Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( σε αναμονη της αντιδρασης της σλαβια για τον κραϊτσικ :: 2/1/2006 22:09:59) 

Όσο το δυνατόν συντομότερα επιθυμεί ο Κωστίκος να κλείσει το μεταγραφικό μέτωπο.

"Πώς αποκάλυψα τον δολοφόνο…"

3.3 Οι κοινωνικοί κανόνες

ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΛΑΒΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΡΑΪΤΣΙΚ

Μια γυναίκα κίνησε γη και ουρανό και βρήκε τον φονιά της αδελφής της

Όλες οι κοινωνίες έχουν κάποια ιδεώδη, κάποιες κοινωνικές αξίες* και οι συμπεριφορές των μελών τους πρέπει να είναι σύμφωνες με αυτές.

Ο χειμώνας της Πράγας

ΛΙΑ ΝΕΣΦΥΓΕ

Η αξία π.χ. της ζωής αποτελεί μια τέτοια πανανθρώπινη αξία.

Στην τελική ευθεία θα μπει αυτήν την εβδομάδα η προσπάθεια του ΠΑΟΚ να αποκτήσει έναν από τους δύο Σλοβάκους, που έχει επιλέξει ο Γιώργος Κωστίκος, για να καλύψει το κενό στην δεξιά πλευρά.

Στους ώμους της σήκωσε όλο το βάρος και έφθασε ώς το τέλος. Μέχρι την αποκάλυψη της διπλής δολοφονίας της αδελφής της και μιας ακόμα νεαρής γυναίκας. Ώς τη στιγμή που ο δράστης της δολοφονίας, Στέλιος Φτεριανός, έπεσε στα χέρια της Αστυνομίας και παραδόθηκε στη Δικαιοσύνη.

Αυτές οι αξίες εκφράζονται με τους κοινωνικούς κανόνες.

Ο πρώτος στόχος είναι πάντα ο 27χρονος Ματέι Κράιτσικ, ο Δικέφαλος έχει κάνει ήδη τις πρώτες κινήσεις και περιμένει την αντίδραση της Σλάβια Πράγας, στην οποία ανήκει.

"Ήμουν αποφασισμένη να μάθω τι συνέβη στην αδελφή μου. Να ψάξω η ίδια", δήλωσε η Συλβάνα Πέπα

Η κοινωνική αξία της ζωής εκφράζεται στις περισσότερες κοινωνίες με τον κοινωνικό κανόνα της απαγόρευσης της αφαίρεσης ή της απειλής της ζωής του ατόμου.

Στον ΠΑΟΚ εκτιμούν η υπόθεση του Κράιτσικ θα έχει θετική κατάληξη, μιας και τον Ιούνιο μένει ελεύθερος, ενώ αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον από άλλες ομάδες για την απόκτησή του.

Μια γυναίκα μόνη.

*Κοινωνική αξία: η θετική εκτίμηση ως ιδιαίτερα σημαντικής μιας ιδέας ή μιας κατάστασης για τα οποία τα άτομα μπορεί να αγωνίζονται και να θυσιάζονται π.χ. αξία της ελευθερίας.

Αν χρειαστεί, μάλιστα, θα ταξιδέψει άνθρωπός του στην Πράγα και θα προχωρήσει τις συζητήσεις με την ομάδα του.

Μια εργαζόμενη Αλβανίδα, μητέρα ενός μικρού παιδιού.

φωτ.3.6 Η είσοδος στην τρίτη ηλικία απαιτεί νέα προσαρμογή των ατόμων που χρειάζονται υποστήριξη. Συχνά, υπάρχει πρόβλημα προσαρμογής στους νέους ρόλους που πρέπει να αναλάβουμε. Η εφηβεία και η ενηλικίωση, η μετανάστευση, η απόκτηση παιδιού σε νεαρή ηλικία, η συνταξιοδότηση, τα γηρατειά αλλά και ρόλοι, όπως αυτοί του μαθητή, του φοιτητή, παρουσιάζουν προβλήματα γιατί απαιτούν νέες συμπεριφορές, για τις οποίες τα άτομα μπορεί να μην είναι κατάλληλα προετοιμασμένα. - Να συζητήσετε στην τάξη τα προβλήματα αυτά. Να προτείνετε τρόπους βοήθειας των παραπάνω ομάδων ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα προσαρμογής στους νέους ρόλους τους.

Στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά στην υπόθεση του Κράιτσικ, τότε θα γίνει κρούση στη Ζίλινα για τον 26χρονο Μάριαν Τσισόφσκι, που είναι η δεύτερη επιλογή.

Η Συλβάνα Πέπα δεν έχει βγάλει ακόμα τα μαύρα.

φωτ.3.7 Αρχαία Τραγωδία στο θέατρο Ηρώδου του Αττικού. Το φαινόμενο της σύγκρουσης ρόλων ενέπνευσε τους μεγαλύτερους αρχαίους τραγωδούς και συγχρόνους δραματουργούς. Πρόσωπα όπως η Αντιγόνη, ο Αγαμέμνονας, η Μήδεια αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα. Οι σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες γίνονται περισσότερο ανεκτικές στις διαφορετικές συμπεριφορές, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις περιπτώσεις τέτοιων τραγικών συγκρούσεων. Η Πολιτεία σήμερα λαμβάνει μέτρα βοηθητικά για αντίστοιχες καταστάσεις, όπως για τις συγκρούσεις στους ρόλους των εργαζόμενων - γονιών. - Να συζητήσετε στην τάξη για αυτά τα μέτρα.

Σε κάθε περίπτωση, στον ΠΑΟΚ θέλουν να τελειώσουν μ' αυτές τις περιπτώσεις σύντομα, μια και αρχής γενομένης από το παιχνίδι με την Ξάνθη στην πρεμιέρα του δεύτερου γύρου, θα υπάρχει πρόβλημα, αφού θα ξαναφύγει ο Φουτσίνι για να παίξει στο Άφρικα καπ και δεν θα υπάρχει άλλη επιλογή.

Στον τοίχο του κεντρικού δωματίου του σπιτιού της υπάρχει μια μεγάλη φωτογραφία της αδελφής της.

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι, σε κάθε κοινωνία ή ομάδα, μια συγκεκριμένη συμπεριφορά θεωρείται «σωστή», ένας τρόπος ντυσίματος «κατάλληλος», ένας τρόπος ομιλίας «καλύτερος» από κάποιον άλλον.

ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ τους παίκτες, που είναι να φύγουν, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις τα τυπικά απομένουν για να λυθεί το συμβόλαιο τού Βαγγέλη Κουτσόπουλου. Σε άλλο χώρο του διαμερίσματος, άλλη πάλι φωτογραφία της με το καντήλι αναμμένο.

Το ποια συμπεριφορά θεωρείτε «σωστή» καθορίζεται από τους αντίστοιχους κοινωνικούς κανόνες.

Ο ΠΑΟΚ έχει συμφωνήσει με τον εκπρόσωπο του 25χρονου αμυντικού σχετικά με τα χρήματα, που θα πάρει και τον διακανονισμό που θα γίνει και ο Κουτσόπουλος θα αποτελέσει παρελθόν μετά από 4,5 χρόνια στην Τούμπα. "Ήταν 29 χρόνων η Βαλμπόνα.

Οι κοινωνικοί κανόνες είναι πρότυπα συμπεριφοράς που διαμορφώνονται με βάση τις κοινωνικές αξίες κάθε κοινωνίας ή κοινωνικής ομάδας.

Οι περιπτώσεις του Ανδράλα και του Κάραλιτς δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη, μια και υπάρχει διαφωνία στο οικονομικό. Αυτές οι φωτογραφίες της μας απέμειναν.

Η κοινωνική αξία π.χ. της ισότητας των φύλων, που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες, διαμόρφωσε και τους αντίστοιχους κοινωνικούς κανόνες που ορίζουν τη συμπεριφορά της γυναίκας στους ρόλους της ως συζύγου, μητέρας, εργαζόμενης κ.ά.

Ο πρώτος θέλει μερικά χρήματα, εκτός από τα δεδουλευμένα του, ενώ στην περίπτωση του δεύτερου, ο εκπρόσωπός του δεν έχει δείξει ιδιαίτερο πνεύμα συνεργασίας. Και η άλλη κοπέλα, η Βραζιλιάνα, που ήταν μαζί της, ήταν μόλις 21 χρόνων".

Έχουν περάσει τρεις μήνες από τότε που ο δολοφόνος των δύο νεαρών γυναικών Στέλιος Φτεριανός συνελήφθη και ομολόγησε. Η υπόθεση για τη Συλβάνα δεν έχει ακόμα κλείσει. Στην πικρία της, στον πόνο της έχει προστεθεί και η έντονη ανησυχία. Πληροφορήθηκα ότι έχει ζητήσει να βγει με εγγύηση. Αν και είχε αρχικά ομολογήσει, τώρα αρχίζει να τα αλλάζει και να τα γυρίζει. Και αυτό με έχει αναστατώσει πολύ".

Η εξαφάνιση

Η οικογένεια της Συλβάνα Πέπα, η μητέρα και οι αδελφές της, εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα πριν από δέκα χρόνια. Με σκληρή δουλειά, με τις ώρες σε ένα εστιατόριο, κατάφερε να τα βγάλει πέρα. Ξεπέρασε τις οικονομικές δυσκολίες και η ζωή της στην Αθήνα άρχισε να στρώνει. "Είμαστε μια πολύ δεμένη οικογένεια. Και εγώ και οι αδελφές μου είχαμε επικοινωνία μεταξύ μας". Τα τηλεφωνήματα της Βαλμπόνας κόπηκαν απότομα στις αρχές Αυγούστου. "Με ειδοποίησε μία από τις αδελφές μου ότι η Βαλμπόνα έχει ημέρες να τηλεφωνήσει στο σπίτι. Το μόνο που γνωρίζαμε τότε ήταν ότι είχε πάει με ένα φιλικό της ζευγάρι διακοπές στη Μυτιλήνη. Οι ημέρες περνούσαν και η Βαλμπόνα δεν είχε καμία επαφή μαζί μας. Ήξερα πολύ καλά την αδελφή μου. Ποτέ δεν θα έριχνε μαύρη πέτρα πίσω της, ποτέ δεν θα έκοβε τις επαφές μαζί μας". Αυτός ήταν και ο λόγος που λίγες ημέρες αργότερα απευθύνθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Παγκρατίου, δηλώνοντας την εξαφάνιση της αδελφής της. Η διαδικασία ήταν η τυπική: ένα απλό σήμα αναζήτησης που εστάλη στη Μυτιλήνη.

"Ήμουν αποφασισμένη"

Στα μέσα Αυγούστου η Συλβάνα πήρε την απόφαση να πάει στη Μυτιλήνη. "Ήμουν αποφασισμένη να μάθω τι συνέβη στην αδελφή μου. Να ψάξω η ίδια". Δεν υπολόγισε ούτε τα έξοδα ούτε την ταλαιπωρία. Στο Αστυνομικό Τμήμα της Μυτιλήνης οι ρυθμοί για την υπόθεση ήταν χαλαροί και αδιάφοροι. Η Συλβάνα δεν το έβαλε κάτω. "Φοβόμουν γιατί δεν ήξερα σε τι κύκλωμα θα έπεφτα. Μόνη μου ήμουν και ψάχνοντας για την αδελφή μου μπορεί να είχα και εγώ την ίδια κατάληξη". Στη Μυτιλήνη έψαξε σε καφετέριες, σε κάθε πιθανό σημείο, χωρίς αποτέλεσμα. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, τα βήματά της, για άλλη υπόθεση, την έφεραν στην Ασφάλεια Αττικής. Οι αξιωματικοί αμέσως κατάλαβαν ότι η υπόθεση της εξαφάνισης ήταν σοβαρή. Ο φάκελος διαβιβάσθηκε στα κεντρικά και άρχισαν συστηματικές έρευνες. Η Συλβάνα στην προσπάθειά της να φθάσει στην αλήθεια απευθύνθηκε και σε τηλεοπτική εκπομπή. "Μήπως κάποιος είδε κάτι. Κάποια μαρτυρία που θα μπορούσε να βοηθήσει".

Τέλη Νοεμβρίου, όταν η Ασφάλεια είχε πια συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία, ο Φτεριανός κλήθηκε στην Ασφάλεια και ομολόγησε. "Ήταν σοκ για μένα οι αποκαλύψεις για το μαρτυρικό τέλος των δύο κοριτσιών. Όλη αυτή η κοροϊδία του, τόσους μήνες. Πολλές φορές αισθανόμουν άσχημα επειδή τον υποψιαζόμουν. Πολλές φορές είχα φθάσει στο σημείο να πω: Μήπως μπλέκω λάθος άνθρωπο;".

"Έπαιζε θέατρο μέχρι την τελευταία στιγμή"

Η Συλβάνα άρχισε κάποια στιγμή τις δικές της έρευνες. Από γνωστούς κατάφερε να βρει το τηλέφωνο του Στέλιου Φτεριανού, που όπως αποδείχθηκε ήταν ο δολοφόνος, και να έρθει σε επαφή μαζί του.

"Στην πρώτη μας συνάντηση του είπα ότι η Βαλμπόνα έχει εξαφανισθεί και ότι μπορεί να της έχει συμβεί κάτι κακό. Έπαιζε θέατρο και ήξερε καλά τον ρόλο του. Φάνηκε ανήσυχος και πρόθυμος να με βοηθήσει". Όσο περνούσαν οι ημέρες καταλάβαινε ότι ο Φτεριανός της έλεγε ψέματα. "Μου έλεγε ότι η αδελφή μου μιλούσε συνέχεια στο τηλέφωνο με έναν νεαρό φίλο της και μπορεί να είχε φύγει μαζί του. Τυχαία ο νεαρός πήρε τηλέφωνο ζητώντας τη Βαλμπόνα. Του εξήγησα τι είχε συμβεί και μου είπε ότι δεν είχαν συναντηθεί στη Μυτιλήνη. Και είχε δίκιο. Ο νεαρός δεν είχε σχέση και πήγε στην Αστυνομία και έδωσε κατάθεση. Από τον Φτεριανό έμαθα ότι μαζί με το ζευγάρι στις διακοπές ήταν και η άλλη κοπέλα από τη Βραζιλία. Άρχισε να μου λέει μπερδεμένα πράγματα. Ότι δήθεν την ημέρα της εξαφάνισης οι δύο κοπέλες του είχαν ζητήσει να τις μεταφέρει με το αυτοκίνητό του στο λιμάνι επειδή είχαν ραντεβού. Μου έλεγε ότι είχαν συνεννοηθεί με κάποιους, που ο ίδιος δεν γνώριζε ούτε τους είχε δει, να πάνε μια βόλτα, μια κρουαζιέρα με σκάφος. Τις άφησε στο λιμάνι και από τότε δεν τις ξαναείδε".