Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ασταματητος ο γαλλος και η... γιουβεντους στο ασκολι (1-3) :: 29/1/2006 20:55:15) 

"Ναι, εγώ"… Με μια χαρακτηριστική κίνηση, ο Νταβίντ Τρεζεγκέ πανηγυρίζει το πρώτο από τα τρία του γκολ επί της Άσκολι.

ΡΗΜ ΚΙΛΑΝΙ

Με ποιον τρόπο πραγματοποιείται η κοινωνική μεταβολή;

ΙΤΑΛΙΑ

Πρόσωπα

Η κοινωνική μεταβολή:

ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΟΣ Ο ΓΑΛΛΟΣ ΚΑΙ Η… ΓΙΟΥΒΕΝΤΟΥΣ ΣΤΟ ΑΣΚΟΛΙ (1-3)

Ο δρόμος της συνεργασίας

• άλλοτε γίνεται αργά, όπως στις παραδοσιακές αγροτικές κοινωνίες, οι οποίες παρέμεναν σχετικά σταθερές για πολλούς αιώνες και άλλοτε ραγδαία, όπως στις σύγχρονες βιομηχανικές κοινωνίες οι οποίες μεταβάλλονται ταχύτατα εξαιτίας των τεχνολογικών επαναστάσεων.

Τρεις φορές Τρεζε-γκόλ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Σε όλες τις περιπτώσεις τα στοιχεία της κοινωνίας που μεταβάλλονται ταχύτερα είναι ο υλικός πολιτισμός και η τεχνολογία.

Πήρε φόρα ο Νταβίντ Τρεζεγκέ!

Ένα τραγούδι-ύμνος των Εβραίων ενορχηστρώνεται από έναν Ισραηλινό σε στίχους Παλαιστίνιου ποιητή. Το ερμηνεύει η Παλαιστίνια Ρημ Κιλάνι.

Πιο αργά και δύσκολα αλλάζουν χαρακτηριστικά, όπως οι αξίες και οι νοοτροπίες, π.χ. η κοινωνική μεταβολή της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία, εξαιτίας των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά συχνά παραμένουν παραδοσιακές νοοτροπίες, όπως οι προκαταλήψεις που αφορούν τις γυναίκες.

Αξιοποιώντας τις εμπνεύσεις του αναγεννημένου αρχηγού Ντελ Πιέρο, ο Γάλλος αστέρας της Γιουβέντους πρόλαβε να σκοράρει τρεις φορές ως το 18'(!) και η πρωταθλήτρια πέρασε με χαρακτηριστική άνεση από το Άσκολι (1-3), στον δρόμο για το 29ο "σκουντέτο" της ιστορίας της.

Ρημ Κιλάνι. Η Παλαιστίνια που τραγούδησε με τον Ισραηλινό τζαζίστα Γκιλάντ Ατζμόν

• άλλοτε επιδιώκεται ειρηνικά, π.χ. μέσω εκλογών ή μέσω αλλαγών στη νομοθεσία, όπως η ισότητα των φύλων που κατοχυρώθηκε με νόμο στην Ελλάδα μετά την μεταπολίτευση και άλλοτε επαναστατικά, με εξεγέρσεις και συγκρούσεις κοινωνικών ομάδων, όπως στη Γαλλική (1789) ή στην Οκτωβριανή Επανάσταση (1917).

Ο "Τρεζεγκόλ" μάλιστα έφτασε τον φετινό… λογαριασμό του στα 18 γκολ και διεκδικεί πλέον με αξιώσεις το "χρυσό παπούτσι". Η Κιλάνι συνεργάσθηκε με τον Ισραηλινό σαξοφωνίστα της τζαζ Γκιλάντ Ατζμόν και το κουαρτέτο του σε δύο κομμάτια του νέου άλμπουμ με τίτλο Exile (Εξορία).

Οι συγκρούσεις χαρακτηρίζουν όλες τις κοινωνίες, εφόσον οι διάφορες ομάδες έχουν διαφορετικά συμφέροντα και επιδιώξεις.

Η πιο "καυτή" ομάδα στη serie A, πάντως, είναι η Ρόμα.

Στο ένα απ' αυτά, με τίτλο «Αλ-Κουντς» (το αραβικό όνομα της Ιερουσαλήμ), ο Ατζμόν αυτοσχεδιάζει πάνω σ' ένα πολύ αγαπημένο τραγούδι των Εβραίων, το Γερουσαλαγίμ Σελ Ζαχάβ (Χρυσή Ιερουσαλήμ), που είχε γίνει ύμνος των Ισραηλινών στον Πόλεμο των Έξι Ημερών.

Με την έκτη συνεχόμενη νίκη τους, επί της Λιβόρνο με 3-0, οι πρωτευουσιάνοι προσέγγισαν την 4η Φιορεντίνα στους πέντε πόντους, αφού οι "βιόλα" έμειναν στο 0-0 με την Ουντινέζε.

Μόνο που ο Ατζμόν και η Κιλάνι αντικατέστησαν τους αρχικούς στίχους, που μιλούν για τον πόθο των Εβραίων να επιστρέψουν στην Ιερουσαλήμ, με ένα ποίημα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς για τον πόνο της εξορίας των Παλαιστινίων.

Τέλος φαίνεται να πήραν και τα όνειρα της Μίλαν για τη διεκδίκηση του τίτλου.

Την ώρα που ο Αριέλ Σαρόν βάζει στην κυβέρνησή του τους ακροδεξιούς υποστηρικτές τού «Μεγάλου Ισραήλ», η Κιλάνι και ο Ατζμόν δείχνουν έναν διαφορετικό δρόμο, αυτόν της συνεργασίας ανθρώπων και πολιτισμών.

Η ομάδα του Κάρλο Αντσελότι "σκόνταψε" εντός έδρας με τη Σαμπντόρια (1-1) κι έχασε περισσότερο έδαφος, μένοντας μια ντουζίνα πόντους μακριά από την κορυφή.

Μιας συνεργασίας, που φυσικά δεν είναι χωρίς προβλήματα.

Τρία γκολ του Αλβανού Μπογκντάνι οδήγησαν τη Σιένα στο θριαμβευτικό 1-3 στο Παλέρμο κι έδειξαν την… πόρτα εξόδου στον τεχνικό των Σικελών, Λουίτζι Ντελ Νέρι (αντικαταστάτης του ο Τζιουζέπε Παπαντόπουλο).

Στις πρόβες, όταν ο Ατζμόν την αποπήρε κάποια στιγμή, η Κιλάνι του είπε πως, όχι μόνο μοιάζει με Ισραηλινό στρατιώτη, αλλά συμπεριφέρεται και σαν τέτοιος, προσβολή μεγάλη για τον Ατζμόν, ο οποίος απορρίπτει τον Σιωνισμό.

Όσο για την ουρά, το πρώτο φετινό "διπλό" της Πάρμα (1-2 στο Έμπολι) την έκανε να αναθαρρήσει στη μάχη για τη σωτηρία.

Και η Κιλάνι κατηγορείται από διάφορες πλευρές ­ ότι είναι υπερβολικά Παλαιστίνια, ότι δεν είναι αρκετά Παλαιστίνια, ότι είναι κακή μουσουλμάνα επειδή τραγουδάει δημόσια.

Η 22η αγωνιστική: Άσκολι - Γιουβέντους 1-3 (33' Φεράντε - 7', 13', 18' Τρεζεγκέ), Κιέβο - Ρετζίνα 4-0 (46', 88' Αμάουρι, 74', 90' Πελισιέρ), Έμπολι - Πάρμα 1-2 (59' Ταβάνο - 44' Μαρκιόνι, 74' Μπρεσιάνο), Μεσίνα - Κάλιαρι 1-0 (87' Ντι Νάπολι), Ρόμα - Λιβόρνο 3-0 (31', 41' πέν. Τότι, 63' Ταντέι), Τρεβίζο - Λάτσιο 0-1 (87' Ρόκι), Ουντινέζε - Φιορεντίνα 0-0, Παλέρμο - Σιένα 1-3 (68' Γκοντέας - 29', 57', 66' Μπογκντάνι), Μίλαν - Σαμπντόρια 1-1 (13' πέν. Σεφτσένκο - 36' Γκασμπαρόνι).

Και τώρα, με τη συνεργασία της με έναν Ισραηλινό, οι επικρίσεις σίγουρα θα αυξηθούν.

Η Κιλάνι γεννήθηκε πριν από 39 χρόνια στο Μάντσεστερ, όπου ο πατέρας της σπούδασε και εργάσθηκε ως γιατρός. Πέρασε την παιδική και την εφηβική ηλικία της στο Κουβέιτ. Η οικογένεια της μητέρας της κατάγεται από τη Ναζαρέτ και ο πατέρας της από ένα χωριό κοντά στην Τζενίν της Δυτικής Όχθης (οι Κιλάνι είναι μια διάσημη οικογένεια με καταγωγή από τους Σούφι και γενεαλογία που φθάνει στον Μωάμεθ). Σπούδασε ζωολογία, αλλά πάντα ασχολιόταν με το τραγούδι. Αναζητούσε παλιά λαϊκά τραγούδια στους προσφυγικούς καταυλισμούς του Λιβάνου και από τη δουλειά της προέκυψε ένας εντυπωσιακός μουσικός χάρτης της Παλαιστίνης. Και ενώ δεν είναι η μόνη που ασχολείται με τη διάσωση της μουσικής κληρονομιάς του λαού της, είναι η μοναδική που ενορχηστρώνει και ερμηνεύει τα τραγούδια αυτά και τα επανεισάγει στην κοινότητά της και τον κόσμο. «Διατηρείται έτσι η συλλογική μνήμη», λέει. «Χωρίς τη δουλειά μου με τους πρόσφυγες, δεν θα μπορούσα να είχα δουλέψει με τον Γκιλάντ, να ανακατέψω κλασικά αραβικά και αραβικά της καθομιλουμένης, λαϊκά και αντιστασιακά τραγούδια, παραδοσιακά και σύγχρονα σε ένα δίσκο τζαζ. Αυτό είναι από μόνο του ένα επίτευγμα».