Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( εγκλημα και τιμωρία; :: 5/2/2006 20:49:28) 

Εγκλημα και τιμωρία; "Ανοίγουν" το σπίτι του Λένον στο Λίβερπουλ

6.4 Τροχαία ατυχήματα, κυκλοφοριακή αγωγή

Στο άρθρο 19 του συντάγματός μας διακηρύσσονται και διασφαλίζονται η ελευθερία και το απόρρητο των τηλεφωνικών επικοινωνιών του πολίτη.

Οι φαν του Τζον Λένον έχουν έναν ακόμη λόγο να επισκεφτούν την πόλη όπου μεγάλωσε το είδωλό τους, το Λίβερπουλ. Η εξέλιξη της τεχνολογίας τον τελευταίο αιώνα οδήγησε στη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων, τα οποία αποτελούν σήμερα βασικό μέσο μετακίνησης και μεταφοράς.

Του ΦΕΙΝΤΙΑ ΒΕΛΙΚΗ

Κι αυτό διότι από τις 29 Μαρτίου ανοίγουν οι πόρτες του σπιτιού που πέρασε ο καλλιτέχνης τα παιδικά του χρόνια.

Η ανάπτυξη των πόλεων, οι αποστάσεις του τόπου εργασίας και κατοικίας, η ανάπτυξη του τουρισμού, ο καταναλωτισμός οδηγούν στην αύξηση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων (στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναλογεί περίπου 1,5 αυτοκίνητο για κάθε νοικοκυριό).

Τι σημαίνει για τον ενεργό πολίτη της χώρας μας αυτό που αποκαλύφθηκε στις μέρες μας για τις τηλεφωνικές υποκλοπές στη Vodafone;

Στη μονοκατοικία με τον μικρό κήπο στην πρόσοψη, που δώρισε η χήρα του καλλιτέχνη, Γιόκο Όνο, στην πολιτεία, ο Τζον Λένον έζησε από τα πέντε έως τα 23 του χρόνια μαζί με τη θεία του Μιμί.

Τα δεδομένα αυτά συνδέονται με το τεράστιο πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων. Στο άρθρο 19 του συντάγματός μας διακηρύσσονται και διασφαλίζονται η ελευθερία και το απόρρητο των τηλεφωνικών επικοινωνιών του πολίτη, που σημαίνει ότι η πολιτεία υποχρεούται να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη αυτή επικοινωνία που ισοδυναμεί με την ελευθερία του λόγου, αφού και το τηλεφώνημα είναι λόγος.

Και στη βεράντα του σπιτιού έστησε το πρώτο του συγκρότημα, τους "Quarrymen", αλλά έγραψε και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των Beatles, το "Please Please Me".

Τα τροχαία ατυχήματα είναι σήμερα η αιτία θανάτου 120 ευρωπαίων πολιτών καθημερινά.

Με το άρθρο 370Α του ποινικού μας κώδικα θεσπίστηκε η απαγόρευση της τηλεφωνικής υποκλοπής από οποιονδήποτε και απειλεί τιμωρία φυλάκισης ενός έτους γι' αυτόν που παραβαίνει αυτό το άρθρο και υποκλέπτει ή συνεργεί σε αυτό.

Οι επισκέπτες του Λίβερπουλ τώρα με το ίδιο εισιτήριο θα μπορούν να δουν τον χώρο που πέρασε τα παιδικά του χρόνια ο πρόωρα χαμένος Τζον Λένον, αλλά και το σπίτι του σερ Πολ ΜακΚάρτνεϊ, που έχει ανοίξει εδώ και πέντε χρόνια για το κοινό, ώστε φίλοι και θαυμαστές του καλλιτέχνη να μπορούν να δουν το πατρικό τριάρι του σερ των "Σκαθαριών".

Η κατάσταση αυτή για την Ευρώπη ισοδυναμεί με μία πτώση επιβατικού αεροπλάνου την ημέρα!

Με τις αποκαλύψεις αυτές διαπιστώθηκε ότι στον κρισιμότερο πυρήνα της προσωπικής ελευθερίας του πολίτη σήμερα, που είναι η ελευθερία του τηλεφωνικού λόγου, δεν υπάρχει ασφάλεια και τρίτοι (μυστικές υπηρεσίες, ελληνικές και ξένες) υπέκλεπταν με όλες τις επικίνδυνες συνέπειες νόθευσης της δημοκρατίας και ζημίας στην εθνική κυριαρχία.

Και καθώς πολλοί είναι εκείνοι που θα θελήσουν με ένα ταξίδι να γνωρίσουν τις ρίζες δύο αστέρων, έχουν αρχίσει ήδη να κλείνουν ξεναγήσεις για να μη χάσουν την ευκαιρία.

Στην Ελλάδα τα τροχαία αποτελούν αιτία θανάτου 6 ατόμων ημερησίως, ενώ η χώρα μας κατέχει το θλιβερό προνόμιο να έρχεται πρώτη σε θανάτους από τροχαία και σε συνολικό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Οι συνέπειες από την παραβίαση αυτή στον τομέα των προσωπικών ελευθεριών του πολίτη είναι πολύ μεγάλες, αφού σε τέτοιο κλίμα ο πολίτης φοβάται -τρομοκρατείται- σφίγγεται και κλείνεται στον εαυτό του και φτωχαίνει η δημοκρατία, αδυνατίζει στον τομέα της αντίστασής του, στη χειραγώγηση της εξουσίας και έτσι περνούν αντιλαϊκά μέτρα. Αντίθετα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσιάζεται μείωση τόσο των θανατηφόρων τροχαίων λόγω της χρήσης της ζώνης ασφαλείας και της νέας τεχνολογίας στα αυτοκίνητα (π.χ. αερόσακοι) όσο και του αριθμού των τροχαίων μέσω αυστηρών ελέγχων και ποινών (έλεγχοι οχημάτων, ταχύτητας, χρήσης αλκοόλ κ.ά.). Εντύπωση μου έκανε η απάντηση του υπουργού Δικαιοσύνης κ. Παπαληγούρα σε ερώτηση δημοσιογράφου τι θα κάνει αυτός προσωπικά για την παρακολούθηση του τηλεφώνου του.

Οι περίπου 2000 θάνατοι από τροχαία που συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας ισοδυναμούν με την εξαφάνιση μιας κωμόπολης κάθε χρόνο.

"Δεν σκέφτηκα τι θα κάνω".

Οι αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων αφορούν:

Δηλαδή έντεκα μήνες ο κ. υπουργός σε υπουργείο που έχει ρόλο απονομής δικαίου, καίτοι γνώριζε την παραβίαση του δικαιώματός του, δεν τον απασχόλησε, δηλαδή δεν έκανε τίποτα.

α) το κράτος, το οποίο είναι υπεύθυνο για την κατάσταση του οδοστρώματος και των σημάνσεων στις διασταυρώσεις, το συχνό έλεγχο της κατάστασης των οχημάτων, την πιστοποίηση της εκπαίδευσης των οδηγών, την επιβολή αυστηρών ποινών σε περίπτωση παραβάσεων και

Ποιο παράδειγμα δίνει ο υπουργός ως πολίτης, όταν ο ίδιος δεν ένιωσε τη βαρβαρότητα της παραβίασης της ελευθερίας του.

β) τον οδηγό και τον πεζό, οι οποίοι παραβιάζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), συμπεριφέρονται ριψοκίνδυνα και ανεύθυνα ως πεζοί και οδηγοί και χρησιμοποιούν τα οχήματα ως μέσα επίδειξης ικανοτήτων και όχι ως μέσα ασφαλούς μεταφοράς δικής τους και των επιβατών που τους εμπιστεύονται.

Ένας ενεργός πολίτης θα κατήγγειλε το έγκλημα και θα κατέφευγε στη δικαιοσύνη για την τιμωρία των ενόχων γνωστών ή αγνώστων και το σταμάτημά τους.

Οι συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων είναι ατομικές, όπως τραυματισμοί, σωματικές αναπηρίες, ψυχικά τραύματα, θάνατος και κοινωνικές, όπως αναπηρίες ή μείωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των νέων που αποτελούν παραγωγικό πληθυσμό, τεράστιο κόστος σε ώρες εργασίας, αλλά και κόστος περίθαλψης, νοσηλείας, επανένταξης των αναπήρων κ.λ.π.

Αυτό έκαναν οι τέσσερις της Θεσσαλονίκης, η Μαρίνα Μεϊντάνη, δημοσιογράφος της "Μακεδονίας", ο Γρηγόρης Τσιλιμαντός, ο κ. Μουρατίδης και ο κ. Γιαννόπουλος τη μεθεπομένη που δήλωσαν ότι θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη αλλά και σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις εναντίον της εταιρείας και του δημοσίου για το έγκλημα αυτό.

Σημαντικό μέσο πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων είναι η εφαρμογή της κυκλοφοριακής αγωγής των νέων κυρίως ατόμων.

Η ευθύνη της Vodafone βρίσκεται στο ότι δεν προστάτευσε τα δίκτυά της, ώστε οι πελάτες της να μην πέσουν θύματα υποκλοπής, και δεν διασφάλισε τη διάσωση των ιχνών των δραστών, ώστε να είναι δυνατό για τα θύματα να στραφούν εναντίον των δραστών.

Η κυκλοφοριακή αγωγή εφαρμόζεται από το Υπουργείο Συγκοινωνιών σε συνεργασία και με τα σχολεία και τους Δήμους και έχει ως στόχο την ενημέρωση:

Επίσης είναι ορατή η ευθύνη του δημοσίου, αφού η Vodafone λειτουργεί στην Ελλάδα με άδεια, για τη χορήγηση της οποίας δόθηκαν εγγυήσεις για απόρρητο και υποχρεώσεις της προς την αρχή προστασίας του απορρήτου των επικοινωνιών, την οποία προς υλοποίηση της συνταγματικής επιταγής του άρθρου 19 είχε υποχρέωση να εξοπλίσει και ενημερώσει την κυβέρνηση, ώστε να αποτραπεί το έγκλημα και σε περίπτωση πραγμάτωσης να τιμωρηθεί.

• για τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας που αφορούν τόσο τους πεζούς όσο και τους οδηγούς, ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια στο οδικό δίκτυο της χώρας (π.χ. χρήση κράνους από οδηγούς δικύκλων, χρήση ζώνης στο αυτοκίνητο, προσεκτικός έλεγχος διασταυρώσεων, τήρηση ορίων ταχύτητας κ.ά.)

Ο τρόπος που το χειρίστηκε η πολιτεία βάζει ένα μεγάλο ερωτηματικό για την τιμωρία των εγκληματησάντων.

• για θέματα όπως οι ποινές των κυκλοφοριακών παραβάσεων, η κυκλοφορία ατόμων με αναπηρίες κ.ά.

Καλούνται λοιπόν οι πολίτες να αντισταθούν σε αυτήν την υποταγή αξιοποιώντας τις συλλογικές μορφές αντίστασης αλλά και τις θεσμικές δυνατότητες που οι νόμοι και το σύνταγμα δίνουν.

πίνακας. 6.3 Η ευθύνη των οδηγών είναι καθοριστική για τα τροχαία ατυχήματα. Παραβιάσεις που αφορούν τα όρια ταχύτητας, την τήρηση των αυστηρών κανονισμών για τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων, οδηγούν τα τελευταία χρόνια σε τραγικά ατυχήματα. - Να συζητήσετε στην τάξη τις ευθύνες των πολιτών ως οδηγών, πεζών και επιβατών.

Άλλωστε ανέκαθεν και για τη γενιά μας η τήρηση του συντάγματος αφιερώνεται στους Έλληνες (άρθρο 114 του παλαιού συντάγματος).

πίνακας 6.4. Υπουργείο Δημόσιας Τάξης (www.ydt.gr). - Να οργανώσετε στην τάξη συζήτηση για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υλικό που θα αντλήσετε από τον δικτυακό τόπο του Υπουργείου Μεταφορών (www.gov.gr).