Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (σε 14 αγώνες) ΟΜΑΔΑ - Β. - Ν-Η - ΕΝΤΟΣ - ΕΚΤΟΣ - ΠΟΝTOΙ - ΔΙΑΦΟΡΑ 1. Παναθηναϊκός - 27 - 13-1 - 7-0 - 6-1 - 1203-1020 - +183 2. Ολυμπιακός - 26 - 12-2 - 7-0 - 5-2 - 1133-1002 - +131 3. Μαρούσι - 24 - 10-4 - 6-1 - 4-3 - 1025-960 - +65 4. Πανελλήνιος - 23 - 9-5 - 5-3 - 4-2 - 1050-1031 - +19 5. Άρης - 23 - 9-5 - 5-2 - 4-3 - 1046-979 - +67 6. ΑΕΚ - 21 - 7-7 - 4-3 - 3-4 - 1109-059 - +50 7. Πανιώνιος - 21 - 7-7 - 6-1 - 1-6 - 1050-1091 - -41 8. ΠΑΟΚ - 20 - 6-8 - 2-4 - 4-4 - 1038-1092 - -54 9. Ολύμπια - 20 - 6-8 - 5-2 - 1-6 - 1057-1043 - +14 10. Μακεδονικός - 19 - 5-9 - 4-3 - 1-6 - 1035-1091 - -56 11. Απόλλων - 19 - 5-9 - 4-3 - 1-6 - 1053-1069 - -16 12. Ηρακλής - 18 - 4-10 - 4-3 - 0-7 - 987-1075 - -88 13. Γυμναστικός - 18 - 4-10 - 4-3 - 0-7 - 1011-1111 - -100 14. Κολοσσός - 15 - 1-13 - 1-6 - 0-7 - 938-1112 - -174

Εντοπίστηκε στο βυθό το μοιραίο ελικόπτερο

7.1 Κοινωνία και Πολιτεία

Βαθυσκάφος "ΘΕΤΙΣ". Θα καταδυθεί σήμερα προκειμένου να φωτογραφίσει την άτρακτο και το ουραίο τμήμα του ελικοπτέρου

Στα προηγούμενα κεφάλαια μελέτησες την κοινωνία, που είναι η οργανωμένη κοινωνική συμβίωση.

Σε βάθος 75 μέτρων βρέθηκε χτες, λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, ενάμισι ναυτικό μίλι ΝΑ από το αεροδρόμιο της Ικαρίας, η άτρακτος με τα μέλη του πληρώματος και το ουραίο τμήμα του μοιραίου ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ που χάθηκε πριν από 15 μέρες στο Ικάριο πέλαγος.

Αυτή η οργάνωση, όπως έμαθες, πραγματοποιείται βασικά με τους κοινωνικούς κανόνες και τους θεσμούς.

Το ελικόπτερο εντοπίστηκε από το υποβρύχιο τηλεκατευθυνόμενο όχημα (ROV) "Αχιλλέας" στη θαλάσσια περιοχή Φανάρι του Αγίου Κηρύκου, στην προέκταση του αεροδιαδρόμου 33 στον οποίο μπήκε λίγο πριν από την προσγείωση.

Ποιος όμως διαμορφώνει αυτούς τους κανόνες και τους θεσμούς με τους οποίους λειτουργεί η κοινωνική ζωή;

Όπως λέει ο πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΚΘΕ), κ. Γ. Χρόνης "από την επεξεργασία των σημάτων εκτιμάται ότι μέσα στην άτρακτο βρίσκονται τα πτώματα των τεσσάρων μελών του πληρώματος".

Κάθε κοινωνία είναι πολιτική κοινωνία, παρουσιάζει δηλαδή μια πολιτική οργάνωση, με βάση την οποία συγκεκριμένα άτομα και ομάδες έχουν την εξουσία να διαμορφώνουν και να επιβάλλουν κανόνες-νόμους.

Το γεγονός επιβεβαίωσε τη νύχτα με δηλώσεις του στα "ΝΕΑ" και ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ κ. Χρήστος Ρέσσος επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από τον επικεφαλής των ερευνών κ. Καραγιώργη.

Στις πρωτόγονες φυλές την εξουσία αυτή είχε ο φύλαρχος, στην Αρχαία Αίγυπτο οι ιερείς, στις μεγάλες Αυτοκρατορίες (Μ. Αλεξάνδρου, Ρωμαϊκή, Βυζαντινή, κ.ά.) οι πολιτικοί και στρατιωτικοί μηχανισμοί, οι ηγεμόνες και βασιλείς αργότερα και στα σύγχρονα δημοκρατικά κράτη ο λαός.

Σήμερα - αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν - θα καταδυθεί το βαθυσκάφος "ΘΕΤΙΣ", προκειμένου να φωτογραφίσει τα δύο κομμάτια (άτρακτο και ουραίο τμήμα), ενώ θα ξεκινήσει και η διαδικασία ανέλκυσης του ελικοπτέρου και απεγκλωβισμού των μελών του πληρώματος.

Η έννοια της Πολιτείας (από την αρχαία ελληνική λέξη «πόλις»), εμφανίζεται για πρώτη φορά στην αρχαία Ελλάδα, για να χαθεί από την ιστορία των ανθρώπινων κοινωνιών, με την παρακμή του θεσμού της πόλης κράτους.

Ήδη έχει ξεκινήσει πλατφόρμα με γερανό από τη Σάμο και ρυμουλκούμενη κατευθύνεται στο σημείο. Η Αθηναϊκή Πολιτεία αποτελεί τη μορφή πολιτικής οργάνωσης, στην οποία τα ίδια τα ελεύθερα άτομα (πολίτες) αποφασίζουν για τους κανόνες-νόμους που ρυθμίζουν την κοινωνική ζωή. "Πρόκειται για δύσκολο εγχείρημα αφού, όπως με ενημέρωσαν οι ειδικοί, θα πρέπει να δεθεί κατάλληλα η άτρακτος προκειμένου να μη ''σπάσει'' κατά τη διάρκεια της ανόδου", τονίζει ο κ. Ρέσσος.

Η επανεμφάνιση της Πολιτείας γίνεται στην Ευρώπη με τη Γαλλική Επανάσταση (18ος αιώνας), όταν ο λαός διεκδικεί την αντικατάσταση της απόλυτης εξουσίας του μονάρχη από την εξουσία των πολιτών. Τα δύο κομμάτια του ελικοπτέρου ήταν μέσα στους 40 στόχους που είχαν επιλεγεί από τον δρ Α. Καραγιώργη, γεωλόγο - ωκεανογράφο, από τους συνολικά 100 που καταγράφηκαν στην οθόνη του ηχοβολιστικού μηχανήματος που βρίσκεται πάνω στο ωκεανογραφικό "Αιγαίο" από την πρώτη μέρα των ερευνών. Με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνεται η έννοια της σύγχρονης δημοκρατικής Πολιτείας, με βάση την ισότητα των πολιτών και την ελευθερία τους από την απόλυτη εξουσία του μονάρχη.

Στη σύγχρονη Πολιτεία ο λαός όχι πλέον άμεσα (δηλαδή ο ίδιος, όπως στην αρχαία Αθήνα), αλλά έμμεσα, δηλαδή μέσα από τους εκλεγμένους αντιπροσώπους του, αποφασίζει τους νόμους με τους οποίους οργανώνεται η κοινωνική συμβίωση. Αυτόν τον τρόπο πολιτικής οργάνωσης ακολουθούν τα περισσότερα σύγχρονα κράτη στη διάρκεια του 19ου και 20ου αιώνα, συχνά μετά από αιματηρές συγκρούσεις και επαναστάσεις. Η σύγχρονη Πολιτεία εκφράζει τη θέληση των πολιτών (λαού) ενός κράτους και έχει την εξουσία να καθορίζει: • τους κανόνες-νόμους με τους οποίους οργανώνονται και λειτουργούν οι κοινωνικοί και πολιτικοί θεσμοί, • τις υποχρεώσεις και δικαιώματα των ατόμων και τέλος, • τις ποινές και κυρώσεις σε περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων, μέσα από ένα ανεξάρτητο σύστημα δικαιοσύνης.

φωτ. 7.1 Λουδοβίκος ΙΔ' «ελέω θεού» βασιλιάς της Γαλλίας την περίοδο της απολυταρχίας, Μουσείο του Λούβρου Στην ιστορία των ανθρώπινων κοινωνιών πολλές υπήρξαν οι μορφές πολιτικής οργάνωσης, μέχρι τη σύγχρονη δημοκρατική Πολιτεία, στην οποία ο λαός με τους αντιπροσώπους του (Βουλή) αποφασίζει τους κανόνες της κοινωνικής συμβίωσης.

φωτ 7.2 Ο Αριστοτέλης (δεξιά) με τον Πλάτωνα, σε λεπτομέρεια από τον πίνακα του Ραφαήλ «Ακαδημία του Πάτωνα». Ο Αριστοτέλης (384-322π.Χ) υποστήριζε ότι αν και τα μέλη των κοινωνιών έρχονται και παρέρχονται, οι κοινωνίες παραμένουν και αυτό το οφείλουν στην πολιτική τους οργάνωση, δηλαδή στο πολίτευμα. Δεν θεωρεί καμία μορφή πολιτικής οργάνωσης άριστη, εάν δεν εξυπηρετεί τη δικαιοσύνη και το κοινό καλό. Ακόμα και η δημοκρατική Πολιτεία, εάν εξυπηρετεί προσωπικά και ιδιοτελή συμφέροντα, καταλήγει στη δημαγωγία.

Σήμερα, η σύγχρονη Πολιτεία καθορίζει τον τρόπο που λειτουργεί η κοινωνική ζωή, ρυθμίζοντας την οργάνωση και λειτουργία όλων σχεδόν των κοινωνικών θεσμών. Η εκπαίδευση (ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων, υποχρεώσεις και δικαιώματα σπουδαστών, καθηγητών, διευθυντών, εξετάσεις, πτυχία), η οικονομία (συνθήκες και αμοιβή εργασίας, χρήμα, τράπεζες, εταιρίες, τιμές), η ψυχαγωγία (αθλητισμός, ΜΜΕ, θεάματα), η οικογένεια (γάμος, σχέσεις συζύγων, σχέσεις γονέων και παιδιών, λύση του γάμου), η επιβολή ποινών (δικαστήρια, σωφρονιστικά ιδρύματα), ρυθμίζονται σήμερα, από ένα σύνολο κανόνων- νόμων που θεσπίζει η Πολιτεία.

φωτ.7.3 Στα σύγχρονα κράτη, οι όροι κράτος και Πολιτεία χρησιμοποιούνται και οι δυο για να δηλώσουν την πολιτική οργάνωση της κοινωνίας. Το κράτος (από το απολυταρχικό κράτος του 16ου αιώνα) σημαίνει δύναμη και εξουσία επιβολής (κρατώ=εξουσιάζω) στα όρια ενός εδάφους που προσδιορίζεται από συγκεκριμένα σύνορα και έχει ορισμένο πληθυσμό, το λαό. Το κράτος συνδέεται με την έννοια του υπηκόου, δηλαδή αυτού που υπακούει στους νόμους. Η Πολιτεία, είναι η οργανωμένη κοινωνική συμβίωση ελευθέρων και συμμέτοχων πολιτών. Σήμερα, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρησιμοποιείται ο όρος Πολιτεία, ως κοινωνία ενεργών πολιτών. - Να σχολιάσετε τις διαφορές υπηκόου και συγχρόνου πολίτη.