Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( κατάντια και κομπάρσοι :: 5/1/2006 20:55:05) 

Κατάντια και κομπάρσοι

γ. Τιμούμε τις εικόνες και προσκυνούμε το πρόσωπο

Με… χαρτοπόλεμο συνεχίστηκε η κόντρα μεταξύ του εμπνευστή της "Σούπερ λίγκας" και μεγαλομετόχου της Ξάνθης, Χρήστου Πανόπουλου (φωτογραφία), και του προεδρείου της ΕΠΑΕ. Στη Νίκαια της Βιθυνίας, το 787 συνέρχεται η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος. Ο μεγαλομέτοχος της Ξάνθης εξαπέλυσε νέα επίθεση σε βάρος του Αλέξανδρου Λυκουρέζου και του Βίκτορα Μητρόπουλου, μετά την δήλωση του προέδρου της διοργανώτριας αρχής, ότι έχει εκχωρήσει τις αρμοδιότητές του στον α' αντιπρόεδρο και από τον Οκτώβριο καταθέτει τον μισθό του στο σύλλογο των υπαλλήλων. Στη Σύνοδο αυτή συμμετέχει ο Πατριάρχης Ταράσιος, 350 επίσκοποι και εκπρόσωποι από τις Εκκλησίες της Ρώμης, της Αντιόχειας και της Αλεξάνδρειας.

Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε και φιλοξενείται στην επίσημη ιστοσελίδα της Ξάνθης, αναφέρεται χαρακτηριστικά:

Η Σύνοδος καταδικάζει την εικονομαχία ως αίρεση και δέχεται την απόδοση τιμής στις εικόνες, οι οποίες αναστηλώνονται.

"Η κατάντια του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου σε όλο της το μεγαλείο.

Η διδασκαλία της Συνόδου συνοψίζεται στην εξής πρόταση:

Η διοργανώτρια αρχή μετά από ένα δραστήριο, άμισθο αντιπρόεδρο, δυστυχώς, απέκτησε και έναν δραστήριο, άμισθο πρόεδρο ο οποίος έχρισε πρόεδρο τον πολυάσχολο άμισθο αντιπρόεδρο".

"η γάρ τής εικόνος τιμή επί τό πρωτότυπον διαβαίνει".

Άμεση και καυστική ήταν η απάντηση της ΕΠΑΕ.

Δηλαδή, οι εικόνες προσκυνούνται τιμητικά και η τιμή αναφέρεται στο εικονιζόμενο πρόσωπο και όχι στα υλικά, από τα οποία είναι φτιαγμένη η εικόνα.

Στη σχετική ανακοίνωση γίνεται λόγος για "κομπάρσους που βρίσκονται σε παραλήρημα και προσπαθούν ετεροχρονισμένα να επανέλθουν στο προσκήνιο και να εντυπωσιάσουν", ενώ τίθενται μια σειρά από ερωτήματα, με αποδέκτη τον μεγαλομέτοχο των Θρακιωτών, όπως:

Αλλά και η τιμή προς τους αγίους ανάγεται έμμεσα, μέσα από τις εικόνες στον ίδιο το Θεό που έπλασε τον άνθρωπο "κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσίν" Του.

"Ποιος είναι ο μεγαλομέτοχος ομάδος ο οποίος αφού επί μια τετραετία διαμόρφωσε και στη συνέχεια "βολεύτηκε" από το ισχύον καταστατικό της ΕΠΑΕ, διαπίστωσε τις αδυναμίες του πρόσφατα".

Στον Θεό, άλλωστε, οφείλεται, μαζί με την ανθρώπινη συνεργασία, η αγιότητα της ζωής των αγίων.

Η σάρκωση του Κυρίου μας επιτρέπει να Τον απεικονίσουμε, χωρίς όμως να λατρεύουμε ή να τιμούμε το υλικό της απεικόνισης αυτής ή ακόμη και τη συγκεκριμένη απεικόνιση. Ο νους του πιστού οδηγείται στο πρωτότυπο (τον Θεό) και Αυτόν μόνο λατρεύει. Η ενανθρώπηση του Θεού μας επιτρέπει την απεικόνισή Του. Εξάλλου, η άρνηση της απεικόνισης του Χριστού αποτελεί και άρνηση της ενανθρώπησης του Θεού στο πρόσωπο του Ιησού και, κατά συνέπεια, υποτίμηση του ανθρώπου και της ύλης. Αντίθετα, η ενανθρώπηση του Θεού οδηγεί την ανθρώπινη φύση στη θέωση και καθαγιάζει την ύλη. Γι' αυτό και η τιμή στα πρόσωπα των αγίων είναι και τιμή στη ανθρώπινη φύση.

Οι εικόνες στην Ορθόδοξη Εκκλησία, εκτός από τη θεολογική, έχουν και παιδαγωγική σημασία. Είναι τα παραστατικά και ζωντανά μέσα με τα οποία ο πιστός θυμάται και ενατενίζει τη ζωή και την προσωπικότητα των αγίων της Εκκλησίας και, προπάντων, του ίδιου του Χριστού. Είτε βρίσκονται στους ναούς είτε στα σπίτια των χριστιανών αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της λατρευτικής παράδοσης και βοηθούν τους πιστούς να ανάγονται ευκολότερα προς το Θεό και τα πρόσωπα που τιμά η Εκκλησία.

Στη Σύνοδο του 843, στην Κωνσταντινούπολη, καθιερώθηκε η Κυριακή της Ορθοδοξίας ως επίσημη εορτή για την αναστήλωση των εικόνων. Από τότε, την πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής στο τέλος της Θείας Λειτουργίας διαβάζεται η απόφαση της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου («Συνοδικό»). Προσκυνούνται και περιφέρονται οι εικόνες στο ναό, δοξάζεται ο Τριαδικός Θεός και εκφράζεται η ενότητα των ορθόδοξων χριστιανών.

Χάρη στην οριστική αναστύλωσή τους οι Εικόνες υπάρχουν μέχρι σήμερα στην Εκκλησία. Α. Αγία Φιλοθέη, Ι.Μ. Καθρού, Σαλαμίνα. Β. Πεντηκοστή του Γ. Κλόντζα, Πάτμος.