Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Παρουσίαση έκθεσης εικαστικών

( η ζωγραφική ως "αναπνοή" ζωής :: 20/2/2006 21:13:21) 

Η Ντόρα Ρίζου εκθέτει έργα της στην γκαλερί Atrion WWW

Τι θα μάθεις;

Η ζωγραφική ως "Αναπνοή" ζωής

Οι συνταγές του «γυμνού σεφ»

Όταν ολοκληρώσεις το μάθημα αυτό, θα μπορείς:

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΩΓΑΔΗΣ

http: //www.jamieoliver.net

- Να περιγράφεις πώς ένα ΛΣ μπορεί να κατανέμει το χρόνο του μεταξύ πολλών προγραμμάτων

Στην γκαλερί ATRION εγκαινιάζεται σήμερα έκθεση ζωγραφικής της Ντόρας Ρίζου, η οποία θα διαρκέσει έως τις 11 Μαρτίου.

Κάθε Τρίτη στις 10 το πρωί, ο τρομερός «γυμνός σεφ» της Αγγλίας, με το όνομα Τζέιμι Όλιβερ, κάνει τους τηλεθεατές της ΝΕΤ να τρέχουν στην κουζίνα τους για να δοκιμάσουν να φτιάξουν τα τρομερά πιάτα που προτείνει στην εκπομπή του.

- Να εξηγείς τι είναι η διεργασία και σε τι διαφέρει από ένα πρόγραμμα

Με τον τίτλο "Αναπνοές", η ζωγράφος παρουσιάζει την καινούργια της δουλειά, η οποία και πάλι συνδιαλέγεται με το όνειρο, το νόστο, το "θαύμα" της ζωής.

Στην τηλεόραση, τουλάχιστον, φαίνονται πανεύκολα ακόμα και για τους αρχάριους.

- Να ορίζεις τι είναι η μεταγωγή περιβάλλοντος

Είναι "η φυγή προς το όραμα που προσεγγίζει το μυστήριο του έρωτα, της απώλειας αγαπημένων και εκείνης της γαλήνης που φέρνει η ωριμότητα".

Ο 28χρονος σεφ αρχικά έγινε γνωστός σε πολλές χώρες χάρη στις εκπομπές μαγειρικής, που καμία σχέση δεν έχουν με τις άλλες του είδους.

- Να εξηγείς τι είναι η ελαφρή διεργασία και σε τι διαφέρει από μία διεργασία

Έχοντας τη ζωγραφική πράξη ως όχημα απόδρασης από την πεζότητα της καθημερινότητας, η Ντόρα Ρίζου δουλεύει εικόνες οικείες, θελκτικές, κάποτε κινηματογραφικές.

Τον τελευταίο χρόνο όμως, έγινε σταρ χάρη στο πετυχημένο του εστιατόριο «Fifteen» στο Λονδίνο, όπου εκπαιδεύει ανέργους για όλες τις θέσεις.

- Να προσδιορίζεις πότε είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε τις ελαφρές διεργασίες

"Είναι βιωματική ζωγραφική και εκφράζομαι εγώ μέσα από αυτήν.

Στο site του περιέχονται το ιστορικό της καριέρας του, βίντεο, μουσική, το ημερολόγιο του σεφ και, βέβαια, πολλές από τις αγαπημένες του συνταγές.

Διάγραμμα 1

Δεν είναι παραγγελίες για να χρεωθούν το καθήκον τού να αρέσουν στον 'πελάτη'", ανέφερε χαρακτηριστικά η καλλιτέχνης.

Στους περισσότερους υπολογιστές που έχουν μια μόνο ΚΜΕ, σε κάθε χρονική στιγμή μπορεί να εκτελείται μια μόνο εντολή γλώσσας μηχανής, άρα και ένα μόνο πρόγραμμα.

Οι ανθρώπινες μορφές της, καταργώντας την έννοια του χρόνου, ρεμβάζουν, λικνίζονται αισθαντικά, χορεύουν.

Είναι όμως δυνατόν να κατανέμει η ΚΜΕ το χρόνο της, δίνοντας εκ περιτροπής ένα μικρό ποσοστό του χρόνου της σε κάθε ένα πρόγραμμα έτσι ώστε να δίνει την εντύπωση στους χρήστες ότι τα εκτελεί όλα μαζί.

Γυναίκες που αναμένουν κάτι ακαθόριστο μας εισάγουν σ' ένα ονειρικό κλίμα, παιδικές φυσιογνωμίες μας επιστρέφουν στη χαμένη -ίσως- αθωότητα, τα σιωπηλά τοπία αποκτούν τη δική τους μουσικότητα, καθώς φιλοξενούν φανταστικά "θεατρικά δρώμενα", ενώ τα σκιάχτρα επιστρέφουν με δυναμικότερο ρόλο.

Ας υποθέσουμε ότι ο ζαχαροπλάστης (η ΚΜΕ) έχει να παρασκευάσει τέσσερα γλυκά, και οι οδηγίες τους αναφέρουν ότι απαιτούν: το Α 35' (10' προετοιμασία και 25' ψήσιμο), το Β 40', το Γ 45' (10' προετοιμασία, 25' ψήσιμο και 10' ολοκλήρωση) και το Δ 15' (5' προετοιμασία και 10' ψήσιμο) αντίστοιχα.

"Στα καινούργια μου έργα πρωταγωνιστούν μορφές σκιάχτρων χωρίς πόδια, που συμβολίζουν την αδυναμία τού να ξεφύγουμε από το πεπρωμένο".

Αν η εκτέλεση των συνταγών γίνει με τη σειρά παραλαβής τους, χωρίς παράλληλη χρησιμοποίηση του φούρνου, το όλο έργο μπορεί να οργανωθεί στις φάσεις του Διαγράμματος 1.

Η τρυφερότητα και η ποίηση είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά στη δουλειά της Ντόρας Ρίζου, μιας όχι κατ' ανάγκη γυναικείας ζωγραφικής.

Αν η εκτέλεση των συνταγών γίνεται με τη σειρά παραλαβής, αλλά με παράλληλη προετοιμασία και χρήση του φούρνου, έχουμε σημαντική βελτίωση στον απαιτούμενο χρόνο, όπως βλέπουμε στο Διάγραμμα 2.

Είναι αισθητή η διαφορά από την προηγούμενη έκθεσή της, τόσο στην τεχνική όσο και στη θεματολογία.

Διάγραμμα 2

Οι επιφάνειες των έργων της είναι αισθητά πιο μεγάλες, δεν χρησιμοποιεί πλέον πλακάτα χρώματα, ενώ τα πολύχρωμα περάσματά της είναι πιο ήπια.

Διάγραμμα 3

Η Ρίζου επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη με μια καθαρή μορφή παραστατικής τέχνης, που διαθέτει όραμα και ανοιχτούς ορίζοντες. Αν όμως ο ζαχαροπλάστης αφιερώνει 5' σε κάθε γλυκό, τότε το πρόγραμμα παρασκευής τους μπορεί να οργανωθεί σαν το Διάγραμμα 3. Οι δισδιάστατες επιφάνειές της βοηθούν το θεατή να συμπορευτεί με τις οικείες εικόνες της, ενώ παράλληλα αποδεικνύει περίτρανα πως η ζωγραφική οφείλει να είναι τέχνη πηγαία και καταληπτή.

Ο τρόπος αυτός παρασκευής των γλυκών έχει ως αποτέλεσμα τη γρηγορότερη ολοκλήρωση αυτών που παρασκευάζονται εύκολα, ανεξάρτητα από τη σειρά με την οποία δόθηκαν οι συνταγές. "Η ζωγραφική για μένα είναι πηγή ζωής.

Αντίστοιχα ένα λειτουργικό σύστημα καταμερισμού χρόνου θα μοιράζει το χρόνο της ΚΜΕ σε μικρά στοιχειώδη διαστήματα, τα κβάντα χρόνου (time quanta).

Με βοηθάει στη σχέση μου με τη μουσική που είναι μια άλλη μορφή τέχνης με την οποία ασχολούμαι επαγγελματικά και την αγαπώ επίσης πολύ".

Σε κάθε κβάντο επιλέγεται ένα από τα προγράμματα και εκτελούνται εντολές από αυτό μέχρι να τελειώσει το χρονικό διάστημα που του διατέθηκε. Τα κείμενα και την επιμέλεια της έκθεσης ανέλαβε η ιστορικός Τέχνης, Καίτη Στεφανάκη. Όταν ο χρόνος ολοκληρωθεί, επιλέγεται ένα άλλο πρόγραμμα για εκτέλεση κ.ο.κ.

Gallery ATRION (Τσιμισκή 94, τηλ. 2310285890) Η διαδικασία αυτή είναι αρκετά πολύπλοκη και επιβαρύνει τις απαιτήσεις του ίδιου του ΛΣ. Το όφελος όμως από αυτή είναι (1) η αύξηση της απόδοσης, αφού το υλικό χρησιμοποιείται παράλληλα και (2) η μείωση του χρόνου ανακύκλωσης, αφού τα προγράμματα κατά μέσο όρο εξυπηρετούνται πιο γρήγορα.

Η συνεχής εναλλαγή ανάμεσα σε πολλές συνταγές είναι πολύ εύκολο να προκαλέσει σφάλματα. Για να μη γίνονται λοιπόν λάθη, πρέπει ο ζαχαροπλάστης κατά την εναλλαγή από τη μια συνταγή στην άλλη να κάνει ορισμένες ενέργειες όπως:

- Να σημειώνει μέχρι ποιο σημείο της τρέχουσας συνταγής έχει φθάσει, ώστε να μπορεί να συνεχίσει από το σωστό σημείο όταν έλθει ξανά η σειρά της.

- Να τοποθετήσει ό,τι από το γλυκό έχει παρασκευάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή σε ένα ορισμένο μέρος, για να μπορεί αργότερα να το ξαναπάρει.

- Αν κάποιο βήμα της τρέχουσας συνταγής δεν είναι δυνατόν να διακοπεί, όπως π.χ. όταν κάτι ψήνεται στο φούρνο, πρέπει να σημειώσει ότι αυτό το βήμα εκκρεμεί. Όταν το ψήσιμο ολοκληρωθεί, θα τοποθετήσει το ψημένο γλυκό μαζί με τα υπόλοιπα υλικά που θα ολοκληρώσουν την παρασκευή του γλυκού και θα βάλει στο φούρνο ό,τι από την επόμενη συνταγή μέχρι τώρα βρισκόταν σε αναμονή.

Όπως στο παράδειγμα του ζαχαροπλαστείου, έτσι και στα υπολογιστικά συστήματα πρέπει να υπάρχει ένα σύνολο πληροφοριών που περιγράφουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το πρόγραμμα που εκτελείται, για να μπορεί να συνεχιστεί η εκτέλεσή του από το σωστό σημείο την επόμενη φορά που θα έρθει η σειρά του.

Βλέπουμε λοιπόν ότι ένα ΛΣ διαχειρίζεται προγράμματα σε εκτέλεση· μπορεί π.χ. να εκτελεί πολλές φορές το ίδιο πρόγραμμα, μία φορά για κάθε χρήστη. Τα εκτελούμενα προγράμματα αποτελούν ανεξάρτητες οντότητες για το ΛΣ και ονομάζονται διεργασίες (processes).

Μια διεργασία είναι ένα πρόγραμμα ή ένα αυτόνομο τμήμα προγράμματος υπό εκτέλεση. Οι όροι πρόγραμμα και διεργασία διαφοροποιούνται από το γεγονός ότι το πρόγραμμα είναι παθητική οντότητα ενώ η διεργασία είναι ενεργητική.

Η εναλλαγή από τη μια διεργασία στην άλλη ονομάζεται μεταγωγή περιβάλλοντος (context switching). Οι πληροφορίες που κρατούνται κατά τη μεταγωγή περιβάλλοντος αφορούν τα ακόλουθα: - Από ποια εντολή του προγράμματος πρέπει να συνεχισθεί η εκτέλεση της διεργασίας την επόμενη φορά - Ποια είναι η κατάσταση της ΚΜΕ, ώστε να επαναφερθεί για να συνεχιστεί σωστά η εκτέλεση της διεργασίας - Ποια είναι τα ενδιάμεσα αποτελέσματα που έχουν υπολογιστεί μέχρι εκείνη τη στιγμή

Το ΛΣ καταγράφει αυτές (και άλλες) πληροφορίες για κάθε διεργασία σε μια ειδική περιοχή της μνήμης που ονομάζεται Σύνολο Ελέγχου Διεργασίας (Process Control Block), ή αλλιώς ΣΕΔ (PCB).