Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΕΡΗΔΕΣ ΠΑΙΚΤΕΣ - ΓΚΟΛ - Σ - Κ - Φ - Π 1. Σαλπιγγίδης - 10 - 7 - - - - - 3 2. Τζόρτζεβιτς - 9 - 4 - - - - - 5 3. Λυμπερόπουλος - 9 - 5 - 4 - - - - 4. Κυπαρίσσης - 7 - 7 - - - - - - 5. Μακόρ - 7 - 6 - - - - - 1 6. Λαμπριάκος - 6 - 2 - 4 - - - - 7. Μάντζιος - 6 - 3 - 3 - - - - 8. Μαχλάς - 6 - 5 - 1 - - - - 9. Επαλέ - 6 - 4 - - - 1 - 1 10. Λαγός - 6 - 6 - - - - - - 11. Γκέκας - 6 - 2 - 4 - - - - 12. Οκκάς - 5 - 4 - 1 - - - - 13. Λουτσιάνο - 5 - 4 - - - - - 1 14. Παπάς - 5 - 5 - - - - - - 15. Ντα Κόστα - 4 - 4 - - - - - - 16. Σάλες - 4 - 3 - - - - - 1 17. Ντόε - 4 - 4 - - - - - - 18. Στολτίδης - 4 - 1 - 3 - - - - 19. Ρούσεφ - 3 - - - - - 3 - - 20. Τουρέ - 3 - 1 - - - 2 - - 21. Χριστοδουλόπουλος - 3 - 2 - - - 1 - - 22. Κωνσταντίνου - 3 - 2 - 1 - - - - 23. Π. Κωνσταντινίδης - 3 - 3 - - - - - - 24. Λαζανάς - 3 - 3 - - - - - - 25. Λάκης - 3 - 3 - - - - - - 26. Ουέλινγκτον - 3 - 3 - - - - - - 27. Σκαρμούτσος - 3 - 3 - - - - - - 28. Γκονζάλες - 3 - 1 - - - - - 2 29. Φερνάντεζ - 3 - - - - - 1 - 2 30. Ζαχαρόπουλος - 3 - 1 - - - - - 2 31. Άλεξ - 2 - - - 2 - - - - 32. Γκούμας - 2 - - - 2 - - - - 33. Αλωνεύτης - 2 - 1 - - - 1 - - 34. Σικαμπάλα - 2 - 1 - - - 1 - - 35. Σέζαρ - 2 - 1 - - - 1 - - 36. Φουτσίνι - 2 - 1 - - - 1 - - 37. Αλεξόπουλος - 2 - 1 - 1 - - - - 38. Μάκος - 2 - 1 - 1 - - - - 39. Μαλαδένης - 2 - 1 - 1 - - - - 40. Μπαμπαγκίντα - 2 - 2 - - - - - -

Νικόλα Πιοβάνι

14.2.2 Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών

«Ο Μπους θα έπρεπε να έχει πολύ μεγάλη μύτη»!

Η ίδρυση του ΟΗΕ αποτελεί έκφραση της γενικευμένης φιλειρηνικής τάσης των λαών μετά το Β' Παγκόσμιο πόλεμο.

Η μουσική του έχει αφηγηθεί μεγάλες αλήθειες του σύγχρονου πολιτισμού. Ο Νικόλα Πιοβάνι, όμως, επιστρέφει για να συνοδέψει μουσικά τα ψέματα του «Πινόκιο», της νέας ταινίας του Ρομπέρτο Μπενίνι

Η ιδρυτική πράξη του, δηλαδή ο καταστατικός του χάρτης, υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 1945 από 52 κράτη.

ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΟΥΛΗ

Σήμερα, τα μέλη του ΟΗΕ είναι 192, σχεδόν όλα τα κράτη του σύγχρονου κόσμου και η έδρα του είναι η Ν. Υόρκη.

«Η μουσική σε οδηγεί σε τόπους που δεν περιγράφονται με λέξεις. Στην ταινία, γράψαμε ένα τραγούδι με τον Ρομπέρτο Μπενίνι που λέει ακριβώς αυτό "στην αγάπη δεν υπάρχουν λόγια"», λέει στα «ΝΕΑ» ο Νικόλα Πιοβάνι (κάτω)

Οι σκοποί του ΟΗΕ είναι: Η συνάντηση μοιάζει εκρηκτική, περίπου παραμυθένια. • να διαφυλάξει τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια, Ο Νικόλα Πιοβάνι, ο Ρομπέρτο Μπενίνι και ο Πινόκιο. • να αναπτύξει ανάμεσα στα έθνη σχέσεις φιλίας με βάση την ισότητα και την αρχή της αυτοδιάθεσης των λαών, Οι τρεις τους μοιράζουν αλήθειες, ίσως και κάποια ψέματα, απαραίτητα σε έναν κόσμο όπως οι σόου μπίζνες. • να συμβάλει στη διεθνή συνεργασία για τη λύση προβλημάτων οικονομικού, κοινωνικού, πνευματικού, ανθρωπιστικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα, που απασχολούν ολόκληρο το σύγχρονο κόσμο, Όταν όμως ένας από τους μεγαλύτερους συνθέτες της εποχής μας, ο Πιοβάνι, δηλώνει δικαιωματικά - αφού βάζει τη μουσική στην ταινία - πως «ο Πινόκιο δεν είναι ψεύτης», οι ισορροπίες αλλάζουν. • να ενισχύσει το σεβασμό στα δικαιώματα του ανθρώπου και στις θεμελιώδεις ελευθερίες του (Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου που υιοθέτησε η Γενική Συνέλευση το Δεκέμβριο του 1948), Φαντάζεται κανείς το παιχνιδιάρικο γέλιο του Μπενίνι να γεμίζει το δωμάτιο και το παραμύθι να ξεκινάει. • να συμβάλει με τα όργανά του στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των λαών.

Τα πάντα είναι μουσική στη ζωή του Νικόλα Πιοβάνι. Ο ΟΗΕ διαθέτει έξι κύρια όργανα για να πραγματώνουν τους σκοπούς του και πλήθος άλλους φορείς και οργανώσεις που συνεργάζονται μαζί του. Οι ιδέες του γίνονται αβίαστα νότες, καθώς ο άνθρωπος που «φόρεσε τα παπούτσια του Νίνο Ρότα» γράφοντας μουσικές για τον Φεντερίκο Φελίνι, που μαθήτευσε κοντά στον Μάνο Χατζιδάκι και έχει συνθέσει μουσική για πάνω από 100 ταινίες, δένει ξανά την έμπνευσή του με τον πιο διάσημο, τα τελευταία χρόνια, Ιταλό σκηνοθέτη.

Τα κύρια όργανα είναι:

Με τον Μπενίνι και τον «Πινόκιό» του.

α) Γενική Συνέλευση

Σε μια εποχή γεμάτη ψέματα, η αλήθεια - λέει ο Πιοβάνι - είναι φαντασμαγορική.

Αποτελείται από τους αντιπροσώπους όλων των κρατών μελών του ΟΗΕ.

Αλήθεια, πόσοι κυκλοφορούν εκεί έξω με μύτες που (θα έπρεπε να) μεγαλώνουν;

Συνεδριάζει τακτικά μια φορά το χρόνο και συζητά για όλα το κρίσιμα προβλήματα της ανθρωπότητας, κυρίως για θέματα που έχουν σχέση με την τήρηση της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας.

Το παραμύθι συνεχίζεται από εκεί που το είχαμε αφήσει.

β) Συμβούλιο Ασφαλείας

Από το σάλτο του Μπενίνι και το ευτυχισμένο βλέμμα του Πιοβάνι στην απονομή των Όσκαρ, τη στιγμή που η προηγούμενη συνεργασία των δύο αστραφτερών μυαλών της ιταλικής κουλτούρας «Η ζωή είναι ωραία» έπαιρνε τα αγαλματάκια της.

Αποτελείται από 15 μέλη.

Το νέο εγχείρημα του Μπενίνι, ο «Πινόκιο», τους ξανάφερε κοντά.

Τα 5 μέλη από αυτά (ΗΠΑ, Κίνα, Μ. Βρετανία, Γαλλία και Ρωσία) είναι μόνιμα και τα υπόλοιπα 10 εκλέγονται από τη Γενική συνέλευση για θητεία 2 ετών.

«Λοιπόν, ο Πινόκιο», ακούγεται να λέει από την άλλη άκρη της γραμμής ο Νικόλα Πιοβάνι, «δεν είναι ψεύτης.

Οι κύριες αρμοδιότητές του είναι η ειρηνική διευθέτηση των διαφορών και η λήψη σχετικών μέτρων σε περιπτώσεις διατάραξης της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας.

Ψεύτες είναι εκείνοι που ξέρουν πώς να το κάνουν.

Τα μέτρα μπορεί να είναι ειρηνικά, π.χ. διακοπή διπλωματικών σχέσεων, οικονομικός αποκλεισμός ή και στρατιωτικές επιχειρήσεις.

Ο Πινόκιό μας, κάθε φορά που λέει ένα ψέμα, η μύτη του μεγαλώνει.

γ) Γενική Γραμματεία

Το μόνο ψέμα που λέει, κάπου εκεί στο τέλος της ταινίας, είναι πως νιώθει ευτυχής που έγινε ένα καλό παιδί.

Αποτελείται από το Γενικό Γραμματέα και από τους μόνιμους υπαλλήλους του ΟΗΕ.

Και εκεί δεν μεγαλώνει η μύτη του».

Ο Γενικός Γραμματέας είναι ο ανώτατος υπάλληλος του ΟΗΕ παρίσταται στις συνεδριάσεις όλων των οργάνων (εκτός από το Διεθνές Δικαστήριο), συντονίζει τις δραστηριότητές τους και αναλαμβάνει πολιτικές πρωτοβουλίες για την ειρηνική διευθέτηση διεθνών διαφορών, π.χ. το σχέδιο για την επίλυση του Κυπριακού που υπήρξε πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Κόφι Ανάν.

Μήπως, τελικά, και η αλήθεια είναι λίγο υπερεκτιμημένη;

δ) Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης

«Η αλήθεια είναι πιο σπουδαία, πάντα.

Είναι το μοναδικό κύριο όργανο του ΟΗΕ που εδρεύει στην Ολλανδική πόλη Χάγη και όχι στη Ν. Υόρκη, όπως όλα τα υπόλοιπα.

Θα έλεγα πως είναι και πιο συναρπαστική».

Αποτελείται από 15 δικαστές που εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση και το Συμβούλιο Ασφαλείας.

Συναρπαστική και ιλιγγιώδης.

Επιλύει διαφορές μόνο μεταξύ κρατών με την προϋπόθεση ότι αυτό το ζητούν και τα δύο κράτη που καταφεύγουν σε αυτό.

Αν την δει κανείς τουλάχιστον στο φάσμα της μουσικής προσφοράς του ασταμάτητου Πιοβάνι.

Εκτός από τα παραπάνω κύρια όργανα του ΟΗΕ, συνεργάζονται με τον οργανισμό άλλοι φορείς και οργανώσεις που αποτελούν όλοι μαζί το Σύστημα του ΟΗΕ, όπως η UNICEF, η UNESCO, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (WHO), η Διεθνής Τράπεζα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο κ.ά.

Τριάντα χρόνια καριέρας μετράει και συνεχίζει.

Η UNESCO (www.unesco.org), δραστηριοποιείται, στους τομείς της εκπαίδευσης, της επιστήμης και του πολιτισμού. Στα προγράμματά της εντάσσεται η προστασία των παγκόσμιων πολιτιστικών μνημείων. Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων, έχει χρηματοδοτήσει προγράμματα για τη διάσωση της Αγίας Σοφίας και της πόλης της Βενετίας. Επίσης κατήγγειλε τις καταστροφές πολιτιστικών μνημείων από τους βομβαρδισμούς στο Αφγανιστάν, το Ιράκ και τη Σερβία. - Να συζητήσετε στην τάξη τη σημασία της διαφύλαξης της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Μουσικές για περισσότερες από 100 ταινίες, για πάνω από 40 θεατρικές παραγωγές, 20 μουσικά θεάματα, βραβεία, διακρίσεις, συνεργασίες με τους μεγάλους - τους κορυφαίους - δημιουργούς.

φωτ. 14.4 Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) (www.unhcr.gr) είναι οργάνωση που λειτουργεί στο πλαίσιο του ΟΗΕ και ασχολείται με την προστασία των προσφυγών διεθνώς.

Από τους αδελφούς Ταβιάνι έως τον Φεντερίκο Φελίνι, τον Νάνι Μορέτι, τον Τζουζέπε Τορνατόρε, από τον Μάρκο Μπελόκιο έως τον Μπενίνι.

πίνακας 14.1 πηγή: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ

Ίλιγγος; Αν μη τι άλλο!

«Κάθε καινούργια συνάντηση δεν παύει να είναι μια τελείως καινούργια εμπειρία. Ο ρόλος του συνθέτη σε μια ταινία, ωστόσο, έχει σχέση όχι τόσο με το τι παίρνει, αλλά με το τι δίνει, τι μπορεί να προσφέρει εκείνος στο έργο. Και αυτό σε κάνει πιο πλούσιο σε εμπειρίες. Πρώτα πλησιάζεις την ιστορία, την ερμηνεύεις, καταλαβαίνεις τι θέλει να πει ο σκηνοθέτης και βρίσκεις τον ρυθμό της».

Πιστεύετε ακόμη πως «η ζωή χωρίς μουσική είναι σαν μια λίμνη χωρίς πάπιες», όπως είχατε πει σε μια παλιότερη συνέντευξή σας στα «ΝΕΑ»;

«Πάντα είναι ωραίες οι πάπιες στη λίμνη, δεν είναι;».

Ο Νικόλα Πιοβάνι με τον Ρομπέρτο Μπενίνι είναι δίδυμο σιγουριάς. Οι συγκινητικές μελωδίες του συνθέτη φτάνουν ως τη σπονδυλική στήλη των έργων του Ιταλού κωμικού και σκηνοθέτη. Αν το ένα έλειπε - έχεις την αίσθηση - από το άλλο, το κοινό θα το είχε καταλάβει.

«Ο Ρομπέρτο Μπενίνι είναι σπουδαίος άνθρωπος. Έχω τρεις βασικούς λόγους που τον αγαπώ και τον πιστεύω. Πρώτα, είναι ένας αληθινός ποιητής. Μετά, έχει αποδείξει πως είναι ένας σκηνοθέτης που καταφέρνει να σε κάνει να βγάζεις από μέσα σου τον καλύτερο εαυτό σου και, τρίτον, αλλά πολύ σημαντικό, είναι ένας αληθινός φίλος».

Όλα αυτά είχαν λειτουργήσει θαυμάσια και στο «Η ζωή είναι ωραία», μια ταινία που έφτασε παντού, εκατομμύρια ζευγάρια μάτια την είδαν και πολλά απ' αυτά δάκρυσαν. Η ταινία φώναζε - με αυτόν τον μοναδικό εκφραστικό τρόπο του Μπενίνι - «όχι πια πόλεμος».

Τι συμβαίνει τώρα, άλλαξε πάλι ο κόσμος;

«Ο κόσμος ποτέ δεν θέλει τον πόλεμο. Κανείς δεν τον θέλει. Κι αυτός εδώ ο πόλεμος είναι όχι μόνο εγκληματικός, αλλά και ιδιαίτερα ηλίθιος. Ο πλανήτης μας αυτά τα χρόνια κυβερνάται από την ηλιθιότητα και αυτός ο γελοίος κυνισμός κάνει ακόμη πιο εγκληματική την κατάσταση. Όλοι αυτοί οι λόγοι που προτάσσει ο Μπους είναι μόνο άθλια ψέματα. Κανονικά, ο Μπους θα έπρεπε να είχε μια πολύ μεγάλη μύτη».

Η εμφάνιση του Πινόκιο θα προκαλέσει τους συνειρμούς της, άλλωστε ο ξύλινος γιος του Τζεπέτο, πάντα σαν χαρακτήρας του παραμυθιού, είχε δεσμούς με την επικαιρότητα. Η υποδοχή της ταινίας, ωστόσο, δεν έγινε παντού το ίδιο θερμά.

«Μα έχει προβληθεί έως τώρα μόνο στην Ιταλία και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί, στην Αμερική, βγήκε στις αίθουσες κατά μισή ώρα κομμένη, και παίχτηκε μόνο μία εβδομάδα. Επόμενο ήταν να μην πάει τόσο καλά. Στην Ιταλία; Στην Ιταλία έκανε ρεκόρ εισπράξεων όλων των εποχών. Μεγάλος θρίαμβος. Μένει να δούμε αν η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία και οι άλλες χώρες ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ιταλίας ή της Αμερικής».

ΈΜΠΝΕΥΣΗ ΤΟΥ Ο ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ

Η Ελλάδα ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον Νικόλα Πιοβάνι. «Χαίρομαι πολύ που η μουσική μου για τον "Πινόκιο" κυκλοφορεί αυτές τις ημέρες στη χώρα σας». Ο Μάνος Χατζιδάκις - κοντά στον οποίο μαγεύτηκε από τη μουσική ο Νικόλα Πιοβάνι - παραμένει μεγάλη έμπνευση για εκείνον. «Αυτόν τον καιρό ετοιμάζω ένα έργο που είναι αφιερωμένο στον μύθο του Απόλλωνα και θα το παρουσιάσω στο νησί της Δήλου κάπου μέσα στον Σεπτέμβριο (στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας). Θα λέγεται "Το Νησί του Φωτός"… Βλέπετε, οι δεσμοί μου με την Ελλάδα είναι πάντα ισχυροί. Ελπίζω, όμως, να έρθω νωρίτερα στη χώρα σας».

info

Η ταινία «Πινόκιο» του Ρομπέρτο Μπενίνι θα προβάλλεται στις αίθουσες από τις 7 Μαρτίου. Η μουσική του Νικόλα Πιοβάνι για την ταινία κυκλοφορεί από την Virgin