Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ορατός ο κίνδυνος για τρεις παε ) 

ΑΝ ΔΕΝ ΕΞΟΦΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ

ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ

Κωνσταντίνος Αγγελάκος

Ορατός ο κίνδυνος για τρεις ΠΑΕ

Προδοσία

Ελένη Κατσαρού

Με το θέμα των ομάδων οι οποίες με απόφαση της επιτροπής εφέσεων έχουν αποβληθεί από τα πρωταθλήματα στα οποία αγωνίζονται, λόγω οφειλών προς τους ποδοσφαιριστές, ασχολήθηκε η εκτελεστική γραμματεία της ΕΠΟ, που συνεδρίασε χθες.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΝΙΚΑΣ

Αναστασία Μαγγανά

Οι ομάδες αυτές είναι πλέον τρεις, καθώς Εθνικός και Νίκη Βόλου έχουν τακτοποιήσει τις οφειλές τους. ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΔΥΟ ταχυτήτων.

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Πρόκειται για τους Παναιτωλικό, Λάρισα και Δόξα Δράμας, αν και σύμφωνα με πληροφορίες ο Παναιτωλικός κινείται για την τακτοποίηση και των δικών του χρεών, οπότε το ενδιαφέρον εντοπίζεται στις υπόλοιπες δύο. Έμπροσθεν ο υπόνομος, οι εκβιασμοί και οι δημοσιογραφικές… συναλλαγματικές.

Κωνσταντίνος Αγγελάκος, Λέκτορας του Ιονίου Πανεπιστημίου

Η γραμματεία λοιπόν αποφάνθηκε, παρά τις αντιρρήσεις που προσπάθησε να προβάλει ο Κώστας Αλαμάνος (ως πρόεδρος της ΕΠΑΕ κατέχει και τη θέση του αντιπροέδρου της ΕΠΟ), ότι η απόφαση της επιτροπής εφέσεων είναι οριστική και πρέπει να εφαρμοστεί. Αυτό το έργο διαδραματίζεται την ώρα που ο θεατής είναι παντόφλες, το βλέμμα του νεκρή φύση και το μυαλό του νερόβραστη σούπα.

Ελένη Κατσαρού, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Παρ' όλα αυτά, οι συγκεκριμένες ομάδες δεν θα αποβληθούν από τα πρωταθλήματα, αλλά θα συνεχίσουν να μετέχουν κανονικά. Και αυτό που επιθυμεί η μαύρη ψυχή του είναι να σκοτώσει τον χρόνο του απολαμβάνοντας καρπαζιές, πλακώματα και σκάνδαλα.

Αναστασία Μαγγανά, Γλωσσολόγος

Ωστόσο, όποιος αντίπαλός τους επιθυμεί, μπορεί να υποβάλλει ένσταση για αντικανονική συμμετοχή με πολύ καλές πιθανότητες να γίνει δεκτή. Όπισθεν οργανώνουν το πλιάτσικο. ΚΡΙΤΕΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ

- Δεν απολογήθηκε τελικά χθες ενώπιον της πειθαρχικής επιτροπής ο Δημήτρης Μελισσανίδης για το επεισόδιο που είχε προκαλέσει σε βάρος του μέλους της ΕΠΟ Μπεθάνη.

Με την εξής σειρά: απελευθέρωση δανείων, αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων, αποδέσμευση του ωραρίου και αύξηση του εργάσιμου βίου μέσα από το πρόγραμμα της λεγόμενης "ενεργούς γήρανσης". Σταύρος Καμαρούδης, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας

Ο μάνατζερ της ΑΕΚ ζήτησε και πήρε αναβολή για τις 17 του μήνα.

Που πα να πει πως μέχρι να οριζοντιωθεί, μέχρι και με τα δύο πόδια να τοποθετηθεί στο χώμα, μέχρι να αφήσει την τελευταία του πνοή, μέχρι για πάντα να κλείσει τα μάτια, θα είναι τα εξής τρία πράγματα: μελλοθάνατος των τραπεζών, όμηρος των ασφαλιστικών και 16ωρη βίδα του κεφαλαίου. Χρυσούλα Παπαγεωργοπούλου, Σχολική Σύμβουλος

- Η ΕΡΤ ζήτησε χθες από την ΕΠΟ το παιχνίδι της Εθνικής μας ομάδας των Ελπίδων με την αντίστοιχη της Νορβηγίας που θα γίνει στις 26 Μαρτίου, να αρχίσει στις 4.30 μ.μ., ώστε να το μεταδώσει τηλεοπτικά.

Και όποιος γκρινιάζει, ένα να ξέρει: για μια Ελλάδα που όλο… συγκλίνει με την Ευρώπη, ο οκτάωρος ύπνος είναι σκέτη προδοσία! Ιωάννης Μπασλής, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

- Αρνητικά απάντησε η γιουγκοσλαβική ομοσπονδία στην πρόταση της ΕΠΟ για τη διεξαγωγή φιλικού αγώνα στις 5 Μαΐου.

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ

- Η πειθαρχική επιτροπή της ΕΠΟ επέβαλε πρόστιμο 400 χιλ. δρχ. στον Ολυμπιακό και 200 χιλ. δρχ. στον Ιωνικό για επεισόδια που δημιούργησαν οι οπαδοί τους στον μεταξύ τους αγώνα κυπέλλου.

Αικατερίνη Βερούτσου, Εικονογράφος-Σκιτσογράφος

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Δήμητρα Αλατζατζή, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΗ

Χριστίνα Αργυροπούλου, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΕΡΓΟΥ Φώτιος Καβουκόπουλος, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

ΕΞΩΦΥΛΛΟ Σύνθεση από την εικονογράφηση

Γ' Κ.Π.Σ. / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / Ενέργεια 2.2.1 / Κατηγορία Πράξεων 2.2.1.α: "Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και συγγραφή νέων εκπαιδευτικών πακέτων"

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Μιχάλης Αγ. Παπαδόπουλος Ομότιμος Καθηγητής του Α.Π.Θ. Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Πράξη με τίτλο: "Συγγραφή νέων βιβλίων και παραγωγή υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού με βάση το ΔΕΠΠΣ και τα ΑΠΣ για το Γυμνάσιο"

Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου: Αντώνιος Σ. Μπομπέτσης Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναπληρωτές Επιστημονικοί Υπεύθυνοι Έργου Γεώργιος Κ. Παληός Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ιγνάτιος Ε. Χατζηευστρατίου Μόνιμος Πάρεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Έργο συγχρηματοδοτούμενο 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και 25% από εθνικούς πόρους.

Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ …………………………………………………………. 7

1η ΕΝΟΤΗΤΑ Οι πρώτες μέρες σε ένα νέο σχολείο ………………………… 9 Α. Εισαγωγικά κείμενα …………………………………………….. 10 Β. Επικοινωνία …………………………………………………… 12 B1. Παράγοντες της επικοινωνίας ……………………………………. 12 B2. Κώδικες επικοινωνίας ………………………………………….. 15 Γ. Είδη προτάσεων ………………………………………………… 17 Γ1. Είδη προτάσεων ανάλογα με τα συστατικά τους ……………………… 17 Γ2. Είδη προτάσεων, σημασίες τους και σημεία στίξης ………………….. 19 Δ. Λεξιλόγιο …………………………………………………….. 22 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………….. 23 Διαθεματική εργασία ………………………………………………. 24 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ………………………………………….. 24

2η ΕΝΟΤΗΤΑ Επικοινωνία στο σχολείο …………………………………. 25 Α. Εισαγωγικά κείμενα …………………………………………….. 26 Β. Είδη προφορικού και γραπτού λόγου ……………………………….. 28 B1. Προφορικός λόγος ……………………………………………… 28 B2. Γραπτός λόγος ………………………………………………… 29 B3. Γλωσσική ποικιλία - Μέσο και περίσταση επικοινωνίας ………………. 31 Γ. Η παράγραφος ………………………………………………….. 34 Δ. Λεξιλόγιο …………………………………………………….. 36 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………….. 37 Διαθεματική εργασία ………………………………………………. 38 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ………………………………………….. 38

3η ΕΝΟΤΗΤΑ Ταξίδι στον κόσμο της φύσης ……………………………… 39 Α. Εισαγωγικά κείμενα …………………………………………….. 40 Β. Περιγραφή …………………………………………………….. 43 B1. Στοιχεία περιγραφής …………………………………………… 43 B2. Είδη περιγραφής ………………………………………………. 44 B3. Λεξιλόγιο περιγραφής ………………………………………….. 46 B4. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………. 46 Γ. Αφήγηση ………………………………………………………. 47 Γ1. Στοιχεία αφήγησης …………………………………………….. 47 Γ2. Είδη αφήγησης ………………………………………………… 49 Γ3. Λεξιλόγιο αφηγηματικών κειμένων ………………………………… 50 Γ4. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………. 51 Δ. Επιχειρηματολογία ……………………………………………… 52 Δ1. Στοιχεία του επιχειρήματος και μελέτη επιχειρημάτων ………………. 52 Δ2. Λεξιλόγιο επιχειρηματολογίας …………………………………… 55 Δ3. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………. 55 Ε. Πολυτροπικότητα ……………………………………………….. 56 Διαθεματική εργασία ………………………………………………. 58 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ………………………………………….. 58

4η ΕΝΟΤΗΤΑ Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου ………………… 59 Α. Εισαγωγικά κείμενα …………………………………………….. 60 Β. Ονοματική φράση - Επιθετικός προσδιορισμός………………………… 63 B1. Τι είναι η ονοματική φράση και ποια η λειτουργία της στην πρόταση; …. 63 B2. Επιθετικός προσδιορισμός ………………………………………. 65 Γ. Κλίση ουσιαστικών και επιθέτων ………………………………….. 68 Γ1. Κλίση ουσιαστικών …………………………………………….. 68 Γ2. Κλίση επιθέτων ……………………………………………….. 72 Δ. Παραγωγή και σύνθεση …………………………………………… 74 Ε. Στοιχεία που συνοδεύουν τον προφορικό λόγο ……………………….. 77 ΣΤ. Λεξιλόγιο ……………………………………………………. 78 Ζ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………….. 78 Διαθεματική εργασία ………………………………………………. 79 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ………………………………………….. 80

5η ΕΝΟΤΗΤΑ Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου ….. 81 Α. Εισαγωγικά κείμενα …………………………………………….. 82 Β. Το ρήμα ………………………………………………………. 84 B1. Ο ρόλος και η λειτουργία του ρήματος ……………………………. 84 B2. Οι μορφές του ρήματος …………………………………………. 85 B2.1 Πρόσωπο και αριθμός ………………………………………….. 85 B2.2 Συζυγίες και φωνές……………………………………………. 86 B2.3 Διαθέσεις του ρήματος ………………………………………… 87 B2.4 Χρόνοι του ρήματος και ποιόν ενέργειας …………………………. 89 B3. Τα συνδετικά ρήματα …………………………………………… 91 Γ. Παράγωγα ρήματα ……………………………………………….. 92 Δ. Λεξιλόγιο …………………………………………………….. 93 E. Το ρήμα στην αφήγηση …………………………………………… 94 ΣT. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………. 95 Διαθεματική εργασία ………………………………………………. 97 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ………………………………………….. 98

6η ΕΝΟΤΗΤΑ Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου ………………… 99 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………. 100 Β. Λειτουργίες - Χρήσεις των πτώσεων του ουσιαστικού ………………… 103 B1. Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού και ρήματος ……….. 103 B2. Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού και ουσιαστικού…….. 104 Γ. Παράγωγα ουσιαστικά …………………………………………… 106 Δ. Παράγραφος - Πλαγιότιτλοι ……………………………………… 107 Ε. Λεξιλόγιο ……………………………………………………. 108 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………… 109 Διαθεματική εργασία ……………………………………………… 110 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………. 110

7η ΕΝΟΤΗΤΑ Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόνα ………………………. 111 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………. 112 Β. Οριστικό και αόριστο άρθρο …………………………………….. 115 Γ. Παράγωγα επίθετα ……………………………………………… 117 Δ. Περιγραφή ……………………………………………………. 118 Ε. Λεξιλόγιο ……………………………………………………. 120 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………… 121 Διαθεματική εργασία ……………………………………………… 122 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………. 122

8η ΕΝΟΤΗΤΑ Αθλητισμός και Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρακολουθώ και συμμετέχω … 123 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………. 124 Β. Παρατακτική σύνδεση - Ασύνδετο σχήμα ……………………………. 127 B1. Περίοδοι λόγου - Κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις ……………… 127 B2. Παρατακτική σύνδεση προτάσεων-περιόδων …………………………. 128 B3. Ασύνδετο σχήμα ………………………………………………. 130 Γ. Αφήγηση ……………………………………………………… 131 Δ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………. 133 Διαθεματική εργασία ……………………………………………… 136 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………. 136

9η ΕΝΟΤΗΤΑ Ανακαλύπτω τη μαγεία της γνώσης …………………………. 137 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………. 138 Β. Συνταγματικός άξονας ………………………………………….. 141 Γ. Παραδειγματικός άξονας ………………………………………… 142 Δ. Λεξιλόγιο ……………………………………………………. 145 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………. 146 Διαθεματική εργασία ……………………………………………… 148 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………. 148

10η ΕΝΟΤΗΤΑ Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό του ………………. 149 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………. 150 Β. Υποτακτική σύνδεση των προτάσεων ……………………………….. 153 B1. Δευτερεύουσες προτάσεις ………………………………………. 153 B2. Υποτακτική σύνδεση προτάσεων…………………………………… 155 B3. Η στίξη στην υποτακτική σύνδεση………………………………… 155 Γ. Σημεία στίξης ………………………………………………… 156 Δ. Χρήση λεξικών ………………………………………………… 159 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………. 160 Διαθεματική εργασία ……………………………………………… 161 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………. 161

ΓΛΩΣΣΑΡΙ ……………………………………………………….. 162