Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( με γκολ του "πρωταρη" σαμαρα η εθνικη 1-0 τη λευκορωσια :: 28/2/2006 21:45:03) 

Ο Γιώργος Σαμαράς θα σουτάρει, η μπάλα θα κοντράρει στον Κόβμπα και θα καταλήξει στα δίχτυα των Λευκορώσων.

Ζωγραφική

ΜΕ ΓΚΟΛ ΤΟΥ "ΠΡΩΤΑΡΗ" ΣΑΜΑΡΑ Η ΕΘΝΙΚΗ 1-0 ΤΗ ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ

Ο Γ. Παραλής είναι ένας από τους γνωστότερους ζωγράφους της Θεσσαλονίκης.

Επιστροφή στο μέλλον

Στην αμέσως προηγούμενη έκθεσή του που είχε παρουσιάσει στην Αθήνα, στο Ινστιτούτο Γκαίτε, είχαμε δει τα θαυμάσια τοπία της Χαλκιδικής.

Με δύο πρόσωπα παρουσιάστηκε η ανανεωμένη Εθνική ομάδα του Ότο Ρεχάγκελ στο πρώτο της παιχνίδι για το τουρνουά της Κύπρου, όπου επικράτησε με 1-0 επί της Λευκορωσίας χάρις σε ένα γκολ του ''ρούκι'' Γιώργου Σαμαρά

Περισσότερο από τοπία, οι πίνακές του αποτελούσαν χώρο ψυχικό της Μακεδονίας, με την απεραντοσύνη, την σιωπή, την κάποια μελαγχολία και εσωτερικότητα, και μαζί το θαύμασμα το εκστασιασμένο και βαθύ του κόσμου αυτού, σαν φανέρωμα συγκεκριμένο και θησαύρισμα μιας ομορφιάς ανείπωτης, που περισσότερο η ψυχή γνωρίζει κι ακουμπά σε όσα τα μάτια βλέπουν.

Ο νεαρός επιθετικός της Μάντσετσερ Σίτι, στην παρθενική του εμφάνιση, έδειξε ότι μπορεί να βοηθήσει το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα, το οποίο γενικά στα πρώτα 45 λεπτά άφησε καλές εντυπώσεις.

Σχεδόν υπερρεαλιστικά στην περιγραφή της λεπτομέρειας και στην διάσταση που αποκτά μέσα σ' αυτόν τον χώρο, τα έργα του Παραλή αποτελούν μια έκφραση της θέσης που η τέχνη της Θεσσαλονίκης έχει προσφέρει στην νεοελληνική ζωγραφική, όπως και στην νεοελληνική λογοτεχνία επίσης.

Η Λευκορωσία δεν ήταν ομάδα για ασφαλή συμπεράσματα, αλλά η αλήθεια είναι ότι στο πρώτο μισό, οι παίκτες μας έδειξαν ικανοί να παίξουν γρήγορα και κυρίως να έχουν επιθετικό προσανατολισμό.

Ό,τι έκανε στα παλαιότερα έργα του ο Παραλής για τα ταπεινά της φύσης, για μια ρίζα, μια πέτρα, ένα θάμνο, το κάνει τώρα για τα ταπεινά της ζωής, τα μαγαζιά και τις βιτρίνες.

Στο 15' το σουτ του Σαμαρά κόντραρε στον Κόβμπα και κατέληξε στα δίχτυα (1-0).

Είναι μέσα στον ίδιο δρόμο.

Οι διεθνείς μας πίεσαν μέχρι και το ημίωρο (πολύ καλός ο Σαλπιγγίδης ως δεξί χαφ εξτρέμ), αλλά όσο περνούσε η ώρα ο ρυθμός έπεφτε.

Η πιο ταπεινή μορφή να μπορεί ν' ανοίγει, για τον άνθρωπο που θα την δει, το θαύμα ολόκληρου του κόσμου.

ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΥΛΑ ο Ρεχάγκελ έκανε τέσσερις αλλαγές, που δεν έδωσαν το κάτι παραπάνω, αν και στο 60' ο Λαγός με εξαιρετικό σουτ άγγιξε το 2-0.

Είναι η γραμμή της τέχνης της Θεσσαλονίκης…

Οι Λευκορώσοι απείλησαν στο 67' όταν ο Ανατολάκης έδιωξε επί της γραμμής την κεφαλιά του Καλατσιόφ και στο 78' αλλά ο Καψής πρόλαβε τον Βλάντιμιρ Χλεμπ (αποβλήθηκε στις καθυστερήσεις με δεύτερη κίτρινη).

Ο Παραλής ζωγραφίζει το μανάβικο και το λουλουδάδικο, το παντοπωλείο με τα χίλια είδη, το καπελάδικο και το σκουπιδάδικο και το ζαχαροπλαστείο.

Σήμερα (19.00 ΝΕΤ) η Εθνική θα αντιμετωπίσει στο ΓΣΠ της Λευκωσίας το Καζαχστάν που επικράτησε στα πέναλτι επί της Φινλανδίας με 3-0.

Τα έντονα πολύχρωμα πλαστικά, οι ροζ τούρτες, τα νυφιάτικα και τα καπέλα μιας λίγο περασμένης μόδας δεν έχουν διαφορετική ομορφιά από τα πολυφημισμένα λαϊκά μας είδη.

ΕΛΛΑΣ: Νικοπολίδης, Σεϊταρίδης (46' Βύντρα), Φύσσας (46' Λαγός), Ανατολάκης, Καψής, Κατσουράνης, Ζαγοράκης (58' Γιαννακόπουλος), Καραγκούνης (46' Μπασινάς), Σαμαράς, Σαλπιγγίδης (46' Γκέκας), Χαριστέας (70' Κυργιάκος).

Γιατί ο ίδιος τρόπος ζωής τα περιλαμβάνει.

ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ: Χουτόφσκι, Κίφιλτσικ (46' Τιχόροφ), Ομιελάντσουκ, Σχτάνιουκ, Κόβμπα (46' Κοντσεβόι), Χλεμπ, Μπουλίγκα (46' Σκάμπαρα), Γιούρεβιτς, Σούτσκοφ (72' Βολοντένκοφ), Κυρίτσκο (46' Καλάτσιοφ), Κιρλινένκο (46' Β. Χλεμπ).

Τα ζωγραφίζει λεπτομερειακά, αληθινά, "όπως είναι", με την τόλμη που κάποτε χρειάζεται για να εντάξεις ή να δεις πώς εντάσσονται σ' ένα ζωγραφικό έργο. Μια τίμια πιστότητα απέναντί τους, θαρρείς και του επιβάλλεται από την αγάπη του, που πρώτα απ' όλα τον έκανε να τα κοιτάξει.

(Ελένη Βακαλό, εφημ. "Τα ΝΕΑ", 21.12.1972)

Περικλής Σφυρίδης "Οι καλλιτέχνες της "Διαγωνίου" (Μια παρουσίαση) Εκδ. Διαγωνίου, Θεσσαλονίκη, 1985.

Γ. Παραλής, Καροτσάκι, Τέμπερα, 34Χ49 εκατ. 1966