Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( 67 ολυμπια λαρισας 60 κολοσσος :: 15/1/2006 20:32:50) 

67 ΟΛΥΜΠΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ 60 ΚΟΛΟΣΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΟΚΑΤΖΗΣ

1. Τα Απομνημονεύματα

ΟΛΥΜΠΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ Βουκαντίνοφ 6 - 0/3 2/3 1 - 12 Μέισον 12 3/8 3/4 1/4 2 5 36 Νικολαΐδης 19 2/2 1/4 5/8 2 - 31 Τριχόπουλος - - - - - - 1 Λάππας 2 - 1/1 0/2 - 1 12 Αποστολίδης - - 0/1 - 1 - 6 Κακλαμάνος 13 4/6 - 3/3 1 3 22 Ραντόγεβιτς 3 1/4 1/2 - 1 - 17 Γιόνζεν 4 0/3 2/3 0/2 1 - 15 Χαρισμίδης 1 1/4 - - 3 - 2 Σέινφελντ 2 - 1/2 - 1 1 9 Στιούαρτ 5 1/2 2/6 0/4 9 4 37 Σύνολο 67 12/29 11/26 11/26 26 14 200

Ένας… παλμογράφος για τον ζωτικό χώρο

Το λογοτεχνικό είδος που συνδέεται άμεσα με τον Αγώνα είναι το Απομνημόνευμα, μια εκδοχή της αυτοβιογραφίας.

ΚΟΛΟΣΣΟΣ Πανταζόπουλος - - - 0/2 2 2 16 Τζόνσον 8 4/5 2/8 0/1 3 2 33 Παναγιωταράκος - - - - - - 5 Ντιφάρες 4 - 2/3 - 6 - 29 Νάκιτς 23 4/4 5/9 3/6 11 1 36 Σούλης 5 0/2 1/5 1/2 4 - 19 Μπράιαντ 12 5/6 2/4 1/1 8 2 35 Μακρής 2 - 1/2 - 3 - 9 Τσιάκος 6 2/4 2/3 - 4 - 17 Σύνολο 60 15/21 15/34 5/12 43 7 200

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΗΜΕΡΤΖΗ

Άνθρωποι που έζησαν στο κέντρο των μεγάλων ιστορικών γεγονότων της εποχής και είχαν συνείδηση της σημασίας τους προσφέρουν τη μαρτυρία τους για το τι έζησαν, τι έπραξαν, τι έπαθαν και τι έμαθαν.

Μια βόλτα στην Κεντρική Αγορά παρέα με τον βιντεο-καλλιτέχνη Δημήτρη Ντοκατζή, είναι μια εμπειρία που ενέχει το στοιχείο της αποκάλυψης και της ανατροπής.

Αυτόπτες μάρτυρες θέλουν να συμβάλουν στην αποκάλυψη της αλήθειας, αλλά και να δικαιωθούν στις επερχόμενες γενιές.

Διατρέχεις την οδό Αθηνάς, τη Σοφοκλέους, την Αριστοτέλους, τη Μενάνδρου.

Το 1821 αποτελεί φυσικά το ορόσημο.

"Στα μαγαζιά οι ντόπιοι συνυπάρχουν με ξενόφερτα στοιχεία, αλλά η συνδιαλλαγή είναι μια εμπειρία καθημερινή, καθησυχαστική, που σε φέρνει κοντά με το αλλότριο.

Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός (1771-1826) αρχίζει να γράφει τα απομνημονεύματα του (Υπομνήματα περί της Επαναστάσεως της Ελλάδος - Από το 1820 μέχρι του 1823) αμέσως μετά την έκρηξη της Επανάστασης, ο Χριστόφορος Περραιβός (1773-1863) δημοσιεύει τα Απομνημονεύματα πολεμικά (1836) και ο Εμμανουήλ Ξανθός (1772-1852) τα δικά του απομνημονεύματα σχετικά με τη Φιλική Εταιρεία (Δοκίμιον ιστορικόν περί της Φιλικής Εταιρείας, 1836).

Κάνοντας την ίδια διαδρομή τα βράδια, η εικόνα αλλάζει.

Τα απομνημονεύματα του Βορειοηπειρώτη στρατιωτικού Σπύρου Μήλιου (1800-1880) αναφέρονται στη διετία 1825-1826.

Οι εμιγκρέδες γίνονται οι κύριοι των δρόμων.

Ο «γέρος του Μωριά» Θεόδωρος Κολοκοτρώνης υπαγόρευσε τα απομνημονεύματά του στο Γεώργιο Τερτσέτη (1800-1874), δικαστή από τη Ζάκυνθο, ο οποίος αναγκάστηκε να εκπατριστεί, επειδή αντιτάχθηκε στην πρόθεση της Αντιβασιλείας να καταδικάσει σε θάνατο τον Κολοκοτρώνη.

Ο Έλληνας αισθάνεται περίεργα, σαν ξένος.

Το γεγονός αυτό συνετέλεσε στη φιλία των δύο ανδρών και είχε ως αποτέλεσμα την υπαγόρευση των απομνημονευμάτων που κυκλοφόρησαν στα 1851 με τον τίτλο Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836.

Ανεπαισθήτως μπαίνεις στη θέση του άλλου, μπορείς να γευτείς κάτι από τον φόβο και την αποξένωση, την απόσταση που σε χωρίζει από τον τόπο σου", παρατηρεί.

Οι πολιτικοί που ήθελαν να γράψουν τα απομνημονεύματά τους δεν συναντούσαν δυσκολίες.

Αυτό είναι το παιχνίδι του 44χρονου καλλιτέχνη, που είναι σταθερά προσανατολισμένος προς μια κριτική - κοινωνική άποψη για τον ρόλο της τέχνης και έχει θέσει τον εαυτό του στη θέση ενός παλμογράφου των κινήσεων και των συγκρούσεων γύρω από το θέμα του ζωτικού χώρου.

Όσοι όμως οπλαρχηγοί και στρατιωτικοί δεν ήταν εξοικειωμένοι με το γράψιμο, δυσκολεύονταν και πολλές φορές χρησιμοποιούσαν έναν «γραμματικό».

"Είτε είναι ιδιωτικός είτε δημόσιος, ο χώρος είναι πάντα ένα πεδίο εμπειρίας, συναλλαγής".

Το χρονικό της σκλαβωμένης Αθήνας του Παναγή Σκουζέ (1776-1847) αποκαλύφτηκε επίσης από το Γεώργιο Τερτσέτη στα 1859.

Τι μάθατε από την τέχνη;

Εδώ εξιστορείται σε αυθεντική λαϊκή γλώσσα η περίοδος από το 1772 ως το 1796.

"Ότι υπάρχουν φοβερές αντιθέσεις.

Deneuville: «Οι Σουλιώτισσες πολεμούν» (Συλλογή Τάσσου Χατζή, Ανθολογία Σοκόλη)

Αν τις προσεγγίσεις και τις ξεπεράσεις και προχωρήσεις πιο πέρα, θα δεις τον κόσμο διαφορετικά", λέει.

Ο Δημήτρης Ντοκατζής δεν είναι άνθρωπος του περιθωρίου. Είναι μέσα σ' όλα και λίγο έξω απ' αυτά. Έφαγε μια ολόκληρη περιουσία στα έργα εννοιολογικής τέχνης, πριν καταλήξει - εδώ και πέντε χρόνια - στο βίντεο και τις νέες τεχνολογίες για να προβάλλει τα έργα και τις πεποιθήσεις του. Ό,τι πιο αντιεμπορικό δηλαδή. Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει έναν κόμβο στο Διαδίκτυο (http: //www.softknot.gr) για την ανταλλαγή ιδεών και την προβολή έργων, έδωσε το παρών στα πιο σημαντικά βίντεο - σόου επιλέγοντας τους χώρους. Τώρα παρουσιάζει τη δουλειά του στους δυο ορόφους ενός γραφείου παραγωγής καλλιτεχνικών εκδηλώσεων στου Ψυρή.

INFO

Το βιντεο-σόου του Δημήτρη Ντοκατζή στον Χώρο Τέχνης Οξύμωρον (Ευμορφοπούλου 6, Πλ. Κουμουνδούρου, Α' όροφος. Τηλ. 210-3317.799). Λειτουργία: 7 μ.μ. - 10 μ.μ., εκτός Κυριακής. Έως 7 Μαρτίου.