Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( προς πόλεμο τιμών στην αγορά ενδυμάτων :: 9/1/2006 17:48:21) 

Εξήντα νέα καταστήματα μέχρι τα τέλη του 2007 σχεδιάζει να ανοίξει στη χώρα μας ο ισπανικός όμιλος Inditex.

ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ για τους καταναλωτές η ένταση του ανταγωνισμού

Προς πόλεμο τιμών στην αγορά ενδυμάτων

Της ΛΙΝΑΣ ΤΣΙΡΕΚΑ

Ανεβαίνει ο υδράργυρος στην αγορά έτοιμου ενδύματος με τις ελληνικές επιχειρήσεις να βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα νέο πόλεμο τιμών, καθώς προστίθενται συνεχώς καινούργιοι παίκτες, αυξάνοντας τους πόλους έλξης για τους καταναλωτές.

Την ίδια ώρα ο ιδιαίτερα δημοφιλής, στη χώρα μας, όμιλος Inditex ετοιμάζεται να ενισχύσει την παρουσία του με 60 νέα καταστήματα μέχρι τα τέλη του 2007, δίνοντας σημαντική βαρύτητα στην ενδυνάμωση του δικτύου του στη Θεσσαλονίκη.

O ισπανικός όμιλος Inditex, μετρά πάνω από δέκα χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα και διαθέτει στο οπλοστάσιο του τα ιδιαίτερα δημοφιλή, σε άντρες και γυναίκες, καταστήματα Zara.

Πρόσφατα, στη σκακιέρα του οικονομικού ενδύματος εμφανίστηκε η επίσης ισπανική εταιρεία Sfera, ενώ την αγορά της Θεσσαλονίκης διερευνά και ο τουρκικός κολοσσός Koton. Το μυστικό της επιτυχίας των αλυσίδων αυτών, όπως λένε εκπρόσωποι της αγοράς έτοιμου ενδύματος, είναι οι προσιτές τιμές και η γρήγορη ανανέωση των προϊόντων τους.

Αυξημένα κέρδη για τον όμιλο Inditex

Ο όμιλος Inditex στην Ελλάδα, το 2005 εκτιμά ότι αύξησε σημαντικά τα κέρδη του έναντι του 2004, οπότε και κατέγραψε πωλήσεις 215 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 29 εκατ. ευρώ. Παγκοσμίως παρουσίασε κέρδη ύψους 246 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2005 - αύξηση κατά 20%, ενώ μόνο το 2004 δημιούργησε 8.500 θέσεις εργασίας.

Στα καταστήματα του ομίλου, που αριθμούν τα 84, απασχολούνται 2.000 άτομα, ενώ μέχρι το τέλος του 2007 αναμένεται να δημιουργηθούν άλλα 60.

Στη Θεσσαλονίκη ο ισπανικός κολοσσός διαθέτει επί της οδού Τσιμισκή τρία καταστήματα Zara με γυναικεία ενδύματα (στο ένα υπάρχει τμήμα παιδικών ενδυμάτων καθώς και εσώρουχα), ένα με αντρικά, τρία καταστήματα Massimo Dutti (ένα με ανδρικά και δύο με γυναικεία ενδύματα), ένα κατάστημα Pull and Bear (ανδρικά και γυναικεία νεανικά ενδύματα) και ένα Bershka (ανδρικά και γυναικεία νεανικά ενδύματα).

Στο Mediterranean Cosmos

Στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos, στην Πυλαία, που άνοιξε τις πύλες του στα μέσα Οκτωβρίου του 2005, ο ισπανικός όμιλος ανέπτυξε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη όλο το 'χαρτοφυλάκιο' brand names που διαθέτει παγκοσμίως. Συγκεκριμένα στο Mediterranean Cosmos λειτουργούν (εκτός από τα γνωστά πλέον Zara, Pull and Bear, Massimo Dutti και Bershka) τα Stradivarius, Οysho και Zara Home.

Οι νέοι παίκτες

Άρτι αφιχθείσα στη Θεσσαλονίκη η ισπανική εταιρεία Sfera άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Mediterranean Cosmos, ενώ διαθέτει παρουσία και στο νέο εμπορικό - ψυχαγωγικό κέντρο "The Mall Athens", στο Μαρούσι. Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας αναπτύσσεται και το πρώτο κατάστημα της Koton. Και οι δύο φίρμες απευθύνονται σε μεσαία πορτοφόλια, είναι ανταγωνιστές της Zara και ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία, δηλαδή ανανεώνουν τα προϊόντα τους διαρκώς. Σημειώνεται ότι η ισπανική εταιρεία ένδυσης Sfera είναι θυγατρική της τρίτης μεγαλύτερης εμπορικής επιχείρησης στην Ισπανία El Corte Ingles, η οποία απασχολεί πάνω των 72.000 εργαζόμενους και παρουσιάζει μεγάλη ανάπτυξη στην Ιβηρική χερσόνησο. H τουρκική εταιρεία Koton διαθέτει 462 καταστήματα ένδυσης παγκοσμίως, έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 5 εκατ. προϊόντων και μόνο στην Τουρκία το 2005 είχε 208 καταστήματα, ενώ το 2007 στοχεύει να έχει συνολικά 350.