Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( μιλησε παλι για το πλανο της πενταετιας :: 15/1/2006 23:02:54) 

ΜΙΛΗΣΕ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ Λάιτ αξιολόγηση για ΑΕΙ - ΤΕΙ

Μεταφορά σελίδων

Στον κόσμο του ο Μαλεζάνι

Χωρίς διαδικασίες πιστοποίησης που θα σηματοδοτούσε ένταση στα Πανεπιστήμια

Όπως γνωρίζουμε, το ΛΣ επιδιώκει να εξυπηρετεί πολλές διεργασίες ταυτόχρονα, αλλά έτσι δεν είναι δυνατόν να βρίσκονται συγχρόνως φορτωμένες στην κύρια μνήμη όλες οι σελίδες για κάθε διεργασία.

Περιχαρής ο Τροντ Σόλιντ στη συνέντευξη Τύπου αποκάλυψε το μεγάλο του σερί στα ντέρμπι ("δεν έχω χάσει ποτέ") και… αποτελείωσε τον Παναθηναϊκό από τη μάχη του τίτλου.

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε διεργασίας γίνεται μεταφορά σελίδων από και προς την κύρια μνήμη· η στρατηγική μεταφοράς που εφαρμόζει το ΛΣ θα έχει σαν σκοπό να αποφασίσει πότε θα γίνεται μεταφορά σελίδων ώστε να εξοικονομείται χρόνος.

"Σε τέτοια ντέρμπι δεν μπορείς να επικεντρωθείς στην τακτική, γιατί πολύ απλά από ένα σημείο και έπειτα αποφασίζουν οι παίκτες" είπε ο Νορβηγός και συνέχισε:

Αξιολόγηση… λάιτ θα είναι αυτή που θα εφαρμοστεί για τα ελληνικά ΑΕΙ - ΤΕΙ. Δεν περιλαμβάνει διαδικασία «πιστοποίησης», δηλαδή τυπικής έγκρισης λειτουργίας Τμημάτων, προγραμμάτων σπουδών και Σχολών, που προβλέπουν τα συστήματα ορισμένων ευρωπαϊκών κρατών.

Δύο είναι οι κύριες στρατηγικές μεταφοράς:

"Θεωρώ ότι το πρωτάθλημα τελείωσε για τον Παναθηναϊκό, όμως ακόμα έχει ελπίδες για να κατακτήσει τη δεύτερη θέση!

Επίσης δεν προβλέπει την περίφημη «κατάταξη» (ranking) που ήταν κόκκινο πανί για τα ελληνικά ΑΕΙ, καθώς συνεπάγεται ιεράρχηση ομοειδών Σχολών ανάλογα με ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες.

1. Η πιο συνηθισμένη στρατηγική είναι η σελιδοποίηση με αίτηση (demand paging), σύμφωνα με την οποία μια σελίδα μεταφέρεται στην κύρια μνήμη μόνο όταν ζητηθεί κάποια διεύθυνση που περιέχεται σε αυτή και διαπιστωθεί ότι η σελίδα βρίσκεται στη δευτερεύουσα μνήμη. Εμείς και η ΑΕΚ έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας…

Έτσι, παρά τις αντιδράσεις ορισμένων ΑΕΙ, το σύστημα αξιολόγησης που παρουσίασε πριν από λίγες μέρες ο κ. Π. Ευθυμίου και προβλέπει συμβουλευτική και ενισχυτική αξιολόγηση, αναμένεται να γίνει νόμος χωρίς να συναντήσει έντονες αντιδράσεις, καθώς η μόνη επί της ουσίας διαφωνία που θέτουν οι πρυτάνεις είναι ότι η σύνθεση του οργάνου που θα συσταθεί, προβλέπει ισότιμη συμμετοχή εκπροσώπων ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Η στρατηγική αυτή εξασφαλίζει ότι μια σελίδα θα μεταφερθεί από τη δευτερεύουσα στην κύρια μνήμη μόνο όταν αυτό είναι απαραίτητο. " Ο τεχνικός του Ολυμπιακού αναφερόμενος στον αγώνα σημείωσε:

Γιατί όμως η Ελλάδα, τελευταία χώρα της Ε.Ε. που δεν είχε εθνικό σύστημα αξιολόγησης μαζί με τη γαλλική κοινότητα του Βελγίου, επέλεξε ένα «ελαφρύ» σύστημα;

Από την άλλη όμως, μια διεργασία πρέπει να περιμένει κάθε φορά που θα ζητήσει την προσπέλαση μιας εικονικής διεύθυνσης που αντιστοιχεί στη δευτερεύουσα μνήμη. "Ήταν πολύ θετικό για μας που ισοφαρίσαμε πριν από τη λήξη του πρώτου ημιχρόνου.

Ένας σοβαρός λόγος ήταν ότι διαφορετικά θα προκαλείτο μεγάλη αναταραχή στα Πανεπιστήμια.

Μάλιστα, όσο περισσότερες διεργασίες εκτελούνται ταυτόχρονα από το ΛΣ, τόσο πιο συχνά πρέπει να περιμένουν για τη μεταφορά των σελίδων τους στην κύρια μνήμη. Προς το τέλος του αγώνα μας βοήθησε πολύ ο κόσμος.

Στην Ευρώπη δεν υπάρχει ενιαίο σύστημα αξιολόγησης

2. Αν μπορούν να προβλεφθούν σε ικανοποιητικό βαθμό οι σελίδες που θα προσπελάσει μια διεργασία πριν να τις προσπελάσει, τότε εφαρμόζεται η στρατηγική της σελιδοποίησης με πρόβλεψη (anticipatory paging).

Σ' αυτό το παιχνίδι κατάλαβα τι σημαίνει η κόντρα που έχουν Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός".

Διονύσης Κλάδης. Ο μοναδικός Έλληνας πανεπιστημιακός ώς τώρα που έχει αξιολογήσει ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.

Η στρατηγική αυτή προβλέπει ποιες σελίδες θα προσπελάσει βραχυπρόθεσμα μια διεργασία και τις μεταφέρει εκ των προτέρων στην κύρια μνήμη· έτσι η διεργασία δε χρειάζεται να περιμένει για να προσπελάσει οποιαδήποτε διεύθυνση. Ο ΜΑΛΕΖΑΝΙ πάντως, φρόντισε για μια ακόμη φορά να αφήσει άφωνους τους εκπροσώπους του Τύπου…

Ενιαίο σύστημα αξιολόγησης δεν υφίσταται στις ευρωπαϊκές χώρες.

Είναι όμως πιθανόν ότι θα μεταφερθούν στην κύρια μνήμη σελίδες που δε θα χρειαστούν και θα καταλαμβάνουν χώρο χωρίς λόγο. "Πώς μπορείτε να λέτε ότι τελείωσε το πρωτάθλημα, ενώ έχουμε 14 αγωνιστικές ακόμη.

Ας δούμε πώς γίνονται οι αξιολογήσεις στην Ευρώπη με τη βοήθεια του ειδικού γραμματέα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, καθηγητή κ. Διονύση Κλάδη, που είναι και ο μοναδικός Έλληνας πανεπιστημιακός ώς τώρα που έχει αξιολογήσει ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.

Επίσης, ο υπολογισμός των σελίδων που θα μεταφερθούν στην κύρια μνήμη απαιτεί κάποιο χρόνο και επιβαρύνει το ΛΣ. Εμείς συνεχίζουμε να δουλεύουμε στο πλάνο που έχουμε κάνει", είπε ο Ιταλός που προφανώς δεν έχει αντιληφθεί το +12 του Ολυμπιακού και το +9 της ΑΕΚ.

Ο κ. Κλάδης συμμετέχει στην ομάδα αξιολογητών της Ένωσης Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, οργάνωση στην οποία μετέχουν πάνω από 700 Πανεπιστήμια όλων των χωρών.

Από τις δυο στρατηγικές συχνότερα χρησιμοποιείται η σελιδοποίηση με αίτηση, γιατί η υλοποίησή της είναι απλούστερη και επιπλέον διότι η πρόβλεψη των σελίδων που θα χρειαστεί στο άμεσο μέλλον μια διεργασία είναι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δύσκολη.

Σ' αυτό που είχε δίκιο ήταν ότι:

Ο ίδιος, είναι και βασικός συντάκτης του ελληνικού νομοσχεδίου για την αξιολόγηση.

"… δυστυχώς κάνουμε λίγα λάθη αλλά τα πληρώνουμε ακριβά.

«Η μεθοδολογία της αξιολόγησης εξελίσσεται με τον χρόνο», λέει ο κ. Κλάδης.

Ο Ολυμπιακός προηγήθηκε με δύο σουτ, χωρίς να κάνει φάση κι αν κρατούσαμε το προβάδισμα στο ημίχρονο θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα".

«Στις περισσότερες χώρες έχει κυρίως ποιοτικά παρά ποσοτικά χαρακτηριστικά και το σύστημα της καθαρά ποσοτικής αξιολόγησης μέσω "δεικτών απόδοσης" που εφαρμοζόταν σε ορισμένες, όπως η Αγγλία, τείνει να εγκαταλειφθεί, γιατί συχνά οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Για παράδειγμα, στην Κύπρο το πρώτο σε ζήτηση Τμήμα ΑΕΙ είναι το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τέτοια Τμήματα σε άλλες χώρες δεν είναι υψηλής ζήτησης. Ο Σουηδός συνάδελφος με τον οποίο βρισκόμασταν εκεί εντυπωσιάστηκε και έλεγε ότι αποτελεί δείγμα υψηλού πολιτισμού ότι τόσοι πολλοί προτιμούν το επάγγελμα του δασκάλου. Κατόπιν, όμως, πληροφορήθηκε ότι στην Κύπρο οι δάσκαλοι διορίζονται βάσει επετηρίδας χωρίς ιδιαίτερη αναμονή, οπότε αντιλήφθηκε ότι δεν ήταν θέμα φιλοσοφίας αλλά επαγγελματικής επιλογής».

Ποια είναι λοιπόν η επικρατούσα διαδικασία αξιολόγησης στην Ευρώπη;

«Ξεκινά από την αυτοαξιολόγηση του ιδρύματος. Συντάσσεται έκθεση η οποία κατόπιν δίνεται στους εξωτερικούς αξιολογητές που επισκέπτονται το ίδρυμα, εξετάζουν τα γεγονότα και συντάσσουν δική τους έκθεση. Η συνήθης μέθοδος ανάλυσης λέγεται SWOT - από τα αρχικά των λέξεων Strenghts - Weaknesses - Opportunities - Threats. (Δυνατά σημεία - Αδυναμίες - Ευκαιρίες - Απειλές). Ανιχνεύονται τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του Τμήματος, οι πιθανές ευκαιρίες και τα ενδεχόμενα επικίνδυνα σημεία, που σχετίζονται με τον τρόπο και το περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί. Κατόπιν γίνονται προτάσεις για βελτίωση. Σε ορισμένες χώρες η αξιολόγηση σταματά εκεί, σε άλλες μπαίνει και στη διαδικασία της πιστοποίησης, στον καθορισμό ενός "πήχη" που πρέπει να περάσει το Τμήμα για να συνεχίζει να λειτουργεί, βάσει προδιαγραφών».