Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αισιοδοξία για την πορεία των εξαγωγών το 2006 εκφράζει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) με δεδομένη την πολύ ικανοποιητική πορεία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό.

Η σημαντική άνοδος, κατά 13,6%, των εξαγωγών κατά το περασμένο έτος προβλέπεται ότι θα συνεχιστεί και κατά το τρέχον έτος. Την πρόβλεψη αυτή έκανε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη, η οποία αναφέρθηκε εκτενώς στην πορεία των εξαγωγών κατά τους ένδεκα μήνες του 2005, καθώς και στους παράγοντες που επηρέασαν αυτή την ικανοποιητική εξέλιξη.

Όπως ανέφερε η κ. Σακελλαρίδη, στο σύνολο του 2005 αναμένονται εξαγωγές ύψους 14 δισ. ευρώ, ενώ στο ενδεκάμηνο ανήλθαν σε 12 δισ. ευρώ. Στα νούμερα αυτά περιλαμβάνονται και οι εξαγωγές υγρών καυσίμων.

Η αγορά της Ιταλίας πλησιάζει τη Γερμανία, η οποία είναι πρώτη ελληνική εξαγωγική αγορά, ανάκαμψη υπάρχει και στην αγορά της Γαλλίας, ενώ σε σημαντική αγορά αναδεικνύεται και η Ισπανία με εξαγωγές 0,5 δισ. ευρώ. Η άνοδος ήταν γενική για τις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων το 2005, εκτός από την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.

Ευνοϊκή εξέλιξη, κατά τον ΠΣΕ, είναι η ισχυρή εμφάνιση τριών νέων εξαγωγικών αγορών για τη χώρα μας (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 200 εκατ. ευρώ και πλέον, Συρία και Σιγκαπούρη με 150 εκατ. ευρώ η καθεμία), ενώ η Τουρκία και οι ΗΠΑ αναμένεται να παρουσιάσουν εισαγωγές από τη χώρα μας στο δωδεκάμηνο που θα φτάσουν τα 700 εκατ. ευρώ για καθεμία.

Τα υγρά καύσιμα είχαν σημαντική άνοδο, ανέκαμψαν οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, ενώ οι εξαγωγές των χημικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 26%. Με οργανωμένη πολιτική, σύμφωνα με την κ. Σακελλαρίδη, ακόμη και κλάδοι όπως αυτός της κλωστοϋφαντουργίας, που αντιμετωπίζει προβλήματα, μπορούν να ανακάμψουν.

Η πρόεδρος των εξαγωγέων ανέφερε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα μας αλλά με εξαγωγικό προσανατολισμό. Η κ. Σακελλαρίδη τόνισε ότι απαιτείται συναίνεση και εθνική στρατηγική για τις εξαγωγές. Όπως ανέφερε, χρειάζεται να δώσουμε έμφαση σε νέα επώνυμα προϊόντα και στην τυποποίηση της εξαγωγικής παραγωγής, καθώς και να αναληφθούν νέες πρωτοβουλίες τόσο για τη διαφήμιση όσο και για να "δεθούν τα ελληνικά προϊόντα στο άρμα μεγάλων πολυεθνικών λιανεμπορικών ομίλων".