Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τέχνες-Πολιτισμός :: Καλλιτεχνική είδηση

( ταξίδι στο ρομαντισμό ) 

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Ταξίδι στο ρομαντισμό

ΑΘΗΝΑ.-

Τον μεγάλο πιανίστα, Δημήτρη Σγούρο, θα ακούσει το αθηναϊκό κοινό στο Μέγαρο Μουσικής την ερχόμενη Κυριακή και την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου. Τα δυο ρεσιτάλ με γενικό τίτλο "Η γέννηση του ρομαντικού πιάνου στη Γερμανία" θα φιλοξενήσει η Αίθουσα των Φίλων της μουσικής.

Το ρεύμα του ρομαντισμού που κυριάρχησε το 19ο αιώνα στην Ευρώπη (1790-1910), απελευθέρωσε τη φαντασία των δημιουργών, απαλλάσσοντας τη φιλοσοφία της σύνθεσης από την αυστηρή προσκόλληση σε βασικές αξίες του κλασικισμού, όπως η αρτιότητα της φόρμας, η πειθαρχία και το εκλεπτυσμένο γούστο.

Ένα απάνθισμα από τα κολοσσιαία έργα αυτού του κινήματος, που έγραψαν οι γνωστότεροι εκπρόσωποί του στη Γερμανία, ο Μπετόβεν, ο Σούμπερτ, ο Σούμαν και ο Μπραμς, επέλεξε ο Σγούρος για τις δυο εμφανίσεις του στο Μέγαρο.

Το ρεπερτόριο της πρώτης βραδιάς περιλαμβάνει τις συνθέσεις του Μπετόβεν 15 παραλλαγές και φούγκα, έργο 35 "Ερόικα", τη Σονάτα αρ. 26 "Του αποχαιρετισμού", τις 32 παραλλαγές, έργο 80 και τη Σονάτα αρ. 23 "Απασιονάτα".

"Με τα έργα αυτά αισθάνομαι συναισθηματικά συνδεδεμένος, γιατί τα ερμήνευσα στην αρχή της καριέρας μου", είπε ο Σγούρος σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε για την παρουσίαση των δυο συναυλιών. "Τις 32 παραλλαγές έπαιξα το 1979 στο πρώτο μου ρεσιτάλ στη Σόφια".

Ήταν τότε μόλις δέκα χρονών και σπούδαζε στο Ωδείο Αθηνών, στην τάξη της Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα. Στη δασκάλα του είναι αφιερωμένες οι Συμφωνικές σπουδές σε μορφή παραλλαγών, έργο 13 του Ρόμπερτ Σούμαν, τις οποίες θα ερμηνεύσει στο δεύτερο ρεσιτάλ της ερχόμενης Τρίτης.

Η βραδιά θα ανοίξει με το Impromptu αρ. 7 του Φραντς Σούμπερτ, ένα "λεπτό και φινετσάτο έργο, πολύ κατάλληλο για την αρχή της συναυλίας", όπως είπε ο Σγούρος. Η Τρίτη σονάτα του Γιοχάνες Μπραμς, που θεωρείται αυτοπροσωπογραφία του συνθέτη, θα ολοκληρώσει την γοητευτική αυτή περιήγηση στη ρομαντική πιανιστική γερμανική παράδοση.

Δανάη Μαρίτσα