Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( "πήγε να με προσπεράσει και ξαφνικά τον έχασα..." :: 25-02-2003) 

Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΤΗΣ ΝΤΑΛΙΚΑΣ

"Πήγε να με προσπεράσει και ξαφνικά τον έχασα…"

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

Το μοιραίο λεωφορείο, άμορφη μάζα σιδερικών. Από την ταχύτητα και την πτώση, οι επιβάτες δέχθηκαν πίεση 14 τόνων!

Στα λάθη του οδηγού του μοιραίου λεωφορείου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αποδίδει και επισήμως πλέον την τραγωδία η Αστυνομία. Την ίδια στιγμή, άλλες δύο μαρτυρίες επιβεβαίωσαν χθες την περιγραφή του στρατιώτη Αναστάσιου Κόλλια για τις συνθήκες του δυστυχήματος που κόστισε τη ζωή δεκαπέντε ανθρώπων. Η μία μαρτυρία ανήκει στον οδηγό της νταλίκας την οποία επιχείρησε να προσπεράσει ο οδηγός του λεωφορείου πριν ξεκινήσει την τρελή πορεία προς τον παγωμένο Αλιάκμονα. Ο οδηγός της νταλίκας, Μιχάλης Κωνσταντινόπουλος, ήταν μάλιστα ο άνθρωπος που ειδοποίησε την Αστυνομία για το δυστύχημα!

"Ήταν ανθρώπινο λάθος", δήλωσε με βεβαιότητα χθες ο γενικός αστυνομικός διευθυντής περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υποστράτηγος Παναγιώτης Βιολιντζής μιλώντας για τα αίτια του δυστυχήματος. Παράλληλα, ο κ. Βιολιντζής σημείωσε ότι από την έρευνα προέκυψε ότι ο δρόμος την ώρα του δυστυχήματος ήταν στεγνός και το λεωφορείο δεν είχε κανένα μηχανικό πρόβλημα.

Τηλεφώνησε στην Αστυνομία

Ο 45χρονος Μιχάλης Κωνσταντινόπουλος, από τη Θεσσαλονίκη, ήταν ο οδηγός της νταλίκας που προσπάθησε να προσπεράσει ο 41χρονος οδηγός του λεωφορείου. Ο ίδιος, όπως αποκαλύφθηκε χθες, ήταν αυτός που τηλεφώνησε πρώτος στην Άμεσο Δράση και ενημέρωσε για την πτώση στον Αλιάκμονα. "Το είδα να κινείται με ταχύτητα πίσω μου και κάποια στιγμή το έχασα από τον καθρέφτη", είπε.

Ο οδηγός της νταλίκας τηλεφώνησε χθες το πρωί στο Τμήμα Τροχαίας Κατερίνης, όταν άκουσε τους ισχυρισμούς οδηγών του ΚΤΕΛ, πως "έφραξε τον δρόμο στο λεωφορείο". Στην κατάθεση που έδωσε είπε πως είδε το λεωφορείο να μπαίνει στην αριστερή λωρίδα και να αναπτύσσει ταχύτητα για να τον προσπεράσει, αλλά στη συνέχεια το έχασε και αντιλήφθηκε πως χτύπησε στο στηθαίο και έπεσε.

"Αμέσως ειδοποίησε την Αστυνομία και λίγα μέτρα μακρύτερα σταμάτησε όταν είδε ένα περιπολικό των συνοριοφυλάκων και τους ενημέρωσε", τόνισε ο κ. Βιολιντζής. Απορία προκαλεί πάντως το γεγονός ότι ο οδηγός της νταλίκας δεν σταμάτησε στον τόπο του δυστυχήματος. "Λυπάμαι πολύ για τις ζωές που χάθηκαν, αλλά δεν φταίω σε τίποτα", είπε χθες.

Και άλλη μαρτυρία

Ο δεύτερος αυτόπτης μάρτυρας που κατέθεσε χθες είναι οδηγός επιβατικού αυτοκινήτου από τον Βόλο, ο οποίος ακολουθούσε τα δύο μεγάλα οχήματα. "Είδα το λεωφορείο να περνάει στην αριστερή λωρίδα επιχειρώντας προσπέραση, χτύπησε στο στηθαίο και στη συνέχεια βρέθηκε στο κενό", κατέθεσε.

Την ίδια ώρα πάντως αδιευκρίνιστη παραμένει η τεχνική κατάσταση του μοιραίου λεωφορείου, πριν ενταχθεί στον "στόλο" του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το 1997. Παρ' ότι βεβαιώθηκε από τους πραγματογνώμονες ότι δεν αντιμετώπιζε κανένα τεχνικό πρόβλημα, η Τροχαία ερευνά την προηγούμενη χρήση του οχήματος. Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Παντελής Τόλιος υποστήριξε ότι είναι μοντέλο 1984-85.