Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( κυκλοφοριακό έμφραγμα στη θεσσαλονίκη :: 31/1/2006 18:59:52) 

Μόνιμο είναι για τη Θεσσαλονίκη το κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο γίνεται πιο έντονο από την έλλειψη χώρων στάθμευσης των αυτοκινήτων.

Κομφούζιο σε κέντρο και περιφερειακό λόγω ολισθηρότητας και μιας πορείας

Κυκλοφοριακό έμφραγμα στη Θεσσαλονίκη

Του ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Μία πορεία εργαζομένων και η ολισθηρότητα στους δρόμους, κυρίως τις πρωινές ώρες, από την υγρασία δημιούργησαν χθες κυκλοφοριακό κομφούζιο τόσο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης όσο και στην περιφερειακή οδό.

Μάλιστα στην περιφερειακή σημειώθηκαν πολλά τροχαία ατυχήματα, ευτυχώς με υλικές μόνο ζημιές, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων. Εκτός από την υγρασία η ολισθηρότητα στους δρόμους προκλήθηκε και από τους τόνους αλατιού που ρίχτηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, για να αντιμετωπιστούν τα χιόνια. Υγρασία και αλάτι δημιούργησαν μία ολισθηρή κρούστα στους δρόμους, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα κυριολεκτικά να πατινάρουν στο οδόστρωμα. Αναγκαστικά οι οδηγοί ανέπτυσσαν μικρές ταχύτητες και το μποτιλιάρισμα ήταν αναπόφευκτο.

Μόνιμο το διπλοπαρκάρισμα

Έτσι κι αλλιώς το κυκλοφοριακό είναι ένα μόνιμο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και οι αιτίες του διαχρονικές, όπως για παράδειγμα το διπλοπαρκάρισμα. Καθημερινά οχήματα σταθμεύουν πάνω στις στροφές, ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια, στις διαβάσεις πεζών και αναπήρων, στις προσβάσεις των ταξί. Παράλληλα δεκάδες οδηγοί περιπλανώνται στους κεντρικούς δρόμους για περισσότερο από μισή ώρα αναζητώντας μία ελεύθερη θέση στάθμευσης.

Το διπλοπαρκάρισμα είναι χαρακτηριστικό σε όλο το μήκος της Αγγελάκη, στην Εθνικής Αμύνης, στην Αγίας Σοφίας, από την πλατεία μέχρι τη λεωφόρο Νίκης, στην Ίωνος Δραγούμη, στην Αλεξάνδρου Σβώλου, στην Ερμού, στη Μητροπόλεως, στη λεωφόρο Νίκης, στο ύψος της Αριστοτέλους, στη Διοικητηρίου, στην Αντιγονιδών, στην Ολύμπου, στην Κασσάνδρου, στην Ιουστινιανού, στην Πολυτεχνείου, στη Δωδεκανήσου, στην Ολυμπιάδος, στην Πλάτωνος και την Αγίου Δημητρίου.

Με ιδιαίτερη δυσκολία διασχίζονται από τα οχήματα η Βασιλέως Ηρακλείου, καθώς η κυκλοφορία διακόπτεται από φορτηγά που σταματούν, για να τροφοδοτηθεί η αγορά Μοδιάνο, η Ερμού, σε πολλά σημεία της οποίας απομένει μία λωρίδα κυκλοφορίας λόγω διπλοπαρκαρίσματος, η Διοικητηρίου, όπου τα αυτοκίνητα μπλοκάρουν στην πλατεία Αντιγονιδών. Χωρίς χρήση είναι η λεωφορειογραμμή στη Μητροπόλεως, πάνω στην οποία κινούνται όλα τα οχήματα, καθώς το υπόλοιπο μέρος του δρόμου κλείνει από τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Έντονο είναι το φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος στην Αγίου Δημητρίου και στην Εθνικής Αμύνης εξαιτίας και της ανεπάρκειας των χώρων στάθμευσης εντός του πανεπιστημίου.

Η Τροχαία Θεσσαλονίκης και η δημοτική αστυνομία παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν δεν μπορούν να επιλύσουν το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης, καθώς το μόνο μέτρο που μπορούν να λάβουν είναι η καταγραφή των παραβάσεων και η επιβολή προστίμων, ενέργειες που φαίνεται να μην αποτρέπουν τους οδηγούς.

Τροχαία και δημοτική αστυνομία χαρακτηρίζουν σημαντικό το πρόβλημα, καθώς οι υποδομές της πόλης μπορούν να "αντέξουν" συνολικά 200.000 αυτοκίνητα, ενώ στους δρόμους κινούνται καθημερινά περί τα 500.000 αυτοκίνητα.

ΠΑΡΚΙΓΚ

Καθυστερεί η κατασκευή τους

Νέα καθυστέρηση σημειώνεται στο έργο της κατασκευής υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στη συμβολή των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου-Ανθέων, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, για το οποίο έχει επιλεγεί ανάδοχος. Όπως διαπιστώθηκε, η μελέτη ανάπλασης της παραλιακής ζώνης που έχει εκπονήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβάνει και τμήμα στο οποίο σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί το πάρκιγκ. Έτσι η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου του πάρκιγκ πρέπει να προχωρήσει σε τροποποίηση της αρχικής μελέτης, ώστε να μπορούν να γίνουν απρόσκοπτα και τα δύο έργα.