Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ενισχυμένη είναι η φετινή εκτός συνόρων εκθεσιακή ατζέντα της ΔΕΘ Α.Ε., που θα συμμετάσχει σε έξι διεθνείς κλαδικές εκθέσεις.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ

Παράλληλα σχεδιάζει τη διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

γκάλοπ 2003

- Η πρώτη περίοδος της νεοελληνικής λογοτεχνίας χαρακτηρίζεται από την ανακάλυψη των ηρωικών επών που εξυμνούσαν τα κατορθώματα των ηρώων των λαών. Οι τρεις εκ των έξι εκθέσεων, σε Βουλγαρία και Ρουμανία, αποτελούν "παρθένο" έδαφος για την εταιρεία, καθώς συμμετέχει σε αυτές για πρώτη φορά.

Δεν έχουμε ανεπτυγμένη καταναλωτική παιδεία

Η Ευρώπη ήδη έχει περάσει σε μια «ηρωική εποχή».

Οι δράσεις του εξωτερικού ξεκινούν για τη ΔΕΘ Α.Ε. το Μάιο από τη Βουλγαρία με δύο ταυτόχρονες εκθέσεις: τη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων "Foodtech" και τη Διεθνή Έκθεση Δομικών Υλικών-Επίπλου και Εξοπλισμού "Mebeltech".

Παναγιώτα Καλαποθαράκου Δικηγόρος, αντιπρόεδρος ΕΚΠΟΙΖΩ και διευθύντρια της Νομικής Υπηρεσίας

- Στην Ελλάδα το πρώτο ηρωικό τραγούδι ήταν το έπος Βασίλειος Διγενής Ακρίτας, που είχε τις πηγές του στα τραγούδια του ακριτικού κύκλου, ιστορικής προέλευσης.

Αμφότερες οι εκθέσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 8 έως τις 13 Μαΐου στο εκθεσιακό κέντρο του Plovdiv, το μεγαλύτερο της Βαλκανικής, με συνολική έκταση 360.000 τ.μ.

Πόσο ενημερωμένοι είναι οι Έλληνες καταναλωτές;

- Πληροφορίες για το μεσαιωνικό ελληνικό κόσμο παίρνουμε από τα Πτωχοπροδρομικά ποιήματα, τα οποία έχουν μεγάλο λαογραφικό ενδιαφέρον.

Οι εκθέτες της "Foodtech" ξεπέρασαν το 2005 τους 300, ενώ οι εθνικές συμμετοχές ανήλθαν σε 29.

Η μακροχρόνια διαδρομή μου στην ΕΚΠΟΙΖΩ, όπου καθημερινά γίνομαι αποδέκτης δεκάδων καταγγελιών καταναλωτών, οι οποίοι ζητούν υποστήριξη και λύση στο πρόβλημά τους, μου υπαγορεύει να μην είμαι τόσο αισιόδοξη.

Με αυτά συνδέεται άμεσα και το παραινετικό ποίημα Ο Σπανέας.

Όσο για τη "Mebeltech", ο αριθμός των εκθετών ήταν 273, με τις χώρες που εκπροσωπήθηκαν να φτάνουν τις 24, μεγέθη σημαντικά αυξημένα έναντι του 2004.

Ο Έλληνας καταναλωτής είναι περιορισμένα έως ελάχιστα ενημερωμένος για τα δικαιώματά του και έχει άγνοια ή και αδυναμία να διεκδικήσει την ικανοποίησή τους. Λίγες ημέρες αργότερα (16-20 Μαΐου) η ΔΕΘ Α.Ε. θα ταξιδέψει στη Ρουμανία, οργανώνοντας την ελληνική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Αρχιτεκτονικής και Τεχνολογιών, Εξοπλισμού και Δομικών Υλικών "ConstructExpo" στο Βουκουρέστι. Υπάρχει σοβαρό έλλειμμα ενημέρωσης. Η έκθεση προσελκύει το ενδιαφέρον περισσότερων από 22 χωρών από όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δημοκρατία της Τσεχίας, η Δανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ελβετία. Τούτο οφείλεται αφενός στην αδράνεια της πολιτείας και αφετέρου στην έλλειψη δραστηριοποίησης των ίδιων. Μάλιστα στη διοργάνωση του 2005 οι εκθέτες ξεπέρασαν τους 1.200. Ειδικότερα:

Το Σεπτέμβριο, από τις 16 έως τις 20 του μηνός, η ΔΕΘ Α.Ε. θα συμμετάσχει στη γνωστή για την εταιρεία Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών "Polagra-Food", στο Poznan της Πολωνίας. Η κρατική πολιτική στον τομέα της ενημέρωσης των καταναλωτών είναι ελλιπής, αποσπασματική έως ανύπαρκτη. Το 2005 η ΔΕΘ διοργάνωσε τη μεγαλύτερης εμβέλειας ελληνική συμμετοχή των τελευταίων πέντε ετών στην Πολωνία και στη συγκεκριμένη έκθεση, με περισσότερες από 40 επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα να έρχονται σε επαφή με ξένες ομοειδείς επιχειρήσεις, σε μία διοργάνωση στην οποία συμμετείχαν 1.300 εκθέτες από 36 χώρες. Στον τομέα της εκπαίδευσης δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα ώστε να εισαχθεί σε όλες τις βαθμίδες της η εκπαίδευση του νεαρού καταναλωτή στα θέματα της αγοράς και των δικαιωμάτων του.

Τη δεύτερη συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Μεταλλουργίας, Ηλεκτροτεχνίας, Μη Μεταλλικών Προϊόντων και Δομικών Υλικών Tehnoma στα Σκόπια θα πραγματοποιήσει η ΔΕΘ από τις 17 έως τις 21 Οκτωβρίου. Οι υγιείς ενώσεις καταναλωτών δεν τυγχάνουν καμίας απολύτως υποστήριξης από την πολιτεία ώστε να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της ενημέρωσης των καταναλωτών αλλά και της ατομικής και συλλογικής υποστήριξης των δικαιωμάτων τους.

Το εκθεσιακό πρόγραμμα του εξωτερικού για το 2006 θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο, με τη συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων, Ποτών-Εξοπλισμού Γεωργικών Μηχανημάτων- Συσκευασίας "Indagra-Expodrink-All Pack" στο Βουκουρέστι από τις 8 έως τις 12 του μηνός.

Εθελοντικά πασχίζουν να είναι στο πλάι του καταναλωτή, να τον ενημερώνουν - πληροφορούν και να τον στηρίζουν.

Σε ποιο βαθμό διεκδικούν οι Έλληνες καταναλωτές τα δικαιώματά τους όταν αυτά καταπατούνται;

Συχνά ο καταναλωτής νιώθει αδύναμος να αντιταχθεί στην αυθαίρετη καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του από τις καλά οργανωμένες επιχειρήσεις (τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, ΔΕΚΟ κ.λπ.), διότι αφενός δεν διαπραγματεύονται το θέμα του, αφετέρου η ζημία που έχει υποστεί είναι δυσανάλογα μεγάλη με το κόστος και τον χρόνο που θα δαπανήσει προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη.

Τέλος, επισημαίνω δύο βασικά προβλήματα: την άγνοια ή και αδυναμία του καταναλωτή να διεκδικήσει τα δικαιώματά του και την έλλειψη αναγνώρισης ή και εμπιστοσύνης στο έργο που προσφέρουν εθελοντικά οι ενώσεις καταναλωτών από το σύνολο της κοινωνίας μας. Με μια φράση, θα έλεγα πως δεν έχουμε ανεπτυγμένη καταναλωτική παιδεία.