Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( με παρεμβαση του ο θοδωρος ζαγορακης εστειλε μηνυμα ενοτητας :: 31/1/2006 22:21:48) 

Μέσω της προσωπικής του ιστοσελίδας ο Θόδωρος Ζαγοράκης πήρε θέση στα όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στον ΠΑΟΚ.

26. "Ευλογημένος ο ερχόμενος!…" - Ο Ιησούς εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα και εκδιώκει τους εμπόρους από τον Ναό

ΜΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΖΑΓΟΡΑΚΗΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΜΗΝΥΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Λίγον καιρό ύστερα από την ανάσταση του Λαζάρου ο Ιησούς θα μπει επίσημα και με συμβολικό τρόπο στα Ιεροσόλυμα.

Οχι στη διχόνοια

Ξέρει βέβαια ότι σχεδόν ολόκληρη η θρησκευτική ηγεσία είναι εναντίον του με φονικές διαθέσεις.

Η παράνοια που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στο περιβάλλον του ΠΑΟΚ, ανάγκασε τον Θοδωρή Ζαγοράκη να σπάσει τη σιωπή του, προκειμένου να επανέλθει η ηρεμία και η σύνεση στην Τούμπα

Όμως αυτός είναι αποφασισμένος για όλα.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΥΒΕΝΤΙΔΗ

Στους δρόμους της πόλης και στον Ναό θα συμβούν πράγματα εντυπωσιακά και συνταρακτικά.

Απ' ό,τι φαίνεται, από τη μακροσκελή δήλωσή του ο αρχηγός του ΠΑΟΚ θεωρεί πως το κλίμα, που έχει διαμορφωθεί με την κόντρα των σκληροπυρηνικών οπαδών με τον Γιάννη Γούμενο, επηρεάζει την ομάδα του σε μεγάλο βαθμό και δεν της προσφέρει το περιβάλλον που χρειάζεται για να ορθοποδήσει και να διεκδικήσει τις πιθανότητες που έχει.

Άραγε πώς έζησαν και εκτίμησαν αυτά τα γεγονότα ο λαός, οι θρησκευτικοί ηγέτες, αλλά και ο ίδιος ο Ιησούς;

Αποφεύγει επιμελώς να μιλήσει "με διευθύνσεις και ονόματα" και ζητά ενότητα.

Πρόκειται για ένα πανηγύρι χαράς ή για ένα δράμα;

Όπως λέει χαρακτηριστικά, άλλωστε, "…δεν έχουμε την πολυτέλεια να αναλωθούμε στους λόγους, που ο ΠΑΟΚ δεν βρίσκεται εκεί που του αξίζει".

α'

Ο ίδιος θεωρεί, πάντως, ότι το κακό ξεκίνησε το καλοκαίρι, όταν δημιουργήθηκαν μεγάλες προσδοκίες, που ρεαλιστικά δεν μπορούσε να υλοποιήσει αυτή η ομάδα.

Ιω 11, 55: Πλησίαζε… το Πάσχα των Ιουδαίων.

Ο ΖΑΓΟΡΑΚΗΣ επισημαίνει ότι "το πρόβλημα είναι βαθύτερο και η λύση πιο δύσκολη απ' ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς", αλλά τονίζει ότι "ο ΠΑΟΚ βρίσκεται πάνω από τα πρόσωπα" και ο κόσμος πρέπει να γεμίσει το γήπεδο και να συμπαρασταθεί στην ομάδα του σ' αυτή τη μεταβατική περίοδο.

Και πολλοί από όλη τη χώρα ανέβηκαν στα Ιεροσόλυμα πριν από το Πάσχα, για να τελέσουν τους καθορισμένους καθαρμούς.

Σήκωσε μάλιστα και ασπίδα προστασίας για τον Σαλπιγγίδη, τον οποίο, όπως είναι προφανές μέσα από τη δήλωσή του, θεωρεί εξιλαστήριο θύμα, που μπλέχτηκε άθελά του στην κόντρα των σκληροπυρηνικών με τον Γιάννη Γούμενο.

Αναζητούσαν λοιπόν τον Ιησού…

Το ερώτημα, πάντως, είναι αν θα ακούσει κανείς τον Ζαγοράκη ή το μίσος για τη σημερινή ιδιοκτησία, έχει τυφλώσει…

Μάλιστα οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι είχαν δώσει εντολές, αν μάθει κανείς πού είναι, να ειδοποιήσει για να τον συλλάβουν.

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ο αρχηγός του ΠΑΟΚ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο, κάποια στιγμή στο μέλλον να αλλάξει ρόλο στον ΠΑΟΚ.

Ιω 12, 1: Έξι μέρες πριν από το Πάσχα ήρθε ο Ιησούς στη Βηθανία, όπου έμενε ο Λάζαρος…

"Το τέλος των αγωνιστικών υποχρεώσεων θα μου δώσει την ευκαιρία να αναφερθώ εκτενέστερα σε όσα έχουν σχέση με την ομάδα και τις δικές μου σκέψεις για το μέλλον".

Ετοίμασαν λοιπόν εκεί για χάρη του δείπνο…

Ουσιαστικά είναι η πρώτη φορά, που έστω και έμμεσα, αναφέρεται στο ενδεχόμενο να συμμετάσχει κάποια στιγμή στη μετοχική σύνθεση της ΠΑΕ ΠΑΟΚ και από τον αγωνιστικό χώρο να μετακομίσει στα γραφεία.

Μκ 11,1: Όταν (την άλλη μέρα) πλησίασαν στα Ιεροσόλυμα,… κοντά στο Όρος των Ελαίων, έστειλε ο Ιησούς δύο από τους μαθητές του, και τους λέει:

Είναι κάτι που περιμένουν πολλοί, ο ίδιος το ήθελε το καλοκαίρι, όταν επέστρεψε για να κλείσει την καριέρα του, αλλά κανείς δεν ξέρει αν το θέλει ακόμα.

"Πηγαίνετε στο απέναντι χωριό και μόλις μπείτε μέσα σε αυτό θα βρείτε ένα πουλάρι δεμένο, στο οποίο κανένας… ακόμη δεν έχει καθίσει.

Θα δείξει…

Λύστε το και φέρτε το"… Έφεραν τότε το πουλάρι στον Ιησού, έβαλαν πάνω σε αυτό τα ρούχα τους και εκείνος κάθισε πάνω του. Λκ 19, 37: Όταν ο Ιησούς πλησίαζε πια στο σημείο που κατηφορίζει από το Όρος των Ελαίων, όλο το πλήθος των μαθητών του άρχισαν να δοξάζουν χαρούμενοι τον Θεό με δυνατή φωνή για όλα τα θαύματα που είδαν. Μκ 11, 8: Πολλοί έστρωναν τα ρούχα τους στον δρόμο κι άλλοι έκοβαν κλαδιά από τα δέντρα και τα έστρωναν στον δρόμο. Όσοι βάδιζαν μπροστά και όσοι ακολουθούσαν από πίσω κραύγαζαν: "Ωσαννά! Ευλογημένος αυτός που έρχεται σταλμένος από τον Κύριο! Ευλογημένη η Βασιλεία του πατέρα μας Δαβίδ, που έρχεται στο όνομα του Κυρίου! Ωσαννά στον ύψιστο Θεό!" (Ψαλμός 117, 26) Λκ 19, 41: Όταν πλησίασε (ο Ιησούς) και είδε την πόλη, έκλαψε γι' αυτήν. Μτ 21, 10: Όταν μπήκαν στα Ιεροσόλυμα, αναστατώθηκε όλη η πόλη, και έλεγαν: "Ποιος είναι αυτός;" Και το πλήθος έλεγε: "Αυτός είναι ο προφήτης Ιησούς, από τη Ναζαρέτ της Γαλιλαίας". Μκ 11,11: …ο Ιησούς… πήγε στον Ναό. Αφού έριξε μια ματιά σε όλα γύρω του, επειδή είχε κιόλας βραδιάσει, γύρισε με τους δώδεκα μαθητές στη Βηθανία.

β' Μκ 11, 15: Όταν ήρθαν πάλι στα Ιεροσόλυμα (την επόμενη μέρα), μπήκε ο Ιησούς στον Ναό… Ιω 2, 14: Μέσα στον περίβολο του ιερού (Ναού) βρήκε αυτούς που πουλούσαν βόδια, πρόβατα και περιστέρια για τις θυσίες, και τους αργυραμοιβούς καθιστούς πίσω από τους πάγκους. Τότε έφτιαξε ένα μαστίγιο από σχοινιά και τους έβγαλε όλους έξω από τον περίβολο του Ναού, μαζί και τα πρόβατα και τα βόδια, και έριξε καταγής τα νομίσματα των αργυραμοιβών, και αναποδογύρισε τους πάγκους. Και είπε σε αυτούς που πουλούσαν τα περιστέρια: "Πάρτε τα αυτά από εδώ, μην κάνετε εμπορικό κατάστημα το σπίτι του Πατέρα μου. Μτ 21, 13: …Η Γραφή λέει: Ο οίκος μου πρέπει να είναι οίκος προσευχής (Ησαΐας 56, 7), εσείς όμως τον κάνατε σπήλαιο ληστών". (Ιερεμίας 7, 11) Εκεί στον Ναό τον πλησίασαν κουτσοί και τυφλοί, και τους θεράπευσε. Όταν είδαν οι αρχιερείς και οι γραμματείς τα θαύματα που έκανε, και τα παιδιά να φωνάζουν μέσα στον Ναό και να λένε "Δόξα στον Υιό του Δαβίδ", αγανάκτησαν και του είπαν: "Δεν ακούς τι λένε αυτοί; " Και ο Ιησούς τους λέει: "Και βέβαια τα άκουσα. Αλλά και εσείς δεν διαβάσατε ποτέ στην Γραφή, πως από το στόμα νηπίων και βρεφών έκανες να βγει τέλειος ύμνος;" (Ψαλμός 8, 3) Τους άφησε και βγήκε έξω από την πόλη, στη Βηθανία, και διανυκτέρευσε εκεί. Μκ 11, 18: Τα πληροφορήθηκαν αυτά οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι και οι αρχιερείς, και αναζητούσαν τρόπο να τον εξοντώσουν. Τον φοβούνταν όμως, γιατί ο λαός εντυπωσιαζόταν με τη διδασκαλία του.

Η εκδίωξη των εμπόρων από τον Ναό. Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, 16ος αι.

Ερμηνευτικά 1. Από τη χώρα τους και το εξωτερικό χιλιάδες Ισραηλίτες και "προσήλυτοι" (=αλλοδαποί ειδωλολάτρες που είχαν δεχτεί την ισραηλιτική πίστη) συγκεντρώθηκαν στην Ιερουσαλήμ για το Πάσχα. Κάποιοι είχαν φτάσει νωρίτερα για να πάρουν μέρος στους καθαρμούς, δηλ. σε θυσίες και ειδικές προσευχές, ώστε "καθαροί" να γιορτάσουν το Πάσχα. Αυτό το επεδίωκαν προπάντων όσοι ζούσαν σε ειδωλολατρικές περιοχές. 2. Η είσοδος του Ιησού στην πόλη καβάλα πάνω σε πουλάρι (=μικρό γαϊδουράκι) ήταν πράξη συμβολική. Έτσι είχε προβλέψει ο προφήτης Ζαχαρίας (κεφ. 9, 9). Σήμαινε ότι είναι ο αληθινός Μεσσίας: σωτήρας δίκαιος, πράος και ειρηνικός, διαφορετικός από αυτόν που περίμεναν οι πιο πολλοί Ισραηλίτες. 3. Το "Ωσαννά!" σήμαινε: "Σώσε μας, Κύριε", "Δόξα σ' εσένα , Κύριε", "Ζήτω!" Αυτή η ζητωκραυγή ακουγόταν σε στιγμές θρησκευτικής έξαρσης. Τα κλαδιά φοινικιάς στα χέρια τους ήταν σύμβολα νίκης και θριάμβου. 4. Ο Ιησούς έκλαψε με λυγμούς για την Ιερουσαλήμ. Διότι οι κάτοικοι της, κυρίως η ηγεσία της, δεν δέχτηκαν το μήνυμά του, παρέμειναν αμετανόητοι, είχαν αποφασίσει τα χειρότερα εναντίον του - σε τελική ανάλυση και εναντίον του εαυτού τους. 5. Οι αργυραμοιβοί ("κερματιστές" ή "κολλυβιστές") ήταν μικροτραπεζίτες που "έκαναν συνάλλαγμα". Ο Ναός είχε το δικό του νόμισμα, τον "σίκλο τον άγιο". Άλλαζαν λοιπόν κυκλοφορούντα κρατικά νομίσματα με "σίκλους". Έτσι διευκόλυναν τους προσκυνητές για τις προσευχές τους στον Ναό, αλλά και συνέβαλλαν ώστε να μη μπαίνουν στο ταμείο του ειδωλολατρικά νομίσματα με παραστάσεις θεών. Αυτό το θεωρούσαν "βεβήλωση" (=μόλυνση). 6. Δυναμική, αποφασιστική, αποτελεσματική και με εντυπωσιακή εξουσία ήταν η πράξη του Ιησού για την κάθαρση του Ναού. Θύμιζε πράξεις παλιών προφητών.