Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( αρησ: δευτερη φορα σε εναν χρονο η καε "καρφωνει" τον βορεαδη :: 12/3/2006 19:50:22) 

Ο Λάζαρος Βορεάδης είναι ανεπιθύμητος στις τάξεις του Άρη λόγω των διαιτησιών του, τον τελευταίο χρόνο.

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

γ. Ο εκχριστιανισμός των Βουλγάρων

ΑΡΗΣ: ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ Η ΚΑΕ "ΚΑΡΦΩΝΕΙ" ΤΟΝ ΒΟΡΕΑΔΗ

ΦΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Στο ζήτημα του εκχριστιανισμού των Βουλγάρων η βυζαντινή εκκλησία συγκρούστηκε με τον πάπα, ο οποίος επιδίωκε την επέκταση της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας στην άμεση γειτονιά του Βυζαντίου.

Εξαιρέστε τον!

Κατανόηση στα προβλήματα των καταναλωτών από τις τράπεζες

Ο βυζαντινός στρατός υποχρέωσε το βούλγαρο ηγεμόνα Βόρη να δεχτεί τον Χριστιανισμό από την Κωνσταντινούπολη και να βαπτιστεί μάλιστα ο ίδιος με ανάδοχο τον αυτοκράτορα Μιχαήλ Γ' (864).

Μέσα σε έναν χρόνο ο Άρης βάλλει κατά του Λάζαρου Βορεάδη, ζητώντας για δεύτερη φορά την εξαίρεσή του από τα παιχνίδια της ομάδας. Πέρσι αιτία ήταν η διαιτησία του στον "τελικό της ντροπής" στο Ηράκλειο με το Παναθηναϊκό. Φέτος αιτία είναι η διαιτησία του στον αγώνα με τον Πανελλήνιο. Οι "κίτρινοι" ζητούν από τον ίδιο τον Βορεάδη να εξαιρέσει εαυτόν και αν ο ίδιος δεν το πράξει, αυτό να το κάνει η ΚΕΔ.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

Ωστόσο, λίγο αργότερα με πρόσκληση του Βόρη, ο πάπας έκανε νέα επέμβαση στα ζητήματα της Βουλγαρικής Εκκλησίας.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΥΡΙΔΗ

ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ

Τότε ο πατριάρχης Φώτιος, υπερασπιζόμενος την ανεξαρτησία της βυζαντινής εκκλησίας και τα ζωτικά συμφέροντα του Βυζαντινού Κράτους, κατήγγειλε την επέμβαση της Ρώμης στη Βουλγαρία και κατηγόρησε τη ρωμαϊκή εκκλησία για λειτουργικά και δογματικά λάθη.

Το διοικητικό συμβούλιο του Άρη συνεδρίασε εκτάκτως χθες το πρωί στο Αλεξάνδρειο με θέμα την συμπεριφορά του Λάζαρου Βορεάδη προς την ομάδα.

Από λίγες ώρες μέχρι έξι μήνες μπορεί να διαρκέσει μία εξωδικαστική επίλυση διαφοράς ενός καταναλωτή με μία τράπεζα μέσω του Τραπεζικού Μεσολαβητή. Τις περισσότερες φορές τα παράπονα αφορούν αγορές προϊόντων με κλεμμένες κάρτες. Υπάρχουν και αυτοί που παραπονούνται για αύξηση στα επιτόκια. Όμως, ο Τραπεζικός Μεσολαβητής δεν μπορεί να κάνει τίποτα σε αυτό, όταν ο πελάτης έχει υπογράψει ο ίδιος σύμβαση με την τράπεζα που προβλέπει οποιαδήποτε μεταβολή του κόστους.

Η σύνοδος του έτους 867 αναθεμάτισε τον πάπα, απέρριψε το δόγμα περί εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος και εκ του Υιού (filioque) και καταδίκασε την επέμβαση της Ρώμης στη Βουλγαρία.

Αποφασίστηκε σε πρώτη φάση να σταλεί μια επιστολή στην κεντρική επιτροπή Διαιτησίας, η οποία και κοινοποιήθηκε μέσω του σάιτ της ομάδας στον Τύπο.

Γιατί παραπονούνται συχνά οι καταναλωτές;

Με απόφαση της συνόδου του 870 η εκκλησία της Βουλγαρίας υπάχθηκε οριστικά στη δικαιοδοσία του πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ξεκινάει με αναφορά στον τρόπο λειτουργίας του Άρη φέτος και τονίζεται πως "η ομάδα μας να πρωτοπορεί αγωνιστικά σε Ελλάδα και Ευρώπη και όλοι οι αρμόδιοι παράγοντες (αντίπαλοι προπονητές, παράγοντες της ευρωπαϊκής διαιτησίας και εκπρόσωποι των αντίπαλων ομάδων) να εκφράζουν τον θαυμασμό τους για την ομάδα μας και τη φίλαθλη ατμόσφαιρα του κατάμεστου σε κάθε αγώνα Αλεξάνδρειου και να δηλώνουν την πεποίθησή τους ότι η θέση της ομάδας μας είναι στη κορυφαία ευρωπαϊκή διοργάνωση της Euroleague της ULEB".

Συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τα δικαιώματά τους και αξιοποιούν τις δυνατότητες του ελεύθερου ανταγωνισμού για να τα ασκήσουν.

Απόψεις του Φωτίου για τη ρωμαιοκαθολική Εκκλησία Ο Φώτιος […] αναφέρει τις άθλιες συνήθειες και τις ψευδείς διδασκαλίες που επέβαλαν οι μοχθηροί Λατίνοι στους άτυχους Βουλγάρους: αυτές περιλάμβαναν την πρακτική της νηστείας του Σαββάτου και τη συντόμευση της Τεσσαρακοστής κατά μία εβδομάδα, την καταδίκη των νυμφευμένων ιερέων και την επιμονή στο ότι μόνο επίσκοποι μπορούν να τελούν το μυστήριο του χρίσματος […]. Ακόμη σοβαρότερο ήταν το γεγονός, τόνιζε ο Φώτιος, ότι οι λατίνοι κληρικοί στη Βουλγαρία προπαγάνδιζαν το δόγμα της διπλής εκπόρευσης του Αγίου Πνεύματος αυτό ήταν καθαρή αίρεση […]. D. Obolensky, Η Βυζαντινή Κοινοπολιτεία. Η Ανατολική Ευρώπη, 500-1453, μετ. Γ. Τσεβρεμές, Θεσσαλονίκη 1991,158-159.

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ στη συνέχεια:

Ποιοι φταίνε περισσότερο; Οι τράπεζες ή οι πελάτες;

Οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος. Βουλγαρική εικόνα του 1862. Μουσείο Φιλιππούπολης (Plovdiv).

"Στη γενική αυτή αντίληψή μας μείναμε προσηλωμένοι, ανεξάρτητα από το αν η ομάδα μας ήταν νικήτρια ή ηττημένη του αγώνα, και δεν μεταβάλαμε στάση ακόμα και όταν άρχισαν να εκδηλώνονται περίεργες συμπτώσεις, όπως π.χ. όταν η επιτροπή σας στον εντός αγώνα της ομάδας μας με τον Πανελλήνιο όρισε, σε αντικατάσταση του Ν. Καρούση, ως διαιτητή τον Λ. Βορεάδη, αν και αυτός είχε μείνει έξω από την κληρωτίδα των διαιτητών της αγωνιστικής (ενώ έπρεπε να οριστεί διαιτητής ο Ν. Πιτσίλκας)… Το υψηλό ποσοστό των συμβιβαστικών λύσεων φανερώνει ότι ευθύνονται και οι δύο.

Ερωτήσεις

Η ίδια αυτή παραπάνω υπεύθυνη στάση μας έχει εκληφθεί ως αδυναμία μας τόσον από την επιτροπή σας όσο και από ορισμένους διαιτητές, όπως όσους διαιτήτευσαν τον κρίσιμο χθεσινό αγώνα της ομάδας με τον Πανελλήνιο.

Ποια είναι τα συχνότερα παράπονα;

1. Σε ποια γλώσσα ή ποιες γλώσσες πίστευαν αντίστοιχα οι εκπρόσωποι της Ρωμαϊκής και της Βυζαντινής Εκκλησίας ότι έπρεπε να εκχριστιανίζονται οι ξένοι λαοί, σύμφωνα με το πρώτο παράθεμα;

Γιατί πώς αλλιώς μπορούν να εξηγηθούν: α) ο ορισμός στον αγώνα αυτό ως πρώτου διαιτητή του Λ. Βορεάδη, όταν είναι νωπά ακόμη τα διαιτητικά εγκλήματά του εις βάρος της ομάδας μας, κατά τον περσινό τελικό του κυπέλλου Ελλάδας και η τιμωρία του με αποκλεισμό από τους αγώνες της ομάδας μας και όταν σε κάθε αγώνα της ομάδας μας προξενεί θύελλα αντιδράσεων στους φιλάθλους μας β) η προκλητική στάση και των τριών διαιτητών του χθεσινού αγώνα, που στέρησαν από την ομάδα μας τη δυνατότητα να διεκδικήσει με ίσους όρους τη νίκη".

Οι χρεώσεις από αγορές με κλεμμένες κάρτες.

Τι συμπεραίνεις από αυτή τη στάση για τη νοοτροπία των δύο εκκλησιών και τη στάση τους απέναντι στους άλλους λαούς;

Ο ΑΡΗΣ ζητάει -καταλήγοντας- από τον Βορεάδη "να δηλώσει άμεσα την αυτοεξαίρεσή του από κάθε εντός και εκτός έδρα αγώνα της ομάδας μας, συναισθανόμενος έστω και την ύστατη ώρα τις απρόβλεπτες συνέπειες που μπορεί να έχει η παρουσία του σε αγώνα της ομάδας μας, εκτός αν σκοπός του είναι η πρόκληση τέτοιων συνεπειών και επιδιώξεων".

Οι καταναλωτές καταγγέλλουν ότι οι υπάλληλοι των καταστημάτων δεν ασκούν έλεγχο ταυτοπροσωπίας.

2. Μπορείς να επισημάνεις τις διαφορές που παρουσιάζονται στη διαδικασία εκχριστιανισμού των Μοραβών και των Βουλγάρων;

Αλλιώς ζητάει από την ΚΕΔ "να εξαιρεί από κάθε εντός και εκτός έδρα αγώνα της ομάδας μας τον διαιτητή Λ. Βορεάδη, δείχνοντας με τον τρόπον αυτό ότι ενδιαφέρεται πραγματικά για την ομαλή διεξαγωγή του πρωταθλήματος και την πρόοδο του αθλήματος και δεν γίνεται συνειδητά και η ίδια παράγοντας ανώμαλων εξελίξεων που οπισθοδρομούν το άθλημα και υπηρετούν αλλότριους στόχους".

Τα παράπονα αυξάνονται ή μειώνονται;

3. Γιατί οι Σλάβοι τιμούν ιδιαίτερα το Μεθόδιο και τον Κύριλλο;

Αυξάνονται.

Μπορείς να αναγνωρίσεις από τις επιγραφές της εικόνας με τους δύο ιεραποστόλους ποιος είναι ο Μεθόδιος και ποιος ο Κύριλλος;

Ωστόσο, το ποσοστό τους στο σύνολο των συναλλαγών είναι οριακής σημασίας.

Γιατί;

Ο θεσμός γίνεται περισσότερο γνωστός και παράλληλα κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Επιπλέον, οι τραπεζικές συναλλαγές αυξάνονται και νέα προϊόντα, πολύπλοκα και άγνωστα, παρουσιάζονται.

Η αύξηση των επιτοκίων χορηγήσεων, όπως συνέβη πρόσφατα, μπορεί να αποτελέσει παράπονο;

Κάθε μεταβολή δυσμενής για τα συμφέροντα των καταναλωτών αποτελεί αιτία παραπόνων.

Και ποια η τύχη του;

Εφόσον στις σχετικές συμβάσεις προβλέπεται με σαφήνεια η δυνατότητα μεταβολής, τα παράπονα δεν έχουν τύχη στο επίπεδο του Μεσολαβητή.

Ποια η κατάληξη των περισσοτέρων παραπόνων;

Με τις συμβιβαστικές λύσεις υπέρ των συναλλασσομένων οκτώ στους δέκα δικαιώνονται.

Πόσο διαρκεί μία περίπτωση εξωδικαστικής επίλυσης;

Κατά μέσο όρο 2 μήνες. Ακραίες τιμές λίγες ώρες (επίλυση τηλεφωνικώς) έως 6 μήνες.

Μήπως υπάρχει και έλλειψη γνώσεων και παιδείας από τους καταναλωτές;

Ακριβώς. Δικαιολογημένα ωστόσο. Η καταναλωτική πίστη "εισέβαλε" στη χώρα στη δεκαετία του 1990 με όλα τα μέσα του σύγχρονου marketing. Οι καταναλωτές δεν ήταν εξοικειωμένοι ούτε εξωτερικοί συμβουλευτικοί φορείς υπήρχαν. Προϊόντος του χρόνου, σημειώνεται βελτίωση.

Έλλειψη γνώσεων ή αδιαφορία;

Σαφώς έλλειψη γνώσεων. Πρόβλημα γενικό. Σε χώρες της Ε.Ε. αντιμετωπίζεται η ενσωμάτωση της ενημέρωσης περί τα χρηματοοικονομικά στο εκπαιδευτικό τους σύστημα.

Το έργο του Τραπεζικού Μεσολαβητή σήμερα δικαίωσε ή υπερέβη τις αρχικές σας προσδοκίες;

Αρχικός στόχος ήταν ο θεσμός να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Οι εξελίξεις μας δικαιώνουν. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι η εμπιστοσύνη δεν αποτελεί "κεκτημένο" και φροντίζουμε να την ανανεώνουμε καθημερινά.

Πώς νιώσατε όταν ανακοίνωσαν ότι ο Μεσολαβητής της Κεφαλαιαγοράς θα γίνει στα πρότυπα του Τραπεζικού Μεσολαβητή;

Ικανοποίηση. Κάθε νέος θεσμός επωφελείται της εμπειρίας των παλαιοτέρων ομολόγων του. Ο Τραπεζικός Μεσολαβητής οργανώθηκε και λειτουργεί με βάση τα χαρακτηριστικά του θεσμού στην Ε.Ε.

Αν έπρεπε να δώσετε μία συμβουλή στις τράπεζες, ποια θα ήταν αυτή;

Κατανόηση στα προβλήματα των καταναλωτών, καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ολοκληρωμένες και σαφείς απαντήσεις.

Στους καταναλωτές;

Να αποφασίζουν έπειτα από ενημέρωση, να κινούνται μέσα στις οικονομικές δυνατότητές τους και να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.

Σε όσους ταξιδεύουν;

Να φροντίζουν τη φύλαξη των καρτών τους και να γνωρίζουν πώς να ενεργήσουν σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.

Τι να προσέχουν όσοι έχουν κάρτες;

Να τις φυλάσσουν με ασφάλεια, να ελέγχουν τακτικά ότι βρίσκονται στη θέση τους, να μην παρασύρονται από παγίδες και να γνωρίζουν πώς να ενεργούν σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.

Πότε τα ψιλά γράμματα είναι καταχρηστικά;

Όταν δεν προσδιορίζουν με σαφήνεια και διαφάνεια τις υποχρεώσεις των καταναλωτών. Ωστόσο, αρμόδια να το κρίνουν είναι τα Δικαστήρια.

Πώς μπορεί να προφυλαχθεί κάποιος από τα ψιλά γράμματα;

Με προσεκτική μελέτη και με ερωτήσεις προς τους υπαλλήλους για να τους διευκρινίσουν τα σημεία που δεν κατανοούν.

Γιατί όμως οι τράπεζες δεν δίνουν τις συμβάσεις των στεγαστικών δανείων, για παράδειγμα, να τις διαβάζουν οι πελάτες εκτός καταστημάτων με την παρουσία δικηγόρων και με την ησυχία τους;

Σήμερα, οι περισσότερες τράπεζες δίνουν στους καταναλωτές τις συμβάσεις πριν από την υπογραφή τους, όταν ζητηθούν και παρέχουν λεπτομερή προσυμβατική ενημέρωση που διευκολύνει τις επιλογές τους.