Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Χιονιάς και σήμερα - Ύφεση από αύριο ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ

9. Τα εθνικά δάνεια

Χιόνια και χαμηλές θερμοκρασίες προβλέπονται για σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

Πώς σώθηκε η προεδρία

Από τα χρόνια της Επανάστασης, ο δανεισμός υπήρξε μία σημαντική παράμετρος της λειτουργίας του ελληνικού κράτους. Το θερμόμετρο το πρωί θα δείχνει -1 βαθμό Κελσίου και το πρωί θα σχηματιστεί παγετός.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Αυτό ήταν φυσικό για ένα κράτος που ξεκινούσε από το μηδέν και δεν κληρονόμησε από το προηγούμενο καθεστώς οργανωμένο δημοσιονομικό σύστημα. Τα έντονα καιρικά φαινόμενα αναμένεται να αρχίσουν να υποχωρούν από την Τετάρτη

ΘΑ ΕΙΝΑΙ το εαρινό συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο θύμα του πολέμου στο Ιράκ;

Είναι γνωστές οι περιπέτειες των δανείων του Αγώνα στη χρηματαγορά του Λονδίνου καθώς και η σύναψη νέων δανείων, που συνόδευσε την άφιξη των Βαυαρών το 1832.

Επεσε την ώρα του καθήκοντος

Ο Κώστας Σημίτης πέταξε ήδη χθες το απόγευμα για Βρυξέλλες.

Η Οθωνική κυβέρνηση αρνήθηκε την αποπληρωμή των επαναστατικών δανείων, γεγονός που απομόνωσε τη χώρα από τις ευρωπαϊκές χρηματαγορές ως το 1861.

Εθελοντικά συμμετείχε στον αποχιονισμό της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Σερρών ο 60χρονος υπάλληλος της Διεύθυνσης Ελέγχου Συντήρησης Έργων Χαράλαμπος Επιτρόπου, ο οποίος έχασε τη ζωή του χθες τα ξημερώματα, όταν υπέστη καρδιακή ανακοπή.

Σήμερα θα κάνει τις επαφές του και θα πάρει κλίμα.

Ομολογία τον 1885

Το όνομά του θα δοθεί σε συνεργείο της ΔΕΣΕ

Οι οιωνοί δεν είναι ακριβώς ευχάριστοι.

Η αλλαγή των ρυθμών ανάπτυξης από τη δεκαετία του 1860 και μετά, οδήγησε αναγκαστικά σε νέο δανεισμό.

ΣΟΒΑΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΣΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ήδη ανεβλήθη η συζήτηση για τη θεσμική αναμόρφωση της Ένωσης, που έχει επωμισθεί ο τουρκοφάγος Ζισκάρ ντ' Εστέν.

Οι περιορισμένοι πόροι της χώρας, σε συνδυασμό με τα έκτακτα έξοδα που επέβαλαν οι διαρκείς εθνικές κρίσεις, καθιστούσαν αδύνατη την εξοικονόμηση κεφαλαίων για δημόσιες επενδύσεις.

ΣΕ ΛΕΥΚΟ ΚΛΟΙΟ η Βόρεια Ελλάδα

Ποιος έχει όρεξη να συζητήσει για το μέλλον της Ευρώπης, σε μια στιγμή που αμφισβητείται το παρόν της;

Ο εξωτερικός δανεισμός διογκώθηκε κατά τη δεκαετία του 1880, και μέσα σε λίγα μόλις χρόνια η χώρα βρέθηκε να οφείλει ποσά πολλαπλάσια του ετήσιου προϋπολογισμού της.

Μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες διεξάγεται από χθες το πρωί η κυκλοφορία σε ολόκληρο το επαρχιακό οδικό δίκτυο του νομού Θεσσαλονίκης.

ΠΑΡ' ΟΛΑ ΑΥΤΑ, η ελληνική προεδρία θα επιμείνει στην προώθηση των θεμάτων της Λισαβώνας και θα διεκπεραιώσει τις εκκρεμότητες της διεύρυνσης, έστω και εν μέσω βομβών.

Πίνακας 6

Σημαντικά προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας προκάλεσε το κύμα κακοκαιρίας.

Δεν είναι μόνον η λόξα του δικού μας για τον προγραμματισμό.

Τα κυριότερα δάνεια από το εξωτερικό κατά την περίοδο 1880-1892

Αποκλεισμένοι 25 οικισμοί στην ορεινή Ροδόπη.

Η γραμμή Κομισιόν και Γαλλογερμανών είναι πως η Ένωση δεν μπορεί να υποβαθμιστεί σε όμιλο συζητήσεων με αποκλειστικό θέμα την αμερικανική σταυροφορία στο Ιράκ.

ΕΤΟΣ ΑΙΤΙΑ ΠΟΣΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΣΟΔΑ

Απαγορεύτηκε ο απόπλους για Θάσο και Σαμοθράκη

Βεβαίως, το θέμα θα συζητηθεί και μάλιστα πρώτο πρώτο, ενώ αναμένεται και το σχετικό πατιρντί μεταξύ Σιράκ, Σρέντερ, Μπλερ και Αθνάρ με τροχονόμο τον Σημίτη.

1880 Κάλυψη ελλειμμάτων 1877-1880 120.000.000

ΣΕΛΙΔΕΣ 9-11

Η ΕΙΡΩΝΕΙΑ είναι ότι το Ιράκ έσωσε την ελληνική προεδρία. 1883 — — 58.000.000 Ο πόλεμος έδωσε δραματικό νόημα σε μια υπόθεση που προκαλούσε βαθιά χασμουρητά στην εγχώρια κοινή γνώμη. 1884 — 100.000.000 — Ποιος ενδιαφερόταν για το κοινοτικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή το φορολογικό πακέτο που αναφέρονταν μέχρι τώρα ως τα μεγάλα επιτεύγματα της προεδρίας Σημίτη; 1887 Μονοπωλίων 185.000.000 176.000.000 Δεν έχει πλέον σημασία αν ο πολιτικός σχεδιασμός της προεδρίας σε σχέση με το εσωτερικό ακροατήριο ήταν σωστός. 1889 — 30.000.000 — Έτσι κι αλλιώς, φθάσαμε ήδη στο μέσον της θητείας. 1889 — 125.000.000 — Απλώς, για άλλη μια φορά, η τύχη ήταν με το μέρος της κυβέρνησης Σημίτη. 1890 Σιδηροδρόμων 45.000.000 123.000.000 Γιατί - κακά τα ψέματα - αν δεν υπήρχε ο πόλεμος στο Ιράκ, δεν θα μπορούσαν να τον εφεύρουν. 1891 Σιδηροδρόμων 15.000.000 — 1892 Εθνικών δρόμων 20.000.000 — Συνολικό χρέος 1892 818.500.000 —

Το μεγαλύτερο μέρος των δανείων αυτών χρησίμευσε για την κάλυψη των τρεχόντων ελλειμμάτων των εθνικών προϋπολογισμών, καθώς και των δαπανών των στρατιωτικών κινητοποιήσεων (του 1877-1880 και του 1885-1886) και των εξοπλισμών (26.000.000 δραχμές από τα δάνεια χρησιμοποιήθηκαν για τη ναυπήγηση τριών θωρηκτών το 1889). Επίσης μεγάλα ποσά διατέθηκαν για την αποπληρωμή παλαιότερων δανείων. Μικρό μέρος απέμενε για παραγωγικές επενδύσεις και δημόσια έργα, ποσό όμως απαραίτητο, χωρίς το οποίο τα έργα αυτά δεν θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν.