Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Χρονογράφημα

( εορταστική υπερπροσφορά :: 1/1/2006 19:43:35) 

Εορταστική υπερπροσφορά

Απερρίφθησαν και οι νέες ενστάσεις περί ακυρότητας των όσων κατέθεσαν ή ομολόγησαν οι κατηγορούμενοι στην προανάκριση

4. Η Καινή Διαθήκη Β': Οι Επιστολές και η Αποκάλυψη

Γράφει ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Τα εγκλήματα δεν είναι πολιτικά

1. Τι ήταν και γιατί γράφτηκαν οι επιστολές του αποστόλου Παύλου;

Όπως κάθε φορά, χρονιάρες μέρες, έτσι και φέτος οι Θεσσαλονικείς στην πλατεία Αριστοτέλους είδαν και χάρηκαν το καραβάκι και το έλατο.

Απερρίφθη η ένσταση για τον χαρακτήρα της δίκης

Οι επιστολές του αποστόλου Παύλου ήταν ζωντανά περιστασιακά κείμενα, τα οποία προέκυψαν από τις παρακάτω συνθήκες ζωής των πρώτων χριστιανών. Δύο σε ένα.

Τα εγκλήματα της 17 Νοέμβρη δεν είναι πολιτικά, αλλά αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου, αποφάσισαν χθες οι δικαστές του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας, κρίνοντας ταυτόχρονα πως οι ίδιοι είναι οι μόνοι αρμόδιοι να κρίνουν τους 19 κατηγορουμένους.

Οι χριστιανικές κοινότητες που ίδρυσε κατά τις ιεραποστολικές περιοδείες του συνέχισαν τη ζωή και τη δράση τους με επιτυχία. Και αυτό επειδή, ενώ τα ελληνόπουλα επιμένουν τραγουδώντας πως ο Άγιος Βασίλης έρχεται από την Ανατολή, ο άλλος, ο δυτικός, που είναι ο Άγιος Νικόλαος, έρχεται από τη… Λαπωνία.

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου Μιχάλης Μαργαρίτης και ο αναπληρωματικός εισαγγελέας Βασίλης Μαρκής απέρριψαν όλες τις ενστάσεις

Ο Παύλος επικοινωνούσε μαζί τους με πρόσωπα και με επιστολές και μοιραζόταν τη χαρά τους. Το μπέρδεμα βέβαια δεν έγινε στις μέρες μας.

Είχαν προηγηθεί πολύωρες αγορεύσεις των συνηγόρων της υπεράσπισης που υπέβαλε τη σχετική ένσταση και της πολιτικής αγωγής, οι οποίοι επί πέντε συνεδριάσεις αντήλλασσαν νομικά επιχειρήματα για το ζήτημα της αρμοδιότητας του δικαστηρίου.

Συχνά όμως παρουσιάζονταν διάφορα προβλήματα στις κοινότητες αυτές και οι χριστιανοί είχαν απορίες σε θέματα της καινούριας τους πίστης.

Οι μεταθανάτιες περιπέτειες του Αγίου Νικολάου είναι λίγο πολύ γνωστές.

Η απόφαση στην οποία ομόφωνα κατέληξαν οι δικαστές, έπειτα από διάσκεψη που διήρκεσε 110 λεπτά, είναι η πρώτη που εκδίδεται μετά τη θέσπιση του Νόμου 2928/2001 «περί καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος».

Τότε ο απόστολος Παύλος τους έγραφε σε επιστολές τις απόψεις και τις υποδείξεις του για να τα λύσουν.

Στα χρόνια του Μεσαίωνα κάποιοι Βενετοί θαλασσοπόροι, δηλαδή πειρατές, αφού λεηλάτησαν την Μικράν Ασία, γύρισαν στην πατρίδα τους παίρνοντας μαζί τους και το σκελετό του αγίου.

Και, όπως εκτιμάται, έχει νομολογιακό χαρακτήρα, καθώς μπορεί να εφαρμοστεί και για ανάλογες υποθέσεις που θα απασχολήσουν τη Δικαιοσύνη στο μέλλον.

Πάντοτε είχε την ευκαιρία να τους διδάσκει, ώστε η χριστιανική ζωή τους να καλλιεργείται και να καρποφορεί.

Αργότερα το ίδιο έκαναν και κάποιοι ομότεχνοί τους από το Μπάρι.

Συγκεκριμένα στο σκεπτικό της απόφασης που ανέγνωσε ο πρόεδρος κ. Μιχάλης Μαργαρίτης αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Μας διασώθηκαν 14 επιστολές με το όνομά του (βλ. πίνακα βιβλίων Κ. Διαθήκης).

Έτσι η Ιταλία βρέθηκε να διαθέτει δύο ιερούς σκελετούς του ιδίου αγίου.

* Το δικαστήριο δέχεται ως πολιτικό έγκλημα εκείνο που απευθύνεται αμέσως κατά της Πολιτείας και τείνει στην ανατροπή ή αλλοίωση της καθεστηκυίας τάξης, που υπάρχει σύμφωνα με το ισχύον πολίτευμα.

Δεν δημιουργήθηκε όμως κανένα πρόβλημα.

Κάθε άλλο έγκλημα δεν υπάγεται στην έννοια του πολιτικού εγκλήματος, έστω και αν τελέστηκε από τον δράστη με αφορμή τα πολιτικά του φρονήματα.

Κάποιες ασήμαντες αψιμαχίες σχετικά με το ποιος κατέχει το γνήσιο σκελετό συνεχίζονται ακόμη και σήμερα σε τόνους χαμηλούς και χωρίς κωδωνοκρουσίες.

* Το δικαστήριο δέχεται ότι το αδίκημα της συγκρότησης και ένταξης στην εγκληματική οργάνωση είναι διαρκές έγκλημα, καταλαμβάνει τη συνολική δράση και δεν υπόκειται στην αρχή τής μη αναδρομικότητας.

Βλέπετε, την εποχή εκείνη, όπως και στις μέρες μας, τα ιερά λείψανα αποτελούσαν για εκκλησίες και μοναστήρια ισχυρότατο και λίαν προσοδοφόρο μονοπωλιακό στοιχείο.

Και καμία συνταγματική διάταξη δεν παραβιάστηκε.

Για τον άγιο όμως το κακό δεν σταμάτησε εκεί.

* Οι πράξεις για τις οποίες παραπέμπονται οι κατηγορούμενοι δεν είναι πολιτικά εγκλήματα.

Πολύ αργότερα στη Δύση ο Νικόλαος έγινε κλάους και σαν να μην έφτανε η απώλεια του ονόματος και του καραβιού του φόρτωσαν και ένα έλκηθρο με τους απαραίτητους τάρανδους και τη χαριστική βολή τού την έδωσε, λευκό και κόκκινο, η Coca Cola!

Επίσης, ο νόμος αυτός είναι συνταγματικός και κατόπιν τούτου το δικαστήριο οδηγείται στην απόρριψη της ένστασης περί αναρμοδιότητας και παραπομπής της υπόθεσης στο Μεικτό Ορκωτό, με όποια μορφή και αν ετέθη.

H μεταμόρφωση ή μάλλον η παραμόρφωση ήταν ολοκληρωτική.

Η δίκη συνεχίστηκε με την υποβολή νέων ενστάσεων, περί ακυρότητας των καταθέσεων και ομολογιών των κατηγορουμένων κατά την προανακριτική διαδικασία και άκυρης κλήτευσης του κατηγορούμενου Βασίλη Τζωρτζάτου, οι οποίες απερρίφθησαν.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι άγιοι της Ορθοδοξίας είναι αδύνατοι, πολλές φορές πετσί και κόκαλο και με ρουφηγμένα μάγουλα. Το μόνο λαμπερό διακριτικό τους, εκτός από το φωτοστέφανο, είναι το φωτεινό τους βλέμμα. Αντίθετα ο Άγιος Βασίλης-Σάντα Κλάους είναι κοιλαράς, θρεφτάρι ροδομάγουλο, απολύτως κατάλληλος να δωροδοκεί μικρούς και μεγάλους. Το τέλειο άλλοθι για εορταστικά γαστριμαργικά ξεστρατίσματα. Για προσωρινούς αλλά και απαραίτητους εκτροχιασμούς, καθαρά αισθησιακούς. Γι' αυτό και παραμένει συμπαθέστατος.

Σήμερα στη γενέτειρά του, την πόλη Μύρα της Αρχαίας Λυκίας, τον λένε Νοέλ-Μπαμπά και ο πρόεδρος του ομωνύμου ιδρύματος, γνωστός χριστιανοφάγος, Καραμπουλούτ με τ' όνομα, τον θέλει Τούρκο. Μικρό το κακό, επειδή, αν μη τι άλλο, αν τον εβάφτιζε και μωαμεθανό, θα υποχρεωνόμασταν να δεχθούμε μία ετήσια προσφορά τρία σε ένα. Μία υπερβολή που θα βαρυστομάχιαζε ακόμη και τους φανατικότερους οπαδούς του πιο ξέφρενου καταναλωτισμού. Τέλος πάντων, την υγειά μας να 'χουμε και… Χρόνια Πολλά σε όλους!