Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( μαραθώνιος για τη σύνταξη :: 3/1/2006 21:48:44) 

Οι συνταξιούχοι της Κρύας Βρύσης διαμαρτύρονται για το κλείσιμο υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας

ΝΙΝΑ ΛΟΤΣΑΡΗ

γ) Οι οδυνηρές συνέπειες της διάσπασης

Μαραθώνιος για τη σύνταξη

Η σοπράνο «φλερτάρει» το λάιτ

• Εχθρικές σχέσεις ανάμεσα στα δύο βασίλεια και συμμαχίες με ειδωλολάτρες.

Την επαναλειτουργία του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας (ΕΤΕ) στην Κρύα Βρύση του νομού Πέλλας ακόμη και με έναν ταμία ζήτησαν με επιστολή που απέστειλαν στον πρωθυπουργό και τον διοικητή της ΕΤΕ οι συνταξιούχοι ΙΚΑ, ΤΕΒΕ και ΤΣΑ της περιοχής.

Χ.Π.

Συχνοί ήταν οι εμφύλιοι πόλεμοι ανάμεσα στο Βόρειο και το Νότιο Βασίλειο.

Η διοίκηση της τράπεζας πήρε την απόφαση να συγχωνευθεί το υποκατάστημα της Κρύας Βρύσης με το αντίστοιχο των Γιαννιτσών, η οποία υλοποιήθηκε από τις 2 Ιανουαρίου.

Το μόνο που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς είναι η φωνή της.

Οι εχθροί των Ισραηλιτών εκμεταλλεύονταν αυτή τη διχόνοια και γίνονταν απειλητικότεροι.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους οι συνταξιούχοι, το κλείσιμο του υποκαταστήματος θα μειώσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ήδη πενιχρές συντάξεις τους, αφού εκ των πραγμάτων θα είναι αναγκασμένοι να μεταβαίνουν τουλάχιστον μια φορά το μήνα στα Γιαννιτσά, για να εισπράττουν τα χρήματά τους.

Φωνή λυρικής τραγουδίστριας, καλλιεργημένη, μεστή, φωνή που μόλις την ακούσεις αναρωτιέσαι κατά πόσο θα μπορούσε να βρει τον δρόμο της στην περιορισμένη - σε λυρικές παραγωγές - πραγματικότητα της Ελλάδας.

Οι βασιλείς, για να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους, συμμαχούσαν με άλλους ειδωλολατρικούς λαούς.

Το κατάστημα των Γιαννιτσών απέχει από την Κρύα Βρύση 24 χλμ. που σημαίνει ότι οι συνταξιούχοι πρέπει να ταξιδεύουν περίπου 35 λεπτά με το ΚΤΕΛ, δαπανώντας περίπου τέσσερα ευρώ για τη μετακίνησή τους.

Όμως, η Νίνα Λοτσάρη φαίνεται ότι ακόμα ψάχνει το στίγμα της, καθώς οι μέχρι τώρα επιλογές της δείχνουν ότι «φλερτάρει» με αυτό το πιο λάιτ προφίλ που εισήγαγε στα μέρη μας ο Μάριος Φραγκούλης, δρόμος δύσβατος προς το παρόν, γιατί τίποτα δεν είναι διαμορφωμένο.

Για να πετύχουν μάλιστα την υποστήριξή τους έφταναν να προσκυνούν και τους θεούς τους.

Στην περίπτωση που επιλέξουν να μετακινηθούν με ταξί, θα πρέπει να καταβάλουν 23 ευρώ σε μηνιαία βάση (15 η διαδρομή και 8 η αναμονή).

Εμείς του μουσικού ρεπορτάζ τη θυμόμαστε πρώτη φορά κοντά στον Νότη Μαυρουδή (σε έντεχνο και διεθνές ρεπερτόριο) ενώ οι φίλοι του λυρικού ρεπερτορίου μπορεί να τη θυμούνται και από τη «Βραδιά Μαρία Κάλλας», το 1997, στο Αρχαίο Θέατρο Θεσσαλονίκης (όπου εκπροσωπούσε την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Συνέδριο της Unesco ).

Να ένα παράδειγμα:

Αντίστοιχη επιστολή είχε στείλει πριν από τις γιορτές και ο Εμπορικός Σύλλογος Κρύας Βρύσης.

Οι επόμενες κινήσεις, πάντως, της κυρίας Λοτσάρη είναι δύσκολο να οδηγήσουν σε συμπεράσματα: από τη μια το μιούζικαλ «Chicago» (στο Θέατρο Σμαρούλα, το 1998) και από την άλλη Γιάννης Πάριος και «Διογένης Παλλάς» (1999-2000) σε συνδυασμό - λίγο αργότερα - με εμφανίσεις με την ΚΟΕΜ του Σταύρου Ξαρχάκου σε μια σειρά συναυλιών που είχε τίτλο «Ερωτικές Λαϊκές Μπαλάντες».

Ο Άχαζ βασιλιάς του Ιούδα έστειλε μήνυμα στο βασιλιά της Ασσυρίας, τον Τιγλάθ - Πιλεσέρ, και του είπε:

Λουκέτο και στην Κομοτηνή

Εκεί όμως όπου της δόθηκε πραγματική ευκαιρία να αναδείξει τις ικανότητές της - φωνή, κίνηση, υποκριτική δεινότητα - ήταν στην οπερέτα «Απάχηδες των Αθηνών» (Εθνική Λυρική Σκηνή) και την αμέσως επόμενη χρονιά στο διασκευασμένο σε οπερέτα «Φιόρο του Λεβάντε», όπου είχε τον ρόλο της Λιλής.

«Εγώ είμαι δούλος σου και γιος σου.

Αναστάτωση προκάλεσε στον εμπορικό κόσμο της Κομοτηνής η διακοπή λειτουργίας του δεύτερου υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στην πόλη.

Το καλοκαίρι του 2002 εμφανίστηκε στο πρώην Show Center μαζί με τον Στέφανο Κορκολή, σε μια μουσική παράσταση που σκηνοθέτησε ο Νίκος Σούλης, ενώ από τον Νοέμβριο του 2002 τη βρίσκουμε και πάλι στη Λυρική Σκηνή, σε έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της οπερέτας «Το κορίτσι της γειτονιάς».

Έλα να με γλιτώσεις από το βασιλιά της Συρίας κι από το βασιλιά του Ισραήλ που επιτίθενται εναντίον μου».

Όπως αναφέρει σε επιστολή που απέστειλε προς τον διοικητή της Εθνικής Τράπεζας Ευστράτιο Γεώργιο Αράπογλου ο δημάρχος Κομοτηνής Τάσος Βαβατσικλής, «η λειτουργία δεύτερου υποκαταστήματος στην Κομοτηνή ήταν επωφελής και για την ίδια την τράπεζα και για το σύνολο των συναλλασσομένων με αυτήν, καθώς είναι αποδεδειγμένο ότι το υποκατάστημα είναι κερδοφόρο, ενώ συγχρόνως και οι πολίτες είναι ευχαριστημένοι με τις συναλλαγές».

Τον Οκτώβρη που πέρασε κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, με διασκευές από κλασικά τραγούδια και μιούζικαλ που επιμελήθηκαν οι Γιώργος Μπουσούνης και Γιώργος Γκίνης.

Πήρε μάλιστα το ασήμι και το χρυσάφι που βρίσκονταν στο Ναό του Κυρίου και στα θησαυροφυλάκια των ανακτόρων και τα έστειλε ως δώρο στο βασιλιά της Ασσυρίας.

Ωστόσο η απόφαση της διοίκησης της τράπεζας είναι οριστική, ενώ ο περιφερειακός διευθυντής της Εθνικής τράπεζας στη Θεσσαλονίκη Χρήστος Καντζέλης γνωστοποιεί πως μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο το εν λόγω υποκατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει περιμετρικά της πόλης, εξυπηρετώντας καλύτερα τους κατοίκους, αφού και τα δύο υποκαταστήματα της Εθνικής, λειτουργούσαν στο κέντρο της Κομοτηνής.

• Θρησκευτικός συγκρητισμός: Στην αρχή της βασιλείας του ο Ιεροβοάμ έκανε την εξής σκέψη: «Αν ο λαός αρχίσει ν' ανεβαίνει στην Ιερουσαλήμ για να προσφέρει θυσίες στο Ναό του Κυρίου, τότε η καρδιά τους θα στραφεί στον προηγούμενο κύριό τους, το Ροβοάμ, βασιλιά του Ιούδα…». Έτσι, ο βασιλιάς σκέφτηκε και κατασκεύασε δυο χρυσά μοσχάρια και είπε στο λαό: «Αρκετά μέχρι τώρα ανεβαίνατε στην Ιερουσαλήμ. Νάτοι, εδώ είναι οι θεοί σας, Ισραηλίτες, που σας έβγαλαν από την Αίγυπτο». Και τοποθέτησε το ένα μοσχάρι στη Βαιθήλ και το άλλο το παραχώρησε στη Δαν.

Θρησκευτικός συγκρητισμός Έτσι ονομάζεται το φαινόμενο της ανάμιξης στοιχείων από διαφορετικές θρησκείες. Στην εποχή των προφητών ειδωλολατρικές συνήθειες αναμιγνύονταν με τις ιουδαϊκές θρησκευτικές αντιλήψεις. Έτσι όμως η πίστη των Ιουδαίων επηρεαζόταν αρνητικά.

Ένας άλλος βασιλιάς του Ισραήλ, ο Αχαάβ, έπραξε ό,τι δυσαρεστεί τον Κύριο ξεπερνώντας όλους τους προκατόχους του… Πήρε για γυναίκα του την Ιεζάβελ, κόρη του βασιλιά των Σιδωνίων, λάτρεψε το Βάαλ, τον προσκύνησε και του έχτισε θυσιαστήριο. Στις ημέρες του Αχαάβ ο Χιέλ από τη Βαιθήλ ανοικοδόμησε την Ιεριχώ… Στα θεμέλιά της θυσίασε τον πρωτότοκο γιο του … και κάτω από τις πύλες της θυσίασε το νεότερο γιο του.

Όμως και στο βασίλειο του Ιούδα, την ίδια περίπου εποχή με τον Αχαάβ, ο βασιλιάς Ιωράμ καθιέρωσε τόπους λατρείας των ειδώλων στα βουνά του Ιούδα.

• Ηθική κατάπτωση: Κλοπές, φόνοι, ψευδορκίες, εκμετάλλευση και καταπίεση των φτωχών και αδυνάτων έγιναν καθημερινά φαινόμενα και στα δύο βασίλεια.

• Εσωτερική κρίση: Εκτός από μικρές περιόδους ακμής και ηρεμίας οι ταραχές ήταν μεγάλες και συχνές, ιδιαίτερα στο Βόρειο Βασίλειο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους δεκαεννιά συνολικά βασιλείς του Ισραήλ οι οκτώ έπεσαν θύματα πολιτικών δολοφονιών.