Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( πεντε αγωνες εντος με μηδεν παθητικο :: 6/2/2006 21:31:03) 

Ο Μακόρ σκόραρε για τελευταία φορά στην Τούμπα, στις 23 Οκτωβρίου.

Μύηση στην τέχνη του παραμυθιού

• Γράμματα και Τέχνες

ΠΕΝΤΕ ΑΓΩΝΕΣ ΕΝΤΟΣ ΜΕ ΜΗΔΕΝ ΠΑΘΗΤΙΚΟ

Στις μέρες μας δεν λείπουν οι παραμυθάδες αλλά οι άνθρωποι που ξέρουν να ακούνε. Ο Στέλιος Πελασγός θέλει να μας μυήσει στην τέχνη του

Κατά το 16ο και 17ο αιώνα η Κρήτη γνωρίζει αξιόλογη ανάπτυξη των γραμμάτων και των τεχνών.

Τα στεγανά της Τούμπας

Μια φορά κι έναν καιρό… Ο Στέλιος Πελασγός επί το έργον

Η κρητική λογοτεχνία παράγει σημαντικά έργα, όπως το έμμετρο μυθιστόρημα ο Ερωτόκριτος του Β. Κορνάρου και η τραγωδία Ερωφίλη του Γ. Χορτάτση.

Στον φετινό ΠΑΟΚ εντοπίζονται και μεγεθύνονται μόνο τα αρνητικά, αλλά αξίζει να σταθεί κανείς στο γεγονός ότι ο Δικέφαλος συμπλήρωσε την Κυριακή πέντε συνεχόμενες νίκες στην έδρα του, χωρίς να δεχτεί γκολ.

Σιγά - σιγά ανακτά την παλιά του δόξα.

Στα λογοτεχνικά αυτά κείμενα χρησιμοποιείται η κρητική διάλεκτος και γίνεται συγκερασμός ελληνικών και αναγεννησιακών χαρακτηριστικών.

Έτσι στο επόμενο παιχνίδι με τον Ολυμπιακό (Σάββατο, 25/2) θα έχει την ευκαιρία να ισοφαρίσει το ρεκόρ του, που κρατά από τη σεζόν 2002-03, με έξι νίκες με μηδέν παθητικό, όταν κέρδισε κατά σειρά Ιωνικό (2-0), Παναχαϊκή (4-0), Αιγάλεω (4-0), Γιάννενα (1-0), Ξάνθη (1-0) και ΟΦΗ (2-0).

Το παραμύθι.

Αξιόλογη είναι, επίσης, η κρητική παρουσία και στον τομέα της τέχνης με τη λεγόμενη Κρητική Σχολή.

Τα τρία πρώτα παιχνίδια, μάλιστα, τα είχε δώσει στην Τούμπα χωρίς θεατές λόγω τιμωρίας, ενώ για τον ίδιο λόγο είχε παίξει με τα Γιάννενα στην ουδέτερη Καβάλα!

Μόνο που σήμερα, αντί να αφεθεί στην αυθόρμητη και απευθείας μετάδοση από τη γιαγιά στα εγγόνια, περνάει πρώτα από τα… θρανία, αφού υπάρχουν επαγγελματίες παραμυθάδες, οι οποίοι χειρίζονται με ακρίβεια την τέχνη της αφήγησης.

Ο Θεοφάνης Στρελίτζας Μπαθάς, γνωστός ως Θεοφάνης ο Κρης, θεωρείται ως ο κυριότερος εκπρόσωπός της κατά το 16ο αιώνα.

ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ καιρό ο Κωστίκος έχει δώσει πολύ μεγάλο βάρος στην άμυνα και προσπαθεί να κρατήσει κατά πρώτο λόγο το μηδέν και στη συνέχεια να ψάξει το γκολ.

Ο Στέλιος Πελασγός είναι ένας από αυτούς.

Ο καλλιτέχνης αυτός δημιουργεί προσωπικό ύφος συνδυάζοντας στοιχεία της παλαιολόγειας παράδοσης και της δυτικής τέχνης.

Οι οδηγίες στους αμυντικούς του, είναι να αποφεύγουν τις προωθήσεις, προκειμένου να μην αφήνουν ακάλυπτα τα νώτα τους.

Τελείωσε το σχολείο στα Ανάβρυτα, σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ασχολήθηκε με το θέατρο, έκανε σεμινάρια ψυχολογίας και παιδαγωγικών.

Μετά την κατάληψη της Κρήτης από τους Τούρκους (1669), πολλά από τα χαρακτηριστικά της κρητικής πολιτιστικής παραγωγής μεταφέρονται στα Επτάνησα από τους κρητικούς πρόσφυγες.

Μέχρι ενός σημείου, ο ΠΑΟΚ έχει βελτιώσει τις αμυντικές του επιδόσεις και δέχεται γκολ σχεδόν αποκλειστικά από ολέθρια λάθη.

Σε ένα ταξίδι του στην Αβινιόν, στις αρχές του '90, γνώρισε τους παραμυθάδες.

Αναδεικνύονται σημαντικοί επτανήσιοι ζωγράφοι, που ακολουθούν την κρητική παράδοση με επιδράσεις από την Αναγέννηση και το μπαρόκ.

Ειδικά μέσα στην Τούμπα, η άμυνα κρατάει, αφού ο Δικέφαλος έχει δεχτεί μόνο πέντε γκολ σε εννιά παιχνίδια, εκ των οποίων μόνο το ένα (Ζαχαρόπουλος με Ατρόμητο) προήλθε από οργανωμένη επίθεση των αντιπάλων!

"Ήταν μαγικά", είχε πει σε συνέντευξη του στα "ΝΕΑ".

Κρητικοί και επτανήσιοι ζωγράφοι Κρητικοί: Μιχαήλ Δαμασκηνός, Γ. Κλότζας, Θεόδωρος Πουλάκης (16ος-17ος αι.) Επτανήσιοι: Ηλίας Μόσκος, Παναγιώτης Δοξαράς, Νικόλαος Κουτούζης (17ος -18ος αι.)

Τα δύο είναι αυτογκόλ, το γκολ του Μακόρ, προήλθε από πάσα του… Ουντέζε και το γκολ του Κυπαρίσση με τη Λάρισα στις καθυστερήσεις, ύστερα από αδράνεια των αμυντικών.

"Σε έναν παλιό μύλο, που μέσα ήταν ταβέρνα, λίγο έξω από την πόλη, έγινα μάρτυρας μιας αφήγησης που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Μια γυναίκα πάνω σ' ένα μικρό πάλκο, χωρίς μακιγιάζ, χωρίς ιδιαίτερα ρούχα, απλά με δύο φωτάκια που τη φώτιζαν, άρχισε να αφηγείται".

Αυτή η τυχαία συνάντηση θα του άλλαζε τη ζωή. Γιατί από τότε ο Στέλιος Πελασγός αποφάσισε ότι το παραμύθι θα ήταν το επόμενο βήμα του. Έχοντας πλέον σαν βάση του ένα χωριό του Πηλίου γυρνάει σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας παραστάσεις σε σχολεία, θέατρα, μπαρ. Μέρος της δουλειάς του είναι και η μετάδοση των μυστικών της τέχνης του. "Κάθε Σαββατοκύριακο βρίσκομαι σε διαφορετικό μέρος της Ελλάδας και διδάσκω αφήγηση. Αγρότες, δάσκαλοι, εργάτες, μαθητές, νέοι γονείς αλλά και ηλικιωμένοι μαθαίνουν να αφηγούνται". Το επόμενο Σαββατοκύριακο (15/3) θα βρίσκεται στην Αθήνα για ένα ακόμη εργαστήρι αφήγησης και μυθοπλασίας, στο Εργαστήρι Μαιρηβή.

INFO

"Λέσχη Αφήγησης", Σάββατο 15 Μαρτίου. Εργαστήρι Μαιρηβή (Δεληγιώργη 33, Ομόνοια, τηλ. 210-5222.181).