Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( κυπελλο ελλαδας :: 6/2/2006 21:06:34) 

ΚΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

"ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΟ"

II. Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΥΠΟ ΒΕΝΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ

Ραντεβού στο Βόλο

Μισό εκατομμύριο επισκέπτες μετά…

• Οι Έλληνες υπό βενετική κυριαρχία

Με πολλές απουσίες ταξίδεψε η ΑΕΚ στο Βόλο, όπου σήμερα (19.00) θα αντιμετωπίσει στο Πανθεσσαλικό στάδιο τη Νίκη στον πρώτο αγώνα για τα προημιτελικά του κυπέλλου.

Μισό εκατομμύριο άνθρωποι απ' όλο τον κόσμο υπολογίζεται ότι έχουν δει μέχρι σήμερα την περιοδεύουσα έκθεση "Μια Σκηνή για τον Διόνυσο", σε πέντε χρόνια. Σειρά έχουν φέτος το Δουβλίνο και το Βερολίνο, και το 2004 το Ζάλτσμπουργκ και η Αθήνα

• Συνθήκες διαβίωσης

Ο Φερνάντο Σάντος άφησε εκτός αποστολής τους επιβαρημένους αγωνιστικά Σορεντίνο, Μάλμπασα, Τσιρίλο, Αλεξόπουλο, Κατσουράνη, Λάκη και Λυμπερόπουλο, όπως και τους Σαπάνη, Κομβολίδη και Κουτρουμάνο οι οποίοι βρίσκονται στο τελικό στάδιο αποθεραπείας.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΗΜΕΡΤΖΗ

Ορισμένες περιοχές του ελλαδικού χώρου εξακολούθησαν να βρίσκονται υπό βενετική κυριαρχία και μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453.

Από τη νίκη θα απουσιάσουν οι τιμωρημένοι Μπλιθικιώτης, Σανσουί και ο τραυματίας Μπρίτο, ενώ επιστρέφει ο Τσάγγαρης που εξέτισε την ποινή του.

Το κοστούμι της Μήδειας, που σχεδίασε για την αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη η Ντένη Βαχλιώτη, για την παράσταση του Μίνου Βολανάκη (1977, Θέατρο Λυκαβηττού), όπως παρουσιάζεται στην έκθεση "Μια Σκηνή για τον Διόνυσο"

Στα εδάφη αυτά οι Βενετοί επέβαλαν το δυτικό φεουδαρχικό σύστημα, προσαρμοσμένο στις τοπικές συνθήκες.

Η πιθανή 11άδα: Δινόπουλος, Αβραμίδης, Παπασταθόπουλος, Μπαλάφας, Ρουμελιώτης, Κουτσογιάννης, Μαρκομιχάλης, Λάλικ, Παυλίδης, Λιολίδης, Σαϊτιώτης.

Την 7η Μαρτίου, ημέρα μνήμης της Μελίνας Μερκούρη, μία ημέρα μετά την ενάτη επέτειο του θανάτου της (6 Μαρτίου 1994), στο Κάστρο του Δουβλίνου σηκώνεται η αυλαία της έκθεσης "Μια Σκηνή για τον Διόνυσο" και κορυφώνονται οι εκδηλώσεις ανταπόδοσης "Η Ιρλανδία τιμά την Ελλάδα", που οργανώνονται με αφορμή την ελληνική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπήρξαν, όμως, αντιστάσεις των πληθυσμών που εκδηλώθηκαν με ποικίλες μορφές. ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ χθες οι διαιτητές των τριών επαναληπτικών αγώνων για τα προημιτελικά.

Από τις αρχές Φεβρουαρίου, στο Δουβλίνο, πόλη των γραμμάτων, του Σάμιουελ Μπέκετ και του Τζέιμς Τζόις, έχουν κινητοποιηθεί οι πνευματικές δυνάμεις της πόλης.

Βενετοκρατούμενες περιοχές Κύπρος 1489-1571 Κρήτη 1206-1669 Επτάνησα 1386/1689-1792

Συγκεκριμένα: Αύριο: Αγρ. Αστέρας-Εθν. Αστέρας: Εμβραϊζόγλου (Ηπείρου). Ακράτητος-Λάρισα: Μπριάκος (Ηπείρου). Πέμπτη: Ξάνθη-Ολυμπιακός Κασναφέρης (Αθηνών).

Το διάσημο Τρίνιτι Κόλετζ οργανώνει συμπόσιο με κορυφαίους ειδικούς για τις "επαναστατημένες γυναίκες" του Αρχαίου Δράματος.

Αντιστασιακές ενέργειες των ελληνικών πληθυσμών κατά των Βενετών • Εξέγερση αρχόντων στην Κρήτη με αρχηγό τον Σήφη Βλαστό (1453). • Κίνημα του Διασσωρίνου στην Κύπρο (1492), με χαρακτηριστικά εθνικά, πολιτικά και πνευματικά • Το ρεμπελιό των ποπολάρων (εξέγερση του λαού) στη Ζάκυνθο (1640) με στοιχεία κοινωνικά

Β' ΕΘΝΙΚΗ: Τα έντονα καιρικά φαινόμενα δεν επέτρεψαν χθες την διεξαγωγή του αγώνα του Πανσερραϊκού με την Καστοριά. Η Λήδα Τασσοπούλου έδωσε ρεσιτάλ με έξι μονολόγους, το Άμπι Θίατερ ανεβάζει την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή, η Βιβλιοθήκη Τσέστερ Μπίτι οργανώνει διαλέξεις για τον ελληνικό πολιτισμό.

Ηπιότερη πολιτική ακολούθησε η Βενετία στον πολιτιστικό τομέα, επιτρέποντας την ελεύθερη μετακίνηση σπουδαστών από τις βενετοκρατούμενες περιοχές προς την Ιταλία.

Η αναμέτρηση θα διεξαχθεί στις 16 Φεβρουαρίου.

Η έκθεση "Μια Σκηνή για τον Διόνυσο" έχει θέμα το αρχαίο δράμα, την κλασική αρχαιότητα, αλλά και τη σύγχρονη αναβίωσή του στην Ελλάδα και σ' όλο τον κόσμο.

Έτσι, τα πνευματικά κέντρα της Ιταλίας (Βενετία, Φλωρεντία, Πάδοβα κ.ά.) έγιναν εστίες μόρφωσης και ανταλλαγής ιδεών των Κυπρίων, των Κρητικών και των Επτανησίων, οι οποίοι στη συνέχεια μεταλαμπάδευαν τα φώτα της παιδείας στις ιδιαίτερες πατρίδες τους.

Σαν ιδέα συνδυάζει δύο πράγματα, τη θεατρική μαγεία - με τα δεκάδες κοστούμια και τις μάσκες, και την σύγχρονη τεκμηρίωση.

Όροι-κλειδιά της ενότητας

Ένας μεγάλος ηλεκτρονικός χάρτης 6Χ2.30 μ. εμφανίζει και πληροφορεί για τα 730 θέατρα του αρχαίου κόσμου.

Φεουδαρχικό σύστημα, εκκλησία-προνόμια, ραγιάδες, κοινότητες, Φαναριώτες, αρματολοί και κλέφτες, παιδεία-Νεοελληνικός Διαφωτισμός, παροικιακός Ελληνισμός

Μακέτες αρχαίων θεάτρων και αντίγραφα αγγείων δίνουν το στίγμα της αρχαιολογικής τεκμηρίωσης. Φωτογραφίες και βιντεοσκοπημένα στιγμιότυπα από δεκάδες παραστάσεις αρχαίου δράματος με όλους τους τρόπους, από τον κλασικό ώς τον πειραματικό και σε όλες τις γλώσσες, δίνουν τον αέρα της επικαιρότητας του λόγου των αρχαίων τραγικών.

Πέρα από τα σταθερά στοιχεία της όμως, η έκθεση αναπλάθεται κι αναπροσανατολίζεται σε κάθε νέα της εμφάνιση. Στο Δουβλίνο εστιάζεται στον διάλογο του έργου με τον θεατρικό χώρο και το κοστούμι. Στο Βερολίνο, όπου η "Σκηνή του Διονύσου" σηκώνει την αυλαία της στις 8 Μαΐου και εγκαινιάζει έναν νέο εκθεσιακό χώρο του Δήμου Βερολίνου με εμβαδόν 1.200 τ.μ. σε παλιό εργοστάσιο της Ηλεκτρικής Εταιρείας στην Αλεξάντερπλατς, το θέμα είναι στραμμένο προς το αρχαίο δράμα ως πηγή έμπνευσης της σύγχρονης τέχνης. Εκεί θα εκτεθούν και οι μακέτες των ανοιχτών θεάτρων (για αρχαίο δράμα) του αρχιτέκτονα Μάνου Περάκη, που ανεγείρονται στην Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα (στην οδό Πειραιώς).

Με τη συνεργασία του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού, η έκθεση πλαισιώνεται από έργα του Κώστα Τσόκλη που σκηνογράφησε τη "Μήδεια" με τη Μελίνα Μερκούρη, του Θόδωρου Παπαγιάννη που έχει κάνει το "Τρίγωνο Αγαμέμνονας - Κλυταιμνήστρα - Αίγισθος", της Βάνας Ξένου που έχει δουλέψει γλυπτά πάνω στην "Περσεφόνη", του Παύλου Κουγιουμτζή που έχει ασχοληθεί με τον "Προμηθέα", και ακόμα από έργα του Αλέξη Βαρλάμη, του Διονύση Φωτόπουλου, ενδεχομένως και ορισμένα του Γιάννη Κουνέλλη από τη θεατρική δουλειά του στη Γερμανία.

Στο Ζάλτσμπουργκ, όπου βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της διαπραγμάτευσης για το Φεστιβάλ του 2004, η "Σκηνή του Διονύσου" θα συνδεθεί με την όπερα. Στην Αθήνα, όπου θα παρουσιασθεί τον Μάρτιο του 2004 στο Νέο Εκθεσιακό Χώρο του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Πειραιώς, το θέμα συνδέεται με τη Δημοκρατία.

Όπως υπογραμμίζει ο εμπνευστής αυτής της έκθεσης Σπύρος Μερκούρης, "θέατρο και δημοκρατία συνδέονται πολλαπλά, και στην ουσία του το θέατρο είναι σχολείο δημοκρατίας, είναι μια μορφή τέχνης που προϋποθέτει τη συνεργασία όλων των τεχνών. Στηρίζεται στον διάλογο και εδώ εκφράζεται ο λόγος και αντίλογος, η κατάφαση και η ανατροπή".

Το μυστικό της επιτυχίας της έκθεσης, συνεχίζει ο κ. Μερκούρης, είναι ακριβώς η ευελιξία και η προσαρμογή των θεμάτων της στα σύγχρονα ενδιαφέροντα τού κατά τόπους κοινού και η προσπάθεια που γίνεται πάντα να κινητοποιηθούν οι τοπικοί πολιτιστικοί φορείς, να την αγκαλιάσουν και να την κάνουν δική τους. Αυτό σημαίνει ότι η έκθεση αναπροσαρμόζεται κάθε φορά στον σχεδιασμό της από την αρχιτέκτονα Μαίρη Κουμανταροπούλου αλλά και στο ψηφιακό της μέρος από τον Αλέξανδρο Φασόη και την Κατερίνα Αλεξοπούλου.

Από τις Συρακούσες ώς τον Καναδά

Η έκθεση "Μια Σκηνή για τον Διόνυσο" εγκαινιάστηκε το 1997 από το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και τη Θεσσαλονίκη - Πολιτιστική Πρωτεύουσα υπό την αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης. Μέχρι σήμερα έχει επισκεφτεί τις Συρακούσες (όπου εστίασε στην αρχιτεκτονική των αρχαίων θεάτρων), το Λονδίνο, τη Φιλιππούπολη Βουλγαρίας, τη Νέα Υόρκη, τον Καναδά και παρουσιάσθηκε μόνο το ηλεκτρονικό της τμήμα της Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης.

Ο Σπύρος Μερκούρης διευθύνει την προώθησή της σε συνεργασία με διάφορους εθνικούς φορείς υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, όπου είναι μέλος του Δ.Σ., αλλά και ως επίτιμος πρόεδρος της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι όλων των Πολιτιστικών Πρωτευουσών που έχουν μεσολαβήσει από την Αθήνα του 1985.