Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Περίπου 4 εκατ. ευρώ δημόσιας δαπάνης απορρόφησε μέχρι σήμερα από το Leader+ η Αναπτυξιακή Εταιρεία Θεσσαλονίκης (ΑΝΕΘ), η οποία αποτελεί την ομάδα τοπικής δράσης για την υλοποίηση του εν λόγω κοινοτικού προγράμματος στην ύπαιθρο του νομού και συγκεκριμένα στην επαρχία Λαγκαδά.

ΑΙΧΜΕΣ

Διονύσιος Σολωμός

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΑΝΕΘ, η απορρόφηση που πέτυχε ανέρχεται στο 48,8% του εγκριθέντος προγράμματος, ποσοστό που την κατατάσσει μεταξύ των πρώτων ομάδων τοπικής δράσης σε εθνικό επίπεδο.

Αν η νταλίκα βρισκόταν στη δεξιά λωρίδα…

Ο Διονύσιος Σολωμός (1798-1857) γεννήθηκε στη Ζάκυνθο και πέθανε στην Κέρκυρα, όπου είχε στο μεταξύ μετοικήσει. Σύμφωνα με τη διοίκησή της, η ΑΝΕΘ είχε και κατά το έτος 2005 «σημαντική συμβολή στην επίτευξη των στόχων στο πλαίσιο του κανόνα ν+2 για το πρόγραμμα Leader+ σε επίπεδο χώρας».

ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ

Η γέννηση του συμπίπτει χρονικά με το θάνατο του Ρήγα στο Βελιγράδι, όπως παρατήρησε ο Κωστής Παλαμάς προλογίζοντας τα Άπαντα του Σολωμού (1901).

Τα 4 εκατ. ευρώ δημόσιας δαπάνης που απορρόφησε μεταφράζονται σε πιστοποίηση δαπανών συνολικού κόστους περίπου 6,5 εκατ. ευρώ. Δεν υπάρχει τίποτα πιο δυσάρεστο από την κριτική ενός πολύνεκρου δυστυχήματος εκ των υστέρων και - πολλοί θα ισχυριστούν - εκ του ασφαλούς.

Ο Ρήγας αγωνίστηκε, μαρτύρησε και άνοιξε το δρόμο για την ελευθερία.

Το ύψος της συνολικής δημόσιας δαπάνης (επιχορήγησης) του προγράμματος ανέρχεται σε 8,2 εκατ. ευρώ.

Όμως ας εξετάσουμε για παράδειγμα το κεφάλαιο της εκπαίδευσης των επαγγελματιών οδηγών και αυτοκινητιστών.

Ο Σολωμός ύμνησε την ελευθερία, το Μεσολόγγι, τα ηρωικά κατορθώματα και τις θυσίες των Ελλήνων στη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα.

Η ΑΝΕΘ, ύστερα από τέσσερις προκηρύξεις κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών (2003-2005), προχώρησε στην έγκριση των 45 πιο αξιόλογων επενδυτικών σχεδίων, συνολικού προϋπολογισμού 9,4 εκατ. ευρώ περίπου. Οι πρώτες μαρτυρίες μιλούν για προσπέραση νταλίκας που εκινείτο στη μεσαία από τις τρεις λωρίδες και γι' αυτό αναγκάστηκε να περάσει το λεωφορείο εντελώς αριστερά.

Η ποίηση του Σολωμού επικεντρώθηκε στα μεγάλα θέματα που απασχόλησαν φιλοσόφους και ποιητές μέσα στους αιώνες: ελευθερία, φύση, θρησκεία, θάνατος και έρωτας.

Τα εγκριθέντα επενδυτικά σχέδια αφορούν όλες σχεδόν τις κατηγορίες του προγράμματος Leader+, δηλαδή τον αγροτικό τουρισμό, τη μεταποίηση, τη συνεργασία και δικτύωση των επιχειρήσεων, την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και της παραδοσιακής κληρονομιάς του αγροτικού χώρου.

Ποιος αλήθεια θα ζητήσει τον λόγο από τον νταλικιέρη, γιατί δεν πήγαινε δεξιά, οπότε ίσως να είχε αποφευχθεί το μοιραίο;

Στα ποιήματά του η ελευθερία θριαμβεύει ενάντια στη φύση και η θρησκεία ενάντια στο θάνατο.

Και βέβαια μόνο για εξαίρεση δεν μπορούμε να ομιλούμε, αφού το φαινόμενο των φορτηγών που απεχθάνονται τη δεξιά λωρίδα και κάνουν τον βίο αβίωτο στα γρηγορότερα οχήματα είναι συνηθισμένο.

Στην ποίηση του συνδέονται ο θάνατος με τον έρωτα, ο οποίος στη σολωμική ποίηση είναι πάντα αγνός.

Εξάλλου, ένας οδηγός λεωφορείου δεν επιχειρεί να προσπεράσει πάνω σε μία γέφυρα γεμάτη κακοτεχνίες, που όταν τη διασχίζεις νομίζεις ότι είναι διάσπαρτη από σαμαράκια.

Ο Σολωμός ήταν ο πρώτος που ανέδειξε τη δημοτική γλώσσα ως μοναδική για την έμμετρη δημιουργία.

Πολύ περισσότερο, όταν η εξωτερική θερμοκρασία "μυρίζει" παγετό και οι ανεμοδαρμένες γέφυρες είναι οι πρώτες που πιάνουν πάγο (αποτελεί κοινό μυστικό για τους οδηγούς που κινούνται στον άξονα Θεσσαλονίκης-Αθήνας, ότι οι γέφυρες του Αξιού και του Αλιάκμονα παγώνουν εύκολα τον χειμώνα). Αν χάσεις εκεί τον έλεγχο ενός τόσο βαρέος οχήματος, τότε πλέον αφήνεσαι στα χέρια του Θεού και στην ποιότητα κατασκευής του λεωφορείου.

Οι φωτογραφίες και οι τηλεοπτικές λήψεις φέρνουν στο φως το επόμενο πρόβλημα. Το συγκεκριμένο λεωφορείο ήταν γηρασμένο και παλαιάς τεχνολογίας, χωρίς να σημαίνει ότι ήταν υποχρεωτικά και επικίνδυνο. Απλά ένα πιο σύγχρονο, ίσως να μην είχε συνθλιβεί όπως αυτό. Υπολογίζεται ότι γύρω στο 70% του στόλου των ΚΤΕΛ είναι δεκαπέντε ετών και άνω, τη στιγμή που οι εξελίξεις στον τομέα της παθητικής ασφάλειας τρέχουν με διαστημική ταχύτητα. Ένα σύγχρονο λεωφορείο είναι πολλαπλάσια ανθεκτικότερο στις ανατροπές, καθότι διαθέτει εξελιγμένους κλωβούς επιβατών που έχουν περάσει με επιτυχία ανάλογα τεστ ανατροπής.