Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ο κουτσοπουλος υπερτερει του κολτζου :: 4/1/2006 21:11:48) 

Ο ΚΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΤΟΥ ΚΟΛΤΖΟΥ "Ε, ναι, παντρευτήκαμε, αλλά χωρίσαμε"!

• Μουσική

Τα καλά της ελευθερίας

Φωτιά χωρίς καπνό δεν υπάρχει, λέει το ρητό. Η εκκλησιαστική λειτουργική ποίηση προοριζόταν, ύστερα από μελοποίησή της, για να ψέλνεται κατά τη Θεία Λειτουργία και άλλες λατρευτικές τελετές.

Όσο καθυστερεί να λυθεί το συμβόλαιο του Γιώργου Κόλτζου από τον ΟΦΗ και ενισχύονται οι πιθανότητες να συνεχίσει στο Ηράκλειο ο 29χρονος αριστερός μπακ χαφ, (λέγεται μάλιστα ότι εγκαταλείπεται η σκέψη να τον "ελευθερώσει" η κρητική ομάδα, ποντάροντας έστω και στο ότι μπορεί να τον υπολογίζει για εναλλακτική λύση), τόσο κερδίζει πόντους ο Βαγγέλης Κουτσόπουλος που είναι ήδη ελεύθερος.

Και φήμες χωρίς λόγο, επίσης. Τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες η λειτουργική ποίηση και μουσική χαρακτηρίζονται από απλότητα.

Ο 25χρονος πρώην παίκτης του ΠΑΟΚ, ήδη γνωρίζει το ενδιαφέρον του Άρη, δεν έχει πρόβλημα να συνεχίσει με την κιτρινόμαυρη φανέλα αν επέλθει συμφωνία συνεργασίας και φαίνεται πως σύντομα ο εκπρόσωπός του θα πάρει στα χέρια του την επίσημη πρόταση των "κίτρινων" για να μπουν στην ουσία οι συζητήσεις.

Απόδειξη πως τα κουτσομπολιά που οργίαζαν, προ καιρού, περί γάμου της εκρηκτικής τενίστριας Άννας Κουρνίκοβα και του Ρώσου αστέρα του χόκεϊ επί πάγου Σεργκέι Φεντόροφ, δεν ήταν και τόσο αβάσιμα. Μετά την επικράτηση του χριστιανισμού οι ύμνοι, τα λειτουργικά δηλαδή άσματα με εγκωμιαστικό περιεχόμενο για το Θεό και γενικότερα τα ιερά πρόσωπα, λαμβάνουν πιο σύνθετες μορφές.

Ο Αναστόπουλος θα προτιμούσε, όπως φαίνεται, τον Κόλτζο γιατί τον γνωρίζει καλά από τη συνεργασία τους στην Κέρκυρα και εκτιμά ότι θα "εισέπραττε" άμεσα υπηρεσίες χρησιμοποιώντας τον, ωστόσο ο Κουτσόπουλος είναι και πιο νέος αλλά ταυτόχρονα έχει πίσω του καλύτερη καριέρα από τον συνυποψήφιό του.

Διότι δύο χρόνια από την εποχή που όλοι ήθελαν το ζευγάρι παντρεμένο, αλλά εκείνοι δήλωναν απλώς… άγνοια, ο Σεργκέι το παραδέχτηκε σε συνέντευξή του πως τελικά είχε ανέβει τα σκαλιά της εκκλησίας στο πλευρό της διάσημης τενίστριας. Μέχρι τον Ζ' αιώνα περίπου οι δημιουργοί λειτουργικών ποιημάτων ονομάζονταν ποιητές και μελωδοί, όπως ο Ρωμανός ο Μελωδός, γιατί οι ίδιοι έγραφαν το ποιητικό κείμενο και τη μελωδία του.

Οι τελικές αποφάσεις του Ολυμπιακού για το μέλλον των Ντ' Ακόλ και Κουλουχέρη δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη και συνεπώς οι "κίτρινοι" δεν μπορούν να δρομολογήσουν τις κινήσεις τους στην κατεύθυνση της απόκτησής τους όπως θα επιθυμούσαν.

"Οι φήμες είναι αληθινές", δήλωσε τώρα.

Από τον Η' αιώνα παρατηρείται διαφοροποίηση:

"Παντρευτήκαμε, τότε, αλλά τώρα πια έχουμε χωρίσει", εξηγεί ο διεθνής παίκτης.

ο ποιητής (στιχουργός), που ονομάζεται υμνογράφος, μπορούσε να είναι άλλο πρόσωπο από το μελοποιό (συνθέτης) του έργου του.

"Δεν κρατάω καμία επαφή μαζί της, τώρα πλέον και για ένα διάστημα δεν θέλω να κάνω σχέση".

Η εκκλησιαστική μουσική είναι μονοφωνική και φωνητική, δηλαδή εκτελείται από μία μόνο φωνή (ή και από περισσότερες σε ταυτοφωνία και χωρίς συνοδεία μουσικών οργάνων) και η μελωδία υποτάσσεται στο λόγο.

Γιατί;

Στην αρχή η σημειογραφία (δηλ. η μουσική γραφή, σήμερα χρησιμοποιούμε το πεντάγραμμο) είναι αλφαβητική, δηλαδή οι νότες σημειώνονται με γράμματα της αρχαίας ελληνικής, ακολουθώντας τη μουσική παράδοση της αρχαιότητας.

Ίσως διότι αληθεύουν και τα υπόλοιπα κουτσομπολιά, που θέλουν την 21χρονη τενίστρια, πριν πέσει στην αγκαλιά του Ισπανού τραγουδιστή Ενρίκε Ιγκλέσιας, να βλέπει στη διάρκεια του γάμου της έναν παλιό της δεσμό.

Σελίδα από χειρόγραφο ψαλτήρι του 9ου αι. Άγιο Όρος, Μονή Παντοκράτορος.

Και τώρα, ο 33χρονος αθλητής μοιάζει να θέλει να ρίξει το βάρος του στην καριέρα, σε αντίθεση με την Άννα, που μάλλον προτιμά τις δημόσιες σχέσεις.

Στη συνέχεια, από τον 8ο αιώνα, αρχίζουν να χρησιμοποιούνται άλλοι τύποι μουσικής γραφής. Το λειτουργικό δράμα, που έχει τη μορφή τελετής - ιερής ακολουθίας και συνδυάζει στοιχεία από το παλαιότερο δράμα (δηλαδή λόγο, μουσική, κίνηση κ.ά.), δεν ευδοκιμεί στην Ανατολική Εκκλησία. Παράλληλα προς τη θρησκευτική μουσική αναπτύσσεται και η κοσμική, που αποτελεί συνέχεια της αρχαίας ελληνικής παράδοσης. Όμως τώρα, τα επιτραπέζια, τα ερωτικά, τα γαμήλια και άλλα παρόμοια άσματα με κοινωνικό περιεχόμενο προσαρμόζονται στη νέα πίστη και λατρεία. Οι Βυζαντινοί χρησιμοποιούν μουσικά όργανα στις διασκεδάσεις τους. Ορχήστρες με κρουστά, πνευστά και έγχορδα όργανα συνοδεύουν τις λαϊκές και επίσημες τελετές. Η λαϊκή μουσική δεν ήταν αποκομμένη από τη θρησκευτική, αλλά υπήρχε αλληλεπίδραση. Συχνά, μαζί με τους δήμους του Ιπποδρόμου τραγουδούσαν οι ψάλτες της Αγίας Σοφίας και των Αγίων Αποστόλων τις καθιερωμένες επευφημίες προς τον αυτοκράτορα και τα εγκωμιαστικά άσματα για τους φρουρούς των συνόρων του Βυζαντίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι μερικές από αυτές τις ψαλμωδίες χρησιμοποιήθηκαν αυτούσιες και στη θρησκευτική υμνογραφία. Στον Ιππόδρομο, επίσης, και σε πολλές άλλες περιπτώσεις οι κοσμικές ψυχαγωγικές εκδηλώσεις συνοδεύονταν από το αερόφωνο όργανο. Μάλιστα το μουσικό αυτό όργανο διαδόθηκε στη Δύση, όταν το 757 ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Ε' δώρισε ένα στον βασιλιά των Φράγκων Πιπίνο τον Βραχύ.

Χρυσό νόμισμα του αυτοκράτορα Νικηφόρου Α'. Αθήνα, Νομισματικό Μουσείο. Το σκήπτρο που καταλήγει σε σταυρό συμβολίζει την εξουσία και το χριστιανικό χαρακτήρα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. • Προσέξτε ένα σημερινό ελληνικό νόμισμα. Ποιες πληροφορίες μπορείτε να αποκομίσετε;