Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Από τον Νοέμβριο του 2005 παραμένει στην παραλία του όρμου Ποταμιάς, όπου εξόκειλε, το πλοίο "Τριζάν" που μετέφερε βαμβακόσπορο ο οποίος σάπισε σκορπίζοντας έντονη δυσοσμία στην περιοχή.

Του ΝΙΚΟΥ ΣΠΙΤΣΕΡΗ

Μια αχτίδα φωτός στη ζοφερή για τους Θασίους υπόθεση του ναυαγίου του "Τριζάν" άρχισε να αχνοφαίνεται. Οι επαφές της Επιτροπής Ναυαγίων κέντρισαν το ενδιαφέρον τριών εταιρειών, που δέχονται να αναλάβουν την ανέλκυση του ναυαγισμένου πλοίου και κατόπιν να διεκδικήσουν την αμοιβή τους από την πλοιοκτήτρια και την ασφαλιστική της εταιρεία.

Την Παρασκευή η Επιτροπή Ναυαγίων πρόκειται να τους ενημερώσει αναλυτικά για την κατάσταση του ναυαγίου, ώστε να καταθέσουν τις προσφορές τους, που θα αξιολογηθούν και να ξεκινήσει η διαδικασία ανέλκυσης του "Τριζάν" από τη Χρυσή Αμμουδιά της Σκάλας Ποταμιάς.

Οι εκπρόσωποι των εταιρειών επισήμαναν την ασάφεια των όρων που έχουν τεθεί από την επιτροπή και πρότειναν έκαστος τη δική του εκδοχή.

Ο εκπρόσωπος της μίας τόνισε ότι εντός 20-30 ημερών μπορεί να γίνει στεγανοποίηση των δύο τμημάτων του ναυαγίου, η άντληση των υδάτων και η μεταφορά του εκεί που θα υποδειχθεί από τους φορείς, όπως επίσης και του φορτίου. Ο εκπρόσωπος άλλης εταιρείας υποστήριξε ότι είναι σε θέση να ανελκύσει το πλοίο εντός δυόμισι μηνών και είναι έτοιμη να πιάσει δουλειά από τη Δευτέρα.

Εντονη δυσοσμία

Στο μεταξύ, η υπομονή των Θασίων έχει ήδη εξαντληθεί. Ο βαμβακόσπορος που βρίσκεται στα αμπάρια του ναυαγισμένου φορτηγού άρχισε να αναδύει έντονη δυσοσμία, που θα εντείνεται όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία, ενώ άρχισε ήδη να παρατηρούνται αλλαγές στην ακτογραμμή. Η άμμος συγκεντρώνεται γύρω από το ναυάγιο, απογυμνώνοντας άλλα σημεία της ακτής. Και μάλιστα μίας ακτής, που έχει ενταχθεί στη συνθήκη Natura ως απείρου φυσικού κάλλους και αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων λουομένων κάθε καλοκαίρι.

Τελικά, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες συμφώνησαν να περιμένουν μέχρι την Παρασκευή, ώστε να τους γνωστοποιηθεί εγγράφως το ακριβές έργο που θα αναλάβουν με κάθε λεπτομέρεια, ώστε να ξέρουν αν θα μεταφέρουν το ναυάγιο σε διαλυτήριο πλοίων, αν επιλέξουν τη βύθισή του στα ανοιχτά και πού θα μεταφερθεί το φορτίο, αλλά και να τους εκχωρηθεί εγγράφως το δικαίωμα να "κυνηγήσουν" με ένδικα μέσα την αμοιβή τους.