μαθημάτων είναι το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν (39,6%). Στη Γ' Λυκείου οι μαθητές επιλέγουν κυρίως μαθήματα που παρέχουν γνώσεις χρήσιμες στην αγορά εργασίας (41,1%).

Στην Α' και Β' τάξη, οι περισσότεροι μαθητές πιστεύουν ότι θα βρουν δουλειά με αξιοκρατικά κριτήρια και σχετική με το αντικείμενο σπουδών τους, ενώ στη Γ' τάξη το ποσοστό μειώνεται. Σε όλες πάντως τις τάξεις, περισσότεροι προτιμούν δουλειά στον ιδιωτικό τομέα (περίπου το 60%) και λιγότεροι στον δημόσιο.