Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( αρης 5,1 :: 8/1/2006 20:15:09) 

ΑΡΗΣ 5,1

Αρθρώσεις και… εξαρθρώσεις

Η Παλαιά Διαθήκη αχώριστα δεμένη με την Καινή στη ζωή της Εκκλησίας

ΑΜΥΝΑ 5,5 Δημοκρατία και πολιτική βία (4)

Γιατί άραγε τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, οι ιερές δηλαδή γραφές του ισραηλιτικού λαού, είναι και για τους χριστιανούς ιερά; 7 ΜΠΟΥΤΣΕΚ Ο Σλοβάκος χρειάστηκε να αντιδράσει δυο φορές στο παιχνίδι.

ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Γιατί περιέχονται στη χριστιανική Αγία Γραφή αχώριστα δεμένα με τα βιβλία της Καινής Διαθήκης; Το έκανε επιτυχημένα σταματώντας επιθετικούς, όταν εκείνοι βρέθηκαν σε θέση βολής.

Στις προηγούμενες «Αρθρώσεις και… εξαρθρώσεις» ισχυρίστηκα ότι η κοινοβουλευτική δημοκρατία ασφαλώς διαθέτει πολύ ευρύτερη κοινωνική νομιμοποίηση απ' ό,τι αυταρχικά ή κατοχικά καθεστώτα - και, με αυτή την έννοια, πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες εξασφάλισης λαϊκής συναίνεσης και, επομένως, απαξίωσης των φαινομένων πολιτικής βίας -, επ' ουδενί όμως εγγυάται τη διαμόρφωση κοινωνικοπολιτικών συνθηκών που θα εξαλείφουν τα αίτια της εκδήλωσης μορφών μαχητικής αντίστασης, συμπεριλαμβανομένων των εκδοχών - ένοπλης ή μη - πολιτικής βίας. Πρώτα πρώτα χρειάζεται να μην ξεχνάμε πού στηρίζουν την πίστη τους οι χριστιανοί: στο γεγονός ότι ο Θεός φανερώθηκε στον κόσμο για να σώσει τους ανθρώπους, δηλαδή να τους φανερώσει την αλήθεια, να τους θεραπεύσει από το κακό και να δώσει αληθινό νόημα στη ζωή τους.

5 ΓΟΓΟΛΟΣ Δεν είχε πρόβλημα ανασταλτικά, αλλά θα μπορούσε -όπως σε άλλα παιχνίδια- να βοηθήσει περισσότερο στην ανάπτυξη και στις στημένες φάσεις συμμετέχοντας πιο ενεργά.

Ανέφερα δε τα παραδείγματα της Τουρκίας και της Κολομβίας ως χαρακτηριστικά κοινοβουλευτικών δημοκρατιών με μαζικά κινήματα πολιτικής βίας.

Αυτή η φανέρωση (= Αποκάλυψη) έγινε για πρώτη φορά στα πολύ παλιά χρόνια σ' έναν άνθρωπο, τον Αβραάμ.

6 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Σταθερός αμυντικά, συνέβαλλε στο να βγει με παίκτη παραπάνω στο κέντρο η ομάδα του, θα μπορούσε αν ήταν πιο προσεκτικός και τυχερός να κρίνει το παιχνίδι.

Αυτός ο συλλογισμός περί του πρωταγωνιστικού ρόλου της πρωτογενούς (κρατικής) βίας στην εκδήλωση φαινομένων πολιτικής αντιβίας δεν διατυπώνεται για να δικαιώσει οποιοδήποτε φαινόμενο ή μορφή πολιτικής βίας.

Μ' αυτόν ο Θεός έκλεισε την πρώτη συμφωνία σωτηρίας (= Διαθήκη).

4 ΝΤΕΚΑΜΠ Του λείπει η εμπειρία και φαίνεται, ιδιαίτερα όταν σε στιγμές πίεσης επιλέγει το "εύκολο", δηλαδή να φύγει η μπάλα από τα πόδια του χωρίς ασφάλεια.

Είναι προφανές ότι άλλους βαθμούς πολιτικής απήχησης - και κοινωνικής νομιμοποίησης - έχει η εξέγερση του λαού της Αργεντινής, άλλους οι Ζαπατίστας, άλλους οι FARC, άλλους η DEV SOL της δεκαετίας του '80 και άλλους σήμερα, άλλους η 17Ν.

Στη συνέχεια η Διαθήκη κλείστηκε όχι μόνο με τον Αβραάμ και τους απογόνους του, αλλά και μ' όλο το λαό που προήλθε απ' αυτούς, τον Ισραήλ (= Παλαιά Διαθήκη).

Έχει πάντως δυνατότητες.

Όμως, ο συγκεκριμένος συλλογισμός είναι αναγκαίος για να προσεγγιστεί τόσο γενικά το ζήτημα της πολιτικής βίας (μπορούν ή όχι τμήματα της κοινωνίας ή του κινήματος να χρησιμοποιούν βίαια μέσα προκειμένου να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους ή να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους όταν βρίσκονται αντιμέτωπα με το κρατικό μονοπώλιο στη βία, τη διεύθυνση του οποίου έχει μια εκλεγμένη κυβέρνηση;) όσο και ειδικά (πώς και πού, αλλά και από ποιους προσδιορίζονται τα όρια όχι μόνο της πολιτικής ορθότητας, αλλά και της ηθικής και της ποινικής απαξίωσης μιας βίαιης ενέργειας;).

Στον Ισραήλ ο Θεός έδωσε τις μεγάλες υποσχέσεις για τη σωτηρία των ανθρώπων.

ΚΕΝΤΡΟ 5,2

Η ελληνική μεταπολιτευτική δημοκρατία εμπεριείχε τους όρους εκδήλωσης φαινομένων πολιτικής βίας;

Και με τον Ισραήλ προετοίμασε τον κόσμο να δεχτεί και να καταλάβει το Χριστό.

4 ΑΜΠΕΛΑΣ Είχε πολλές ημιτελείς προσπάθειες που ξεκίνησαν ως προϋποθέσεις καλών επιθέσεων από το αριστερό άκρο.

Απαντώ κατηγορηματικά ναι.

Όλη αυτή η μακραίωνη πορεία και προετοιμασία περιγράφεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, απ' όπου προέρχονται τα φετινά μας μαθήματα.

Ανασταλτικά δεν ξέρει τη θέση και θέλει στήριγμα.

Κι αυτό όχι επειδή η αποχουντοποίηση ήταν επιφανειακή ή πολλοί βασανιστές της χούντας κυκλοφορούσαν ελεύθεροι.

Μέσα στον ισραηλιτικό λαό γεννήθηκε και έζησε και ο Ιησούς Χριστός. 4 ΝΤΟΜΟΡΟ Με εξαίρεση δυο κούρσες, σ' όλο το παιχνίδι δεν έγινε ποτέ ο επιπλέον παίκτης έξω από την περιοχή για να ανοίξει (όπως έγινε και στ' αριστερά) από την πτέρυγα η άμυνα.

Τέτοιες προσεγγίσεις νομίζω ότι, εκτός από ιδεολογικό πρωτογονισμό, πάσχουν και από αφόρητο πολιτικό υποκειμενισμό.

Ο Χριστός έκλεισε μια νέα συμφωνία σωτηρίας με τους ανθρώπους (= Καινή Διαθήκη). 6 ΝΕΜΠΕΓΛΕΡΑΣ Με τρεις παίκτες να κυνηγούν κάθε σου πάσα είναι δύσκολο να είσαι πάντα αποτελεσματικός.

Υποστηρίζω το ακριβώς αντίθετο: η μεταπολιτευτική δημοκρατία κυοφόρησε φαινόμενα πολιτικής βίας (συχνά μαζικής, ας θυμηθούμε τις μαζικές συγκρούσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 23 Ιουλίου 1975 και στις 25 Μαΐου 1976) επειδή εξασφάλισε τον αναγκαίο «αέρα ελευθερίας» για την εκδήλωση της ριζοσπαστικοποίησης ευρέων κοινωνικών τμημάτων και την έκφραση πλατιών αντιαμερικανικών και αντιιμπεριαλιστικών αισθημάτων, επειδή έλαβε χώρα την ίδια περίοδο με την επανάσταση των Γαριφάλων στην Πορτογαλία και τη νίκη των επαναστάσεων στην Ινδοκίνα, επειδή δημιούργησε αυτοπεποίθηση και ελπίδα κοινωνικής αλλαγής σε εκατομμύρια ανθρώπους, επειδή, επειδή…

Όχι πια μόνο με τον ισραηλιτικό λαό, αλλά με όλους τους λαούς της γης. Έμεινε όμως μακριά από πρωτοβουλίες στην επίθεση, ο Άρης χθες είχε ανάγκη το καλό του μακρινό σουτ. Έτσι, η υπόσχεση του Θεού στον Αβραάμ για τη σωτηρία του κόσμου εκπληρώθηκε και η Παλαιά Διαθήκη ολοκληρώθηκε. 7 ΣΑΝΧΟΥΡΧΟ Πολλές φορές ακούει… γκρίνια γιατί υπερβάλλει με τη μπάλα.

Στο σημείο αυτό χρειάζεται να εξηγήσουμε και κάτι άλλο.

Άλλες τόσες όμως αυτή η υπερβολή δημιουργεί καταστάσεις στην αντίπαλη εστία.

Ο Χριστός με τη διδασκαλία και τη ζωή του ερμήνευσε στους ανθρώπους τα γεγονότα της Παλαιάς Διαθήκης.

Πότε γιατί τη σημαδεύει και άλλοτε γιατί μαζεύει γύρω του την άμυνα και μοιράζει μπάλα.

Τους έκανε να δουν τα παλιά με καινούρια μάτια.

5 ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ Δεν αρνήθηκε την πρόκληση να ζητήσει το γκολ, αλλά στη βασική δουλειά, αυτή της δημιουργίας ρηγμάτων από αριστερά στην αντίπαλη περιοχή υστέρησε.

Για να το καταλάβουμε καλύτερα αυτό, μπορούμε να φανταστούμε ότι καθόμαστε στο μισοσκότεινο δωμάτιό μας, που το γνωρίζουμε σπιθαμή προς σπιθαμή, και ξαφνικά μπαίνει μέσα λαμπρό το φως του ήλιου.

ΕΠΙΘΕΣΗ 4

Τα χρώματα ζωντανεύουν και μπορούμε να δούμε και την παραμικρή λεπτομέρεια.

5 ΚΑΣΕΡΕΣ Πολλά χιλιόμετρα και μονομαχίες έξω από την περιοχή για να βρει χώρο να πάρει τη μπάλα και να κινηθεί.

Ταυτόχρονα, όλα μοιάζουν σαν καινούρια!

Όμως μοιραία χωρίς παρουσία στην -βάσει ρόλου- ακτίνα δράσης του.

Έτσι έγινε κι όταν ο Χριστός ήρθε στη Γη.

3 ΓΚΟΥΓΚΟΥΛΙΑΣ Σε περίοδο κακής φόρμας, έμεινε μακριά από φάσεις ακόμη κι όταν έκλεινε στα πλάγια για να βοηθήσει στο να μπει η μπάλα από διάδρομο στην περιοχή.

Η Παλαιά Διαθήκη «φωτίστηκε» από τη διδασκαλία του και τη ζωή του αλλιώς.

3 ΑΛΛΑΓΕΣ Βελώνης και Μπενίσκος μπήκαν για να αλλάξουν την επιθετική λειτουργία αλλά δεν κατάφεραν τίποτα πέραν από το να λάβουν μέρος σε μερικές ανορθόδοξες και ημιτελείς ενέργειες.

Γι' αυτό οι χριστιανοί μπόρεσαν να ανακαλύψουν στην Παλαιά Διαθήκη καινούριες αλήθειες και μηνύματα (πέρα απ' αυτές που αναγνωρίζει ο Ιουδαϊσμός).

5 ΧΑΪΔΑΡΙ Μια ομάδα που πέρσι έπαιζε στη Γ' εθνική δεν μπορεί να περιμένει πολλά περισσότερα πράγματα απ' όσα έκανε χθες.

Ως χριστιανικό βιβλίο, λοιπόν, η Παλαιά Διαθήκη κατέχει σημαντική θέση στη λατρεία της Εκκλησίας.

Άμυνα γρανίτης και αν βγει η αντεπίθεση έχει καλώς.

Στις ακολουθίες διαβάζονται κείμενά της.

Για πολλούς παίκτες του, το Χαριλάου είναι ποδοσφαιρική… Ντίσνεϊλαντ.

Πολλοί ύμνοι αναφέρονται σε πρόσωπα και γεγονότα που βρίσκουμε στις σελίδες της.

Ήρθαν χθες, πραγματοποιώντας ένα όνειρο και είναι αμφίβολο αν βρεθούν ξανά εκεί.

Στην εικονογράφηση των ναών συναντάμε πολλά θέματά της.

Επειδή στο μάθημα των Θρησκευτικών έχουμε ως στόχο να καταλάβουμε το έργο και τη διδασκαλία του Χριστού, αλλά και τη ζωή της Εκκλησίας, είναι απαραίτητο να γνωρίσουμε την Παλαιά Διαθήκη.

Χριστός ο Αντιφωνητής, τοιχογραφία του 12ου αι. στην Παναγία του Αράκου (Κύπρος).

Ο καθηγητής του Ινστιτούτου πυρηνικής φυσικής του Πανεπιστημίου του Σικάγου Δρ W.F. Libby (βραβείο Νόμπελ), που προσδιόρισε την ηλικία των χειρογράφων με τη μέθοδο του ραδιενεργού άνθρακα (C14).