Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

66 ΑΠΟΛΛΩΝ 73 ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΠΟΛΛΩΝ Καυκής 1 1/2 - 0/2 1 3 24 Κουμπούρας 6 2/3 2/6 0/2 4 1 24 Γεωργαλής 11 7/8 2/2 0/3 3 1 25 Γκιζογιάννης 3 - - 1/1 - - 09 Πέττας - - 0/2 - - - 11 Τσάκιτς 13 3/4 5/9 0/2 8 2 29 Φορτέ 19 1/3 9/12 0/4 4 1 37 Έιμπραμς 12 6/7 3/11 - 8 - 31 Γκργκατ 1 1/2 0/2 - 5 - 12 Σύνολο 66 21/29 21/44 1/14 37 8 200 ΟΛΥΜΠΙΑ Βουκαντίνοφ 5 - 1/2 1/2 2 2 14 Μέισον 5 0/2 1/7 1/4 1 2 25 Νικολαΐδης 20 3/4 1/2 5/10 7 1 31 Τριχόπουλος - - 0/1 - 1 - 04 Λάππας 1 1/2 0/2 - 1 1 08 Αποστολίδης 9 2/2 2/3 1/1 4 2 20 Κακλαμάνος 9 - - 3/4 1 - 18 Ραντόγεβιτς 5 3/4 1/3 - 8 1 21 Γιόνζεν - - - - 5 - 11 Σέινφελντ 8 - 4/6 - 3 - 13 Στιούαρτ 11 4/4 2/6 1/5 5 5 35 Σύνολο 73 13/18 12/32 12/26 39 14 200

Ξεκλήρισε τετραμελή οικογένεια για "λόγους τιμής"!

Αρχιτεκτονική

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

Την εποχή αυτή με χορηγούς τους ελληνιστικούς βασιλείς κάνουν την εμφάνιση τους εντυπωσιακά αρχιτεκτονικά σύνολα με στόχο την προβολή της δύναμης και του μεγαλείου των ηγεμόνων αλλά και των ισχυρών και πλούσιων πόλεων-κρατών, όπως η Ρόδος και η Κως που έχουν απομείνει ανεξάρτητες.

Κτηνοτρόφος από χωριό της Κομοτηνής ξεκλήρισε τετραμελή οικογένεια χθες, επειδή υποψιάστηκε ότι η σύζυγός του είχε ερωτικές σχέσεις με δύο νεαρούς. Στα μεγάλα ιερά η ανέγερση νέων ναών στους γνωστούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς, στους οποίους όμως απαντά ανάμειξη διάφορων στοιχείων, αποβλέπει στον εντυπωσιασμό με το παιχνίδισμα του φωτός και της σκιάς που δημιουργείται από τα ευρύχωρα πτερά και την αραιότερη τοποθέτηση των κιόνων. Το έγκλημα αποκαλύφτηκε χθες το βράδυ, όταν ο 23χρονος τηλεφώνησε στην Αστυνομία και υποστήριξε πως τα ξημερώματα της ίδιας ημέρας σκότωσε τα τέσσερα άτομα. Μεγάλος αρχιτέκτων της εποχής είναι ο Ερμογένης, που έγραψε και βιβλία για τον ιωνικό ρυθμό. Το ένα πτώμα βρέθηκε και αναζητούνται σε δασική περιοχή άλλα τρία, σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση Ροδόπης. Όπου υπάρχουν παλαιότερα κτίρια ανεγείρονται στοές που περιβάλλουν μεγάλες πλατείες ορίζοντας την έκταση των ιερών και αποκόπτοντας τα από τον γύρω χώρο.

Το τετραπλό έγκλημα κατηγορείται ότι διέπραξε ο κτηνοτρόφος Χουσεΐν Σουχρί, ο οποίος ακινητοποιήθηκε χθες το βράδυ από αστυνομικούς στον Κάρδαμο Ροδόπης.

Το Ασκληπιείο της Κω και το ιερό της Αθηνάς στη Λίνδο της Ρόδου αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα δείγματα ενιαία και αμφιθεατρικά οργανωμένων ιερών που εκπλήσσουν τον επισκέπτη με τη διαδοχή των μεγαλοπρεπών κλιμάκων και πλατειών.

Όπως ο ίδιος ομολόγησε, σύμφωνα με την Αστυνομία, σκότωσε έναν 50χρονο, τους δύο νεαρούς γιους του, 22 και 26 χρόνων - τους οποίους υποπτεύθηκε - και τη μητέρα τους, Αλιζέ Ιμπράμ Μολά, 43 χρόνων.

Η ακρόπολη της Περγάμου με το ιερό της Αθηνάς Νικηφόρου, τον περίφημο βωμό της Αθηνάς και του Δία, τη βιβλιοθήκη, το θέατρο, τα ανάκτορα με το στρατόπεδο και τους αποθηκευτικούς χώρους, την αγορά, αποτελεί επίσης ένα εντυπωσιακό και χαρακτηριστικό σύνολο αυτής της εποχής.

Οι αστυνομικοί έσπευσαν στο σπίτι της οικογένειας, όπου βρήκαν νεκρή τη γυναίκα από σφαίρες κυνηγετικού όπλου.

Μεγαλοπρεπή ανάκτορα κτίζονται και στην Αλεξάνδρεια για τους Πτολεμαίους, που εκτός των κατοικιών των ηγεμόνων περιλαμβάνουν και βιβλιοθήκη και το Μουσείο*, ένα λατρευτικό επιστημονικό ίδρυμα για να κατοικούν και να ερευνούν οι μεγάλοι πνευματικοί άνθρωποι που έχουν προσκληθεί από του Πτολεμαίους και συντηρούνται από αυτούς.

Ο νεαρός υπέδειξε στους αστυνομικούς ότι σκότωσε τους τρεις άντρες κοντά στην κτηνοτροφική του μονάδα, που απέχει μιάμιση ώρα από το χωριό.

Οι ιδιωτικές κατοικίες είναι συχνά εντυπωσιακές με τους πολλούς ορόφους τους, τα δωμάτια γύρω από μεγάλες περίστυλες αυλές και τα ψηφιδωτά δάπεδα.

Αμέσως άρχισαν συντονισμένες έρευνες από την Αστυνομία και την Πυροσβεστική με ειδικό ερπυστριοφόρο όχημα, καθώς λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν είναι δυνατή η προσέγγιση του σημείου παρά μόνο από πεζούς.

Το ιερό της Αθηνάς στη Λίνδο της Ρόδου. Τα κτίρια του ιερού έχουν κτισθεί πάνω στην κορυφή απόκρημνου υψώματος κλιμακωτά, σε πολλά επίπεδα που επικοινωνούν μεταξύ τους με μεγάλες κλίμακες και περιβάλλονται το καθένα από μακριές στοές. Στο ανώτερο επίπεδο –άνδηρο- υψώνεται ο δωρικός ναός της Αθηνάς Λινδίας (3ος αιώνας π.Χ.)

Μέχρι τα μεσάνυχτα δεν είχαν εντοπιστεί τα ίχνη των άλλων θυμάτων του νεαρού.

Το Ασκληπιείο της Κω κτισμένο μέσα σε ένα κατάφυτο άλσος από κυπαρίσσια, διαμορφωνόταν σε τρία κλιμακωτά επίπεδα. Το ιερό είναι σήμερα αναστηλωμένο στο μεγαλύτερο μέρος του.

Η Αφροδίτη από τη Ρόδο (γύρω στο 100 π.Χ). Μαρμάρινο πρωτότυπο αγαλμάτιο που παριστάνει τη θεά να έχει μόλις αναδυθεί από τη θάλασσα και να στραγγίζει τα μακριά βρεγμένα μαλλιά της. Η λεία επιδερμίδα και το κλασικό κάλλος σώματος και προσώπου μαρτυρούν μία ακόμη καλλιτεχνική τάση της εποχής, την κλασικιστική που εμπνέεται από τα κλασικά έργα του 5ου και 4ου αιώνα π.Χ.

ΘΕΟΚΡΙΤΟΥ ΕΙΔΥΛΛΙΟ XXI, ΑΛΙΕΙΣ, ΣΤΙΧ. 6-18 —Μεσ' σε πλεχτό καλύβι κοντά-κοντά πλαγιάζανε δύο γεροντοψαράδες πάνω στα βούρλα τα στεγνά. Στο πλάι τους βρισκόντανε όλα τα σύνεργα τους φτιασμένα με το χέρι τους, τα καλαθάκια τα ρηχά, τα μακριά καλάμια, τα αγκίστρια, τα δολώματα με φύκια σκεπασμένα, οι πετονιές, τα δίχτυα τους, τα δαιδαλώδικα σκοινιά, τα βρόχια, δύο κουπιά και μια παλιοβαρκούλα, πάνω σε δυο φαλάγγια. Αντί για προσκεφάλι και για στρωσίδι στενό είχαν κοντόψαθο. Αυτά ήτανε το έχει τους, κι ούτε είχε το κατώφλι τους μια πόρτα για ένα σκύλο, γιατί τι θα χρησίμευαν, τους φύλαγεν η φτώχια. Δεν είχαν ένα γείτονα κι' η θάλασσα μονάχα χαϊδολογούσε από παντού το φτωχικό καλύβι… Ι. Ζαχαρόπουλος, Βιβλιοθήκη Αρχαίων Συγγραφέων 56, επιμ. εκδ. Γ. Κορδάτος, Θεόκριτος Ειδύλλια, Εισαγωγή. Μετάφραση, Σχόλια Αλ. Φωτιάδης (Αθήνα, χ.χ.)

Γερο-Ψαράς (τέλη 2ου-1ος αιώνας π.Χ.). Ρωμαϊκό αντίγραφο ελληνιστικού αγάλματος που παριστάνει έναν γέρο ψαρά με τα σύνεργά του. (Ρώμη, Καπιτώλιο, Μουσείο Conservatori).

Νάνοι-χορευτές από αρχαίο ναυάγιο κοντά στην Τύνιδα (150-100 π.Χ.). Πρωτότυπα χάλκινα αγαλμάτια που παριστάνουν έναν άνδρα και μία γυναίκα σε ζωηρές χορευτικές στάσεις. (Τύνιδα, Μουσείο Bardo).