Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Χρήσιμες πληροφορίες

( η συνέχεια στα σίριαλ ) 

Η συνέχεια στα σίριαλ

CΙΝΕ CLUΒ

Οι πυρηνικές δυνάμεις

Λάμψη (ΑΝΤ1 καθημερινά 19.15) Ο Φερχάτ παθαίνει σοκ μόλις μαθαίνει ότι ο Αλί ομολόγησε την ενοχή του και παραδέχτηκε ότι είναι δουλέμπορος.

Παιδιά στην κόλαση

Είδαμε ότι τα νουκλεόνια βρίσκονται σε μια αέναη και αδιάκοπη κίνηση μέσα στον πυρήνα. Αποφασίζει να δράσει γρήγορα και να ανατρέψει την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης που τον θεωρεί παράνομο και δίκαια τον στέλνει στη φυλακή.

"Άκου ρε, καπνίζω, παίρνω πρέζα… Έχω κλέψει, έχω σκοτώσει… Δεν είμαι παιδί με τίποτα. Είμαι αληθινός άντρας". Τούτη η ατάκα είναι πταίσμα μπροστά σε ό,τι διαδραματίζεται στη σκληρή μαρτυρία του Βραζιλιάνου Φερνάντο Μεϊρέγιες "Cidade de Deus"

Εξαιτίας της κίνησης αυτής τα νουκλεόνια έχουν μια τεράστια κινητική ενέργεια, η οποία τείνει να τα διασκορπίσει προς τα έξω και επομένως να διαλύσει τον πυρήνα.

Καλημέρα Ζωή (ΑΝΤ1 καθημερινά 17.40) Ένα καινούργιο πρόσωπο εμφανίζεται στη ζωή της Ηλέκτρας.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΝΙΚΑΣ

Επιπλέον τα πρωτόνια στον πυρήνα υφίστανται την αμοιβαία ηλεκτρική άπωση, η οποία τείνει επίσης να τα εκδιώξει από τον πυρήνα.

Ο Ρένος είναι ένα απόβρασμα της κοινωνίας με το παρατσούκλι "ποιητής", ο οποίος γνωρίζει την Ηλέκτρα σε ένα μπαρ.

"Έχω κλέψει, έχω σκοτώσει… Δεν είμαι παιδί με τίποτα", λέει ο μικρός της "Cidade de Deus" (Πόλης του Θεού) στην ταινία του Βραζιλιάνου Φερνάντο Μεϊρέγιες

Τότε τι είναι εκείνο που συγκρατεί το πυρηνικό "τσαμπί" ενιαίο;

Ατίθασα νιάτα (ΑΝΤ1 καθημερινά 16.00) Η Φύλλις ενοχλείται βλέποντας την Κρις δίπλα στον Ντάνι σε κάποιες φωτογραφίες από τη βάφτιση του γιου τους. Η ταινία "Cidade de Deus" (Η πόλη του Θεού) ήταν το γεγονός του περασμένου Φεστιβάλ των Καννών.

Καταλήγουμε λοιπόν ότι μια και υπάρχουν πυρήνες, θα πρέπει να υπάρχει και μία άλλη δύναμη, ισχυρότατα ελκτική, που θα υπερνικά την ηλεκτρική άπωση και την τάση που έχουν τα νουκλεόνια να διασκορπιστούν λόγω της έντονης κίνησής τους.

Ο μάνατζερ του Ντάνι ζητά από τον τραγουδιστή να συναντηθούν στη Νέα Υόρκη για κάποια δουλειά. Βγαίνοντας οι θεατές από την αίθουσα, ένα και μοναδικό πράγμα επιθυμούσαν.

Μία τέτοια δύναμη πράγματι υπάρχει και είναι γνωστή με το όνομα ισχυρή πυρηνική δύναμη.

Τόλμη και γοητεία (STAR καθημερινά 15.00) Η Μπρουκ λέει στον Θορν πως πέρασε το βράδυ της δουλεύοντας με τον Ριτζ.

Όλα τα πολεμοφόδια του κόσμου να πέσουν πάνω σ' αυτή την κόλαση και να στείλουν στον Άδη όλους αυτούς που ξεκλήρισαν και ξεκληρίζουν κάθε ίχνος ζωής και ελπίδας απ' αυτά τα… δεκάχρονα και δωδεκάχρονα "σκουπίδια" του Ρίο Ντε Τζανέιρο!

Η δύναμη αυτή έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

Η Στέφανι ρωτά τον Θορν για την Τέιλορ και εκείνος της λέει πως αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα με την εγκυμοσύνη της.

Το τοπωνύμιο "Cidade de Deus" είναι καρπός μαύρης και αυθόρμητης ειρωνείας των πάμπτωχων, ρακένδυτων κατοίκων που ζουν σ' ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη του Ρίο ντε Τζανέιρο.

• Δεν κάνει διάκριση μεταξύ πρωτονίων και νετρονίων.

Απαγορευμένη αγάπη (MEGA καθημερινά 18.30) Ο Νότης έχει ένα φοβερό καβγά με τον πατέρα του, που είναι ένας άνθρωπος άγριος και ιδιαίτερα δύσκολος στην επικοινωνία.

Ξεχασμένοι από θεούς και αγγέλους, ζουν, αναπνέουν και πεθαίνουν σαν τα σκουπίδια.

Είναι δηλαδή η ίδια για τα ζεύγη πρωτόνιο - πρωτόνιο, πρωτόνιο νετρόνιο και νετρόνιο - νετρόνιο.

Ο Αλέκος λέει στη Σόφη πόσο μόνος είναι ο Νικήτας κι εκείνη παραδέχεται πως το ίδιο μόνη είναι και η Λίλα.

Δεκάδες μωρά στους δρόμους, στην πρέζα, στα πυροβόλα όπλα και στην πορνεία.

• Δρα μόνο μεταξύ γειτονικών νουκλεονίων και μόνο στις πολύ κοντινές αποστάσεις.

Κανείς νόμος, κανένας φραγμός, καμιά αναστολή, ούτε μισό ίχνος αλληλεγγύης.

Πράγματι, όταν η απόσταση μεταξύ των κέντρων δύο νουκλεονίων είναι μεγαλύτερη από 4x1015m, η ισχυρή πυρηνική δύναμη είναι σχεδόν μηδέν.

Η ζούγκλα, μπροστά σ' αυτή την καιόμενη βάτο, είναι Γη της Επαγγελίας. Στο γήινο περιβάλλον και στον κόσμο γύρω μας, που γίνεται άμεσα αντιληπτός, οι πυρήνες σχεδόν ποτέ δεν πλησιάζουν ο ένας τον άλλο, γιατί οι ηλεκτρικές απώσεις δεν τους αφήνουν. Η απόλυτη απαξίωση κάθε ικμάδας ανθρωπισμού. Έτσι η ισχυρή πυρηνική δύναμη, που δρα μόνο "εξ επαφής", δε γίνεται εύκολα αισθητή ούτε και επηρεάζει άμεσα τα μακροσκοπικά φαινόμενα. Αν η ανθρωπότητα ζήσει και μεγαλουργήσει, έπειτα από χίλια χρόνια, η Cidade de Deus θα διατηρηθεί σαν μουσείο. Υποψιαστήκαμε για πρώτη φορά την ύπαρξή της, μόνο όταν μπορέσαμε με κατάλληλους επιταχυντές να δώσουμε υψηλές κινητικές ενέργειες σε πυρήνες, ώστε να μπορέσουν να υπερνικήσουν το φράγμα των ηλεκτρικών απώσεων και να πλησιάσουν σε απόσταση λιγότερη από 2x1015m άλλους πυρήνες. Και όπως γίνεται σήμερα με το Άουσβιτς και το Νταχάου, οι ξεναγοί θα την δείχνουν και θα την μνημονεύουν με την εξής φράση "εδώ βλέπετε μια από τις πιο ανατριχιαστικές κτηνωδίες του Ανθρώπου του 20ού αιώνα"! Έτσι καταφέραμε να αλληλεπιδράσουν οι δύο πυρήνες και να σχηματιστούν νέοι πυρήνες.

Ο Γουόλτερ Σάγιες (ή Σάλες), η πιο διάσημη σκηνοθετική υπογραφή της Βραζιλίας που αναδείχθηκε παγκοσμίως την περασμένη δεκαετία, είχε την ιδέα για τη μεταφορά στην οθόνη του ομότιτλου βιβλίου που έγραψε ο Πάουλο Λινς γι' αυτή τη συνοικία. Κατά τη γνώμη του - και αποδείχθηκε πως είχε πέρα ώς πέρα δίκιο - ο καταλληλότερος σκηνοθέτης που θα τολμούσε να βουτήξει σ' αυτή την κόλαση ήταν ο 47χρονος Φερνάντο Μεϊρέγιες. Στο ενεργητικό του είχε δύο ταινίες μεγάλου και τρεις μικρού μήκους που είχαν σαρώσει κάμποσες διακρίσεις σε διάφορα φεστιβάλ. Ο Φερνάντο το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να ενορχηστρώσει το καστ των 110 περίπου παιδιών που παίζουν στην ταινία. Χωρίς τη ζωντάνια τους, τον αυθορμητισμό τους, χωρίς το… πετσί τους, το εγχείρημα θα καταντούσε μια εξωτική καρικατούρα. Γι' αυτό τον λόγο και αφού πρώτα κατέληξε στους καλύτερους, μαζί με τη βοηθό του Κάτια Λόιντ, δημιούργησαν ένα εργαστήρι υποκριτικής και άρχισαν να δουλεύουν σε… 24ωρη βάση επί οκτώ μήνες.

Η προετοιμασία είναι το ήμισυ του παντός. Απόδειξη πως για τα γυρίσματα δεν χρειάστηκαν παραπάνω από εννέα εβδομάδες ενώ το κόστος δεν ξεπέρασε τα 3.300.000 δολάρια. Τόσο δηλαδή όσο κοστίζει το γύρισμα μιας σκηνής από οποιαδήποτε χολιγουντιανή παραγωγή!

Η νουβέλα στην οποία βασίστηκε η ταινία είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς έρευνας στο συγκρότημα κατοικιών, όπου μεγάλωσε ο Πάουλο Λινς. Ο συγγραφέας ξόδεψε οκτώ χρόνια της ζωής του παίρνοντας συνεντεύξεις και συλλέγοντας δεδομένα για τη διακίνηση ναρκωτικών. Μια ιστορία που τελικά προκάλεσε πόλεμο ανάμεσα στις συμμορίες. Έναν πόλεμο που σημάδεψε την ιστορία της γειτονιάς μεταξύ των δεκαετιών '70 και '80.

Προσευχή και επίθεση!

Μικρό, ελάχιστο δείγμα της κανιβαλικής αγριότητας που επικρατούσε στην "Πόλη του Θεού", είναι ένα περιστατικό που περιγράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης: "Η κάμερα έτοιμη κι εγώ θα φώναζα "action" όταν ένα παιδί που είχε αφήσει τη δουλειά του στους εμπόρους ναρκωτικών για να συμμετάσχει στο εργαστήρι, με ρώτησε: "Δεν θα προσευχηθούμε πρώτα; " - "Τι εννοείς να προσευχηθείτε", ρώτησα - "Κάθε φορά που πάμε να επιτεθούμε σε κάποιον, πρώτα προσευχόμαστε και ζητάμε προστασία" - "Πώς γίνεται αυτό", ρώτησα - "Άσε με ν' αρχίσω, εσύ τράβα και θα δεις τι εννοώ""! Όταν το δείτε θα καταλάβετε τι εννοούσε!

INFO

Την Κυριακή στις 3 μ.μ. στο Cine "Αθηναΐς" (Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, τηλ. 210-3480.006).