Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( χαλάρωσαν με το ντέρμπι - καλή η πρώτη εντύπωση - τα "κοκόρια" - ούτε προπόνηση χαμένη - τα τελευταία δύο λεπτά στην α1 - iron μάικ :: 23/2/2006 21:07:57) 

Χαλάρωσαν με το ντέρμπι

Παραδοσιακοί χοροί και μουσικό μέτρο (ρυθμός)

Ο Σοφοκλής Σχορτσιανίτης (φωτογραφία) και ο Σέρτζιο Σκαριόλο χαλάρωσαν πριν από τον προχθεσινό αγώνα του Ολυμπιακού με τη Μάλαγα παρακολουθώντας το ντέρμπι της Θεσσαλονίκης. Ο ρυθμός παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή του ανθρώπου. Ο "Σόφο" είδε όλο τον αγώνα και φυσικά ευχαριστήθηκε με την ψυχή του βλέποντας την πρώην ομάδα του να κερδίζει τον ΠΑΟΚ σε ένα ακόμα ντέρμπι. Η αναπνοή, το βάδισμα, οι βιολογικές λειτουργίες του σώματος, το περιβάλλον στο οποίο ζει και κινείται, η κίνηση της γης, η αλλαγή του έτους, των εποχών, της ημέρας, της νύχτας, όλα εμπεριέχουν την εναλλαγή του ρυθμού σε μια σοφή συνύπαρξη, σε μια τέλεια αρμονία. Άγνωστο βέβαια, αν η ικανοποίησή του αυτή τον "ώθησε" να διαλύσει τη Μάλαγα λίγες ώρες μετά… Με δυο λόγια ο ρυθμός είναι η δομή πάνω στην οποία στηρίζεται η ίδια η ζωή. Ο Σκαριόλο, τεχνικός της ισπανικής ομάδας, είδε το παιχνίδι επικεντρωμένος κυρίως στον Κώστα Βασιλειάδη. Στην ελληνική παράδοση συναντάμε κυκλικούς χορούς και ελεύθερους χορούς. Ο αρχηγός του ΠΑΟΚ είναι προσωπική επιλογή του Σκαριόλο και ο Ιταλός τεχνικός τον περιμένει πώς και πώς το καλοκαίρι για να δουλέψει μαζί του. Αυτοί χορεύονται πάνω σε συγκεκριμένο μουσικό μέτρο. Από όσα είπε βέβαια ο Σκαριόλο, υπάρχουν πολλοί τομείς στους οποίους ο Βασιλειάδης θα πρέπει να βελτιωθεί για να αποκτήσει ρόλο στην Μάλαγα. Τα βασικά μουσικά μέτρα πάνω στα οποία κινούνται οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί είναι:2/4, 2/3, 5/4, 6/8, 7/8, 9/8. Όρεξη έχει, διάθεση για δουλειά έχει, οπότε η επιτυχία του είναι δεδομένη. Βέβαια στην ιστορία των χορών και των τραγουδιών του ελληνισμού συναντάμε και άλλα μουσικά μέτρα, όπως επίσης και συνδυασμό διαφορετικών μέτρων σε ένα τραγούδι.

Γ. ΣΥΡ.

Το μουσικό μέτρο 7/8 το συναντάμε στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα.

Καλή η πρώτη εντύπωση

Πάνω σ' αυτό το μέτρο είναι δομημένος ο Συρτός-Καλαματιανός χορός.

Πολύ καλή εντύπωση άφησε στους παίκτες του Ηρακλή, ο Θόδωρος Κάντας και ο τρόπος με τον οποίο τους μίλησε χθες, μέσα στα αποδυτήρια.

Γιατί η Ελλάδα έχει πολλούς τοπικούς χορούς και λίγους πανελλήνιους Η πολυμορφία του εδάφους της Ελλάδας είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ή την υιοθέτηση διαφορετικών χορών σε κάθε γεωγραφική περιοχή. Για παράδειγμα τα τραγούδια και οι χοροί της Ηπείρου αντανακλούν τη νοσταλγία και τον καημό της ξενιτιάς, καθώς το άγονο έδαφος, το ψυχρό κλίμα και η τραχύτητα των αλλοεθνών κατακτητών δημιούργησε μεγάλο κύμα μετανάστευσης. Στην Πελοπόννησο υπάρχει "πολυτυπία" χορών μεταξύ των απομονωμένων ορεινών περιοχών της και των αστικών παράλιων. Η δυτική Στερεά (Ρούμελη) λόγω της απομόνωσής της εξαιτίας της μορφολογίας του εδάφους διατήρησε αρκετούς από τους χορούς των κλεφτών. Οι παραδοσιακοί χοροί των Επτανήσων έχουν επηρεαστεί από την κουλτούρα της Δυτικής Ευρώπης καθώς και από τα εποικιστικά ρεύματα από την Ήπειρο, τη Στερεά και την Πελοπόννησο. Έτσι, το χορευτικό ρεπερτόριο του κάθε νησιού παρουσιάζει ιδιαιτερότητες. Στα νησιά του Αιγαίου συναντάμε μεγάλη ποικιλία χορών, καθώς το κάθε νησί είχε ιδιαίτερες σχέσεις με διαφορετική παραλιακή πόλη και η επίδραση αυτών ήταν καθοριστική. Συζητήστε τις γεωγραφικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές επιδράσεις στη διαμόρφωση των χορών της περιοχής σας.

Είναι μάλιστα σίγουροι, ότι θα έχουν πολύ καλή συνεργασία με τον νέο μάνατζερ, τον οποίο συνοδεύουν πολύ καλά στοιχεία, ενώ με τα καλύτερα λόγια μιλούν γι' αυτόν και όσοι συνεργάστηκαν μαζί του στην ΠΑΕ.

Νησιώτικος χορός

Ν. ΚΑΡ.

Με λίγα λόγια Ο ελληνικός παραδοσιακός χορός είναι αναπόσπαστο στοιχείο του ελληνικού πολιτισμού, αλλά και της κάθε περιοχής ξεχωριστά. Έχει το στοιχείο της δυναμικότητας, καθώς περικλείει στοιχεία του παρελθόντος, προσαρμοσμένα στις σύγχρονες ανάγκες. Ο ελληνικός παραδοσιακός χορός προάγει τη συνεργασία μεταξύ των ατόμων, αλλά ταυτόχρονα σέβεται και το άτομο-μονάδα με τις φιγούρες των πρωτο-χορευτών και τους ατομικούς χορούς. Είναι απαραίτητο να διερευνήσουμε τους παραδοσιακούς μας χορούς ως ένα κομμάτι του πολιτισμού και να τους διατηρήσουμε.

Τα "κοκόρια"

Bιβλιογραφία

Ούτε βλέμμα δεν αντάλλαξαν ο Γιώργος Σιγάλας και ο Γιάννης Γκαγκαλούδης στο προχθεσινό ντέρμπι.

Clanton, R.E. & Dwight, M.P. (1997). Team Handball, Steps to Success. Champaign, IL: Human Kinetics.

Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έδωσαν ούτε τα χέρια στο ξεκίνημα του δευτέρου ημιχρόνου.

International Handball Federation, (1997): World Handball Magazine, 1, 2.

Η κόντρα τους κρατάει από το πρώτο παιχνίδι, όταν είχαν διασταυρώσει τα ξίφη τους με δηλώσεις εκατέρωθεν, μετά την τελευταία φάση που είχε κρίνει και τον αγώνα.

International Olympic Committee (1986): Handball. Supplement to the Olympic Review, Match.

Ν. ΚΑΡ.

Jastrjembskaia, N. & Titov, Y. (2001). Ρυθμική Γυμναστική. (Μτφ. Γιαννιτσοπούλου, Ν. & Σήση, Β.). Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Ούτε προπόνηση χαμένη

Kaardal, K. (2001). Learning by Choice in Secondary Physical Education: Creating a Goal-Directed Program. Champaign, IL: Human Kinetics.

Ο Γιούρι Ζντοβτς δεν θέλει να χαθεί ούτε μια ώρα προετοιμασίας ενόψει του κρίσιμου αγώνα με τον Απόλλωνα Πατρών.

Luxbacher, J. (1996). Soccer: Steps to Success, 2nd edition. Champaign, IL: Human Kinetics Publishers.

Γι' αυτόν τον λόγο δεν άφησε τους δυο μοναδικούς εκπροσώπους της ομάδας στο Ολ σταρ γκέιμ της Πάτρας, τον Θρασύβουλο Σφέικο και τον Κώστα Μπέλο να αναχωρήσουν σήμερα, αλλά αύριο, ημέρα του αγώνα Ελπίδων για να μην χάσουν μια προπόνηση.

Maglischo, E. W. (2003). Swimming fastest. Champaign, IL: Human Kinetics.

Ν. ΚΑΡ.

Βαμβακούδης, Ε., Μεντηλίδης, Ν., Τσίτσκαρης, Γ., & Χατζηαθανασίου, Π. (1998). Το basketball και οι κανόνες του. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.

Τα τελευταία δύο λεπτά στην Α1

Γιάτσης, Σ. Γ. & Σαμπάνης, Μ. Α. (1993). Η κολύμβηση: Τεχνική, διδασκαλία, προπονητική, ναυαγοσωστική.

Ο Κένι Τέιλορ (φωτογραφία) αγωνίστηκε μόλις δυο λεπτά προχθές, γιατί όλη τη βδομάδα ταλαιπωρούταν από γαστρεντερίτιδα.

Θεσσαλονίκη: Σάλτο.

Δεν είχε δυνάμεις να παίξει περισσότερο ο Αμερικανός, που πάντως έπαιξε το τελευταίο του παιχνίδι στο ελληνικό πρωτάθλημα, αφού ο Κόρεϊ Μπρούερ αναμένεται να παίξει κόντρα στον Παναθηναϊκό.

Ζέτου, Ε. & Χαριτωνίδης, Κ. (2002). Η διδασκαλία της Πετοσφαίρισης IΙ. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Γ. ΣΥΡ.

Ζήκος, Γ. & Παναγιωτοπούλου, Α. (1990). Φαινομενολογία του Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού. Αθήνα: Τελέθριον.

Iron Μάικ

Καϊμακάμης, μ. (2001). Ενόργανη Γυμναστική: μεθοδική, διδακτική, βοήθεια, οργάνωση, προσφορά, ιστορία. Θεσσαλονίκη: Μαίανδρος.

Καμιά επιδείνωση δεν παρουσίασε το πόδι του Μάικ Ουίλκινσον (φωτογραφία) με τη συμμετοχή του στον αγώνα με τον ΠΑΟΚ.

Κατζίδης, Π. & Παπαϊακώβου, Γ. (1992). Κλασικός Αθλητισμός για το Σχολείο και το Σύλλογο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Μαίανδρος.

Το ιατρικό τιμ είχε ενημερώσει τον Αντρέα Ματζόν για το χρονικό διάστημα που μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον Αμερικανό.

Κατσικαδέλη, Α., Αγγελονίδης, Ι., Κουντούρης, Π. & Λάϊος, Ι. (2000). Πετοσφαίριση Ι, Αθήνα.

Άλλωστε το παιχνίδι ήταν εύκολο και δεν χρειάστηκαν "ηρωισμοί" τύπου Πανιωνίου.

Κέλλης, Σ., Σαρασλανίδης, Π., Σούλας, Δ. & Χαλάτσης, Ν. (1995). Ενιαίος Προπονητικός - Αγωνιστικός Σχεδιασμός στον Κλασικό Αθλητισμό, Δρόμοι. Αθήνα: Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.

Γ. ΣΥΡ.

Λυκεσάς, Γ. (1993). Οι ελληνικοί χοροί: ιστορική- πολιτιστική- κοινωνιολογική και μουσικοκινητική θεώρηση. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.

Ακούστηκε και αυτό στη σύσκεψη του Ηρακλή:

Πρώιος, Μ. (1988). Αθλητική προετοιμασία στην ενόργανη γυμναστική. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.

"Μαζευτήκαμε και συμφωνήσαμε ότι η ομάδα πέφτει"!

Πυλιανίδης, Θ. & Τσιφτσόγλου, Α. (1995). Ενιαίος Προπονητικός - Αγωνιστικός Σχεδιασμός στον Κλασικό Αθλητισμό, Άλματα. Αθήνα: Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.

Ποιος ο ρόλος της επιτροπής σωτηρίας όταν στη… σύσκεψη σωτηρίας υπάρχουν παράγοντες μετρημένοι στα δάκτυλα των χεριών;

Τσίτσκαρης, Γ. & Χατζηαθανασίου, Π. (1992). Ατομική τεχνική του μπάσκετ. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.

Πότε θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις ανάμεσα στους ανθρώπους του Άρη και τον εκπρόσωπο του Νικολάι Πάντιους;

Πηγές στο διαδίκτυο Ποδόσφαιρο www.fifa.com (η επίσημη ιστοσελίδα της FIFA) www.footballculture.net www.hickoksports.com Μπάσκετ www.fiba.com www.basket.gr Βόλεϋ www.volleyball.gr www.fivb.org Χειροσφαίριση webnow.gr/2004games/olympicgames.html www.handball.net/history.html www.ops.org/pe/team.html Στίβος www.athens.olympic.org/gr (Αθήνα 2004, η επίσημη ιστοσελίδα) www.Iaaf.org (Διεθνής Ομοσπονδία Κλασικού Αθλητισμού) www.stadio.gr (Ελληνική Ιστοσελίδα για τον Κλασικό Αθλητισμό) Κολύμβηση www.fina.com www.koe.org.gr Γυμναστική www.fig.com (Η σελίδα της διεθνούς Γυμναστικής Ομοσπονδίας) www.intlgymnast.com www.gymnastics.gr (Η σελίδα της Ελλ. Γυμναστικής Ομοσπονδίας) Χορός www.grdance.org/ www.filetron.com/grkmanual/www.elepex.gr