Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ο μπομπ χιλ ανελαβε του σονικς και πηρε το διπλο στο σικαγο :: 5/1/2006 20:18:34) 

Ο ΜΠΟΜΠ ΧΙΛ ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΟΥ ΣΟΝΙΚΣ ΚΑΙ ΠΗΡΕ ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΣΤΟ ΣΙΚΑΓΟ

γ. Η εκκλησιαστική μουσική

Ντεμπούτο με νίκη

Τα τροπάρια ψάλλονται με ήχους που προέρχονται από την αρχαία ελληνική μουσική.

Με το δεξί ξεκίνησε τη θητεία του στον πάγκο των Σιάτλ Σουπερσόνικς ως πρώτος προπονητής ο Μπομπ Χιλ. Οι "υπερηχητικοί" στηριζόμενοι στους Λιούις και Άλεν πέρασαν από το Σικάγο επικρατώντας επί των Μπουλς με 97-101

Ιεράρχες της Δύσης, όπως ο Αμβρόσιος Μεδιολάνων τον 4ο μ.Χ. αιώνα, μετέφεραν από την Ανατολή τη μουσική που πλαισίωνε λατρευτικές εκδηλώσεις.

Επιμέλεια: ΘΟΔΩΡΟΣ ΧΑΣΤΑΣ

Μέσα στην Εκκλησία σταδιακά διαμορφώθηκαν και παρέμειναν μέχρι σήμερα 8 συνολικά ήχοι, τέσσερις "κύριοι" (α', β', γ', δ') και τέσσερις "πλάγιοι" (πλ. του α', πλ. του β', βαρύς ή πλ. του γ' και πλ. του δ').

Την περασμένη Τρίτη ο Μπομπ Χιλ ανέλαβε τον… πάγκο των Σόνικς, μετά την απόλυση του Μπομπ Βέις.

Πρώτος συστηματοποίησε αυτούς τους ήχους ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός τον 8ο μ.Χ. αι.

Αυτή είναι η τρίτη φορά που παίρνει μια ομάδα μεσούσης της περιόδου μετά από τους Νιου Γιορκ Νικς την σεζόν 1986-87 και τους Ιντιάνα Πέισερς τέσσερα χρόνια αργότερα.

Η βυζαντινή μουσική συνοδεύει και υπογραμμίζει τη δύναμη του λόγου.

Το ντεμπούτο πάντως του Χιλ με την ομάδα του Σιάτλ ήταν ιδανικό, καθώς κέρδισαν χθες μέσα στο Σικάγο τους Μπουλς με 97-101.

Εκτελείται με την ανθρώπινη φωνή, χωρίς τη συνοδεία οργάνων (σύμφωνα με ρητές αποστολικές διατάξεις) και είναι μονοφωνική.

Οι "υπερηχητικοί" στηρίχτηκαν στον Λιούις που τέλειωσε το παιχνίδι με 21 πόντους, αλλά και τον Άλεν που πέτυχε 20 πόντους, ενώ από τους ταύρους πρώτος σκόρερ ήταν ο Γκόρντον με 21 πόντους.

Η κύρια αιτία για την οποία η βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική παραμένει μέχρι και σήμερα πιστή στη μονοφωνική ψαλμωδία είναι το γεγονός ότι η πολυφωνία δεν υπήρχε στη μουσική πραγματικότητα μέχρι το σχίσμα των Εκκλησιών.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ στους υπόλοιπους χθεσινούς αγώνες: Τορόντο Ράπτορς-Ορλάντο Μάτζικ 121-97 (Βιλανουέβα 24-Νέλσον 31), Μπόστον Σέλτικς-Σάρλοτ Μπόμπκατς 109-106 (Πιρς 31-Τζόουνς 21), Νιου Ορλίνς/Οκλαχόμα Χόρνετς-Μαϊάμι Χιτ 107-92 (Μέισον 24-Ο'Νιλ 19, Ουέιντ 19), Μιλγουόκι Μπακς-Κλίβελαντ Καβαλίερς 84-91 (Ρεντ 28-Τζέιμς 32), Μινεσότα Τίμπεργουλβς-Ντάλας Μάβερικς 91-78 (Γκαρνέτ 23-Νοβίτσκι 23), Σαν Αντόνιο Σπερς-Πόρτλαντ Μπλέιζερς 106-75 (Ντάνκαν 18, Πάρκερ 18-Τζακ 15), Ντένβερ Νάγκετς-Ιντιάνα Πέισερς 106-86 (Αντονι 23, Μπόουκινς 23-Τζάκσον 21), Φοίνιξ Σανς-Φιλαδέλφεια Σίξερς 105-85 (Νας 24-Ιγκουοντάλα 14).

Δημιουργήθηκε στη Δυτική Ευρώπη και άρχισε να διαδίδεται και να αρέσει στον κόσμο πολύ αργότερα (14ος αιώνας). Συνεπώς, η Ορθόδοξη Εκκλησία κράτησε την αρχαιότερη παράδοση της βυζαντινής μουσικής, που είχε άλλωστε φτάσει σε μεγάλη τελειότητα, ενώ η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία χρησιμοποίησε άλλα μουσικά είδη.

Η αντιστοιχία ανάμεσα στις ευρωπαϊκές νότες και στις βυζαντινές νότες είναι:

ΠΑ, ΒΟΥ, ΓΑ, ΔΙ, ΚΕ, ΖΩ, ΝΗ RΕ, MI, FA, SOL, LA, SI, DO

Η βυζαντινή μουσική, όμως, χρησιμοποιεί διαφορετικές υποδιαιρέσεις ανάμεσα στους φθόγγους μιας μουσικής κλίμακας, από αυτές της ευρωπαϊκής μουσικής.

Η γραφή της βυζαντινής μουσικής απλοποιήθηκε αρκετές φορές μετά τον 9ο αι. (εικ. 3) και, κυρίως, τον 18ο και 19ο αιώνα από σπουδαίους μουσικολόγους. Η βυζαντινή μουσική είναι κοινό κτήμα όχι μόνο όλων των ελληνόφωνων Εκκλησιών, αλλά και των αραβόφωνων ορθοδόξων της Συρίας και της Παλαιστίνης και όλων των ορθοδόξων λαών των Βαλκανίων, και μάλιστα των Ρουμάνων και των Βουλγάρων και σε μεγάλο μέρος των Σέρβων. Επίσης, ίχνη της ανακαλύπτονται στην ψαλμωδία της Ρωσικής και της Φιλανδικής Εκκλησίας.

Είναι πάντως γεγονός ότι στην Ανατολή, ενώ κατά τούς οκτώ πρώτους χριστιανικούς αιώνες η εξέλιξη της εκκλησιαστικής υμνωδίας (ποίηση και μέλος) ήταν ραγδαία, σήμερα παραμένει η υμνωδία αυτή χωρίς καμιά ποιοτική εξέλιξη για περίπου χίλια διακόσια χρόνια. Είναι καιρός, όμως, να συνεχιστεί η πορεία με μια προσπάθεια απόδοσης των ύμνων σε πιο κατανοητή γλώσσα, ώστε να γίνει εμφανές ότι η διδασκαλία της Εκκλησίας αφορά όλο τον κόσμο, όλων των εποχών και ότι δεν αποτελεί απλώς μουσειακό θησαυρό.

Μουσικό χειρόγραφο Μονής Σινά, 17ος αι.